Proloog

917 25 2
                                    

Proloog

'Ik hoop echt dat Lars zijn debuut mag maken,' glimlachte Feline.

'Ik ook, hij heeft het echt verdiend en het zou geweldig voor hem zijn,' reageerde Esmee.

Joël en Esmee hadden twee kinderen: Lars en Feline. De twintigjarige Lars was de oudste van hen twee en stond op het punt zijn debuut te maken om vervolgens door te breken bij Ajax 1.

Feline was achttien en zat vol in de studieboeken, want haar examenjaar was aangebroken en dat VWO-diploma wilde ze dolgraag hebben.

'Kijk eens,' Joël kwam aangelopen met drie bekers cola.

'Thanks, pap.'

'Wat denk je, Felien: hoeveel gaat Ajax er vandaag maken tegen FC Utrecht?' vroeg Joël aan zijn dochter.

'Vier,' gokte ze, 'al mogen het er natuurlijk altijd meer zijn. Maar dat gaat vast lukken met een trainer als Davy.'

'Dat hoor ik graag,' hoorde Feline achter zich.

Joël, Esmee en Feline draaiden zich om en daar stonden Amber en Rosan.

'Hé!' Joël, Esmee en Feline stonden op om iedereen te begroetten.

'Staat jouw broer ook in het veld?' vroeg Feline, toen Rosan naast haar plofte op een stoeltje.

'Volgens mij staat Laurens er wel in,' antwoordde Rosan terug, 'maar we zullen het zo horen. Ik acht de kans groot, aangezien hij de laatste weken vaker in de basis mag beginnen.'

Laurens en Rosan waren de twee kinderen van Davy en Amber. Het leuke was dat Rosan Felines leeftijd was, en Laurens even oud als Lars was.

'Lars kan vandaag zijn debuut maken,' zei Feline glimlachend naar Rosan. 'Hij had vrijdag een gesprek met Davy, die hem vertelde dat de kans groot was dat hij hem zou laten debuteren.'

'Wat leuk!' reageerde Rosan enthousiast.

'Hup, Ajax, hup, rood-witte schare.
Dappere strijders fier en koen.
Geen club die ons kan evenaren.
Rood en wit wordt kampioen!' zong het hele stadion luidkeels mee.

-

'Een wissel bij Ajax. Lars Veltman komt erin!' De tachtigste minuut was aangebroken en Ajax had een vijf-nul voorsprong. Haar broer mocht zijn debuut maken. Hij kwam erin voor Laurens, zoon van Davy, teamgenoot én beste vriend van Lars.

Een paar minuten later kreeg Lars de bal aangespeeld en haalde uit op doel, maar helaas wist de keeper van FC Utrecht de poging tot scoren tegen te houden en belandde de voetbal in zijn handen.

-

Feline stormde op Lars af, die zijn armen voor haar opende voor een knuffel.

'Goed gespeeld, grote broer! Ik ben trots op je,' glimlachte Feline.

'Dankjewel, kleintje,' glimlachte Lars terug. 'Ik vind het wel jammer dat ik niet gescoord heb bij mijn debuut, maar ja, je kunt niet alles hebben.'

Feline werd vanaf kleins af aan zo door haar broer genoemd. Lars was dan ook de enige die het tegen haar mocht zeggen.

-

Welkom bij de spin-off! Dit boek zal starten op 30 september, dus nog drie weekjes geduld hebben voordat het gaat beginnen. Ik houd dezelfde updatedag aan als bij Secret Love en Hattrick, dus dat zal zaterdag zijn.:) Ik hoop dat jullie het boek leuk gaan vinden.

De Aftrap - spin-off HattrickWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu