A/N: Als je vragen hebt voor de Q/A kan je ze nog stellen!
We lopen een lange wenteltrap af en mijn hakken tikken op de stenen treden.
'Hier moet u zijn, mevrouw.'
---
Ik loop de man vooruit de kamer in en kijk met grote ogen om me heen. Kamer? Laten we gerust zeggen balzaal. Opeens hoor ik een stem in mijn hoofd schreeuwen. Ik probeer me er op te concentreren en kan vaag Zaydens stem horen. Ik sluit mijn ogen voor kort en zie Zayden in wolvenvorm. Hij rent. En hij is, laat me zeggen, niet zo blij. Eerder in paniek.
"Zayden?" vraag ik in mijn hoofd. Geen antwoord. Hij blijft maar als een gek rennen. "Lily! Zayden en zijn wolf zijn in paniek! We moeten ze helpen!" hoor ik Reyes opeens angstig uitgillen. "Wat is er aan de hand? Reyes? Reyes wat is er aan de hand?!" vraag ik in mijn hoofd terwijl ik paniek bij haar voel. "Iemand heeft tegen Zayden gezegd dat... dat Jack aan ons zat. Zoiets. Zayden is helemaal gek aan het worden!" zegt ze in paniek. Ik ben geshockt. Wie heeft het verteld? Wie heeft deze leugen verteld?
"Reyes? Kan je contact maken met de wolf van Zayden, of Zayden zelf?" vraag ik. "Zwak tot nauwelijks. Ik zal het nog één keer proberen." zegt ze. Ik probeer zelf ook contact te maken met hem en even voelt het alsof ik bij hem ben. "Zayden? Kan je me... horen?" probeer ik. Eerst reageert hij niet, maar na een paar tellen begint hij eindelijk tegen me te praten. "Lily! Waar ben je in hemelsnaam! Heeft hij je aangeraakt..." gromt Zayden.
"Zayden. Alsjeblieft, luister naar me. Rustig aan. Degene die je het heeft verteld, liegt. Er is niets gebeurt! Geloof me!"
Hij gromt. "Ben je onder invloed van endorfine? Ja... Tuurlijk is ze onder invloed van endorfine... Hij heeft je bloed gedronken, of niet?"
"Zayden, ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Wat is--"
'Lily.' zegt iemand tegen me en ik voel een koude hand op mijn schouder. Ik open mijn ogen en heb daarmee de mind link verbroken.
Ik draai me langzaam om en zie gelijk Jack staan in een smoking. Ik bekijk hem van top tot teen en hij doet hetzelfde met mij. Zijn getrainde bovenlichaam kan je maar al te goed zien. Hij lijkt even oud als Zayden. Dit doet me teveel denken aan Zayden...
'De jurk staat je beeldig.' zegt hij. Ik knik een keer met mijn hoofd en hij steekt zijn arm uit. 'Zullen we dan maar?' vraagt hij. 'Waar gaan we heen?' vraag ik terwijl ik mijn armen over elkaar sla.
'Daar kom je straks wel achter. Kom je mee?'
'Niet totdat ik weet waar we heen gaan.'
'Je moet mee. Als je niet meegaat verbreek je de afspraak met je broer en zal ik je moeten straffen.'
Ik wil niet eens weten wat voor straffen...
Ik zucht maar werk uiteindelijk toch mee.
Terwijl we beginnen te lopen denk ik na. Wat is endorfine? Wat bedoelt Zayden? Jack kan mijn bloed toch niet drinken? "In principe wel... Hij is een vampier. En weerwolf." hoor ik Reyes zeggen.
Ik zucht en Jack kijkt mijn kant op. 'Wat is er?' vraagt hij. 'Veelste veel.' zeg ik.
We staan zonder dat ik het doorheb in een grote eetzaal. Er zijn mensen. Heel veel. Héél erg veel. Vrouwen in prachtjurken en mannen in dure pakken. Ik en bang dat de meeste weerwolf én vampier zijn. Ik ril en kijk Jack aan. Hij heeft zijn arm nog steeds door de mijne gehaakt en we lopen een lange wenteltrap op. 'Jack,' probeer ik dreigend. Hij negeert het en loopt door. Ik heb een slecht gevoel. Zoiets waardoor het lijkt alsof er iets slechts gaat gebeuren.
Wanneer we bovenaan staan hebben we uitzicht over heel de zaal. Wow. Er zijn zeker wel een paar honderd mensen. Misschien heel de roedel. Jack laat me los en klapt twee keer in zijn handen. Heel de zaal is stil geworden en kijkt naar Jack. Sommige buigen hun hoofd en anderen maken een kleine buiging.
'Beste mensen.' begint Jack krachtig. 'Zoals jullie weten heb ik jullie allemaal niet voor niets uitgenodigd vandaag. Jullie weten ook dat deze avond bijzonder zal zijn. De roedel, oftewel The Black Eye, heeft een hele lange tijd geen Luna meer gehad.' Oh nee. Nee, nee, nee, nee, nee. Dit mag niet gebeuren. 'Zoals jullie weten is mijn mate allang al gestorven. Ik kondig daarom, vandaag, op deze speciale dag, de nieuwe Luna aan.'
Shit. Dat is wat ik denk. Shit, shit, shit, shit, shit. Dit mag niet gebeuren.
'Beste weerwolven en vampiers, hier kondig ik de nieuwe Luna Lily aan!'
En toen...
Kwam er een doodse stilte.
JE LEEST
Chosen by the demon wolf 1 & 2
Manusia Serigala~Proloog deel 1~ Ze proberen het te voorkomen. Ieder ouder vreest ervoor. Het is al heel lang niet meer voorgekomen. Tot dat er een tweeling wordt geboren... En zíj middelste kind wordt. Ze probeerden haar nog te beschermen. Maar ze wisten dat...