34

383 20 0
                                    

Hoofdstuk 34

'En, hoe was het?' De volgende schooldag kwam Indy op haar afgestormd.

'Ontzettend leuk,' Feline had een glimlach van oor tot oor op haar gezicht.

'Fijn dat je eindelijk iemand gevonden hebt,' zei Indy.

'Ik begin Laurens leuk te vinden,' gaf ze toe.

'Ben blij dat je toegeeft.'

'Heb je goed geleerd voor Frans?' wilde Indy weten. 'Anders dan kan ik namelijk bij jou afkijken.'

'Frans?' Vragend keek Feline haar beste vriendin aan. 'Hadden we een proefwerk?'

'Ja, we hadden een proefwerk. Maar je hebt zo te zien niet geleerd.'

'Fuck,' schold ze. 'Ik zit met mijn gedachten volledig ergens anders.'

'In dromenland over Laurens,' lachte Indy.

'Zo kun je het inderdaad noemen,' stemde ze in, waarna ze haar mobiel in haar broekzak voelde trillen. Feline wilde meteen en kreeg een lach op haar gezicht toen ze zag wie het was.

Laurens Klaassen:
Kan ik je vanavond zien? Ik mis je Xx

Feline Veltman:
Ja, natuurlijk! Zal ik vanmiddag naar De Toekomst komen?:)

Laurens Klaassen:
Gezellig! Ben om 15:00 klaar met trainen.

Feline Veltman:
I know, ik heb een broer die bij Ajax voetbalt, of was je dat soms vergeten? Ik ben en 14:00 klaar, dus dan ben ik ongeveer een kwartier later op De Toekomst en zie de laatste 45 minuten van je training! Xx

'Aarde voor Feline,' Indy zwaaide voor haar ogen.

'Wat is er?' Ze richtte zich op Indy.

'Waarom jij je zo geconcentreerd had op je telefoon.'

'Laurens. Hij appte of ik vanmiddag tijd had om hem te zien,' vertelde Feline.

Indy schudde haar hoofd. 'Zeg, Fé, lopen jij en Laurens niet iets te hard van stapel? Eerst moet je er niet aan denken iets met hem te beginnen en sinds gisteren ben je veranderd van mening. Ik begrijp dat je graag bij hem wilt zijn en hij bij jou, maar rustig aan doen is beter dan overhaasten.'

Feline had begrip voor Indy en zag in dat haar beste vriendin een punt had: ze moesten zeker niet overhaasten. Maar het afspraakje van vanmiddag kon geen kwaad, toch?

-

Feline kwam aan op het trainingsveld van Ajax 1. Ze keek om zich heen om te zien of er bekenden waren, maar helaas: vandaag moest ze zichzelf zien te vermaken.

Dave, Lars en Laurens zwaaiden naar haar en het zorgde ervoor dat ze moest lachen.

Eigenlijk vroeg Feline zich af wat haar broer ervan zou vinden als zij en Laurens een relatie kregen. Gister had ze niet gemerkt dat hij het er niet mee eens was, maar Lars was erg goed in het verbergen van dingen.

Ze zuchtte. In haar eentje naar de training was een stuk minder leuk dan zonder Sofie of Rosan. Ze besloot te gaan kijken of haar vader al bezig was met het trainen van de C1 en ging op zoek naar het goede trainingsveld. Gelukkig was het eerste veld een goede gok geweest, want daar zag ze Joël sjouwen met allemaal spullen.

'Hoi, pap,' glimlachte Feline.

Joël leek verbaasd zijn dochter hier aan te treffen, maar herpakte zich gauw. 'Wat leuk dat je er bent, schat. Ik had je hier absoluut niet verwacht vandaag. Hoe was het op school?'

'Hmm, wel prima. Niets bijzonders,' ze haalde haar schouders op. Ze vertelde hem maar niks over het feit dat ze niet geleerd had voor de Franse toets van vandaag en die dus hoogstwaarschijnlijk had verprutst.

'Mooi.'

'Kan ik je anders helpen?'

'Graag,' stemde Joël in met Felines voorstel. 'De jongens komen over een kwartiertje, dus ik heb hier en daar wat haast. Ik kan je hulp goed gebruiken. Als jij de pionnetjes achter elkaar wilt neerleggen, maak je me onwijs blij.'

'Komt voor elkaar.'

'Feline, wij zijn zeer teleurgesteld in je!' riep Lars, die vanaf de zijlijn stond toe te kijken hoe ze bezig was met het helpen van haar vader.

'Je verlaat onze training zomaar, dat kun je niet maken,' was Dave het lachend met hem eens.

'Grapje, we snappen je. Naar 30 voetballers kijken is niet leuk als ze alleen maar rondjes moeten rennen en andere opdrachten moeten doen om onze conditie te verbeteren. We hadden vandaag conditietraining, dus we zijn helemaal afgebeuld,' zuchtte Laurens.

'Ach, wat hebben jullie het zwaar, zeg! Jullie mogen bijna elke dag achter een bal aanrennen en verdienen daar bakken met geld mee,' ze deed alsof ze heel veel medelijden met de jongens had.

-

'Ik moet jullie iets vertellen. Pap weet hier al van,' begon Lars, terwijl ze aan tafel met het hele gezin zaten een potje te Pesten.

'Brand maar los,' reageerde Feline.

'Ik denk niet dat je het onwijs leuk zult vinden, Felien,' haar broer trok een peinzend gezicht. 'Ik heb een appartement gevonden waar ik op mezelf ga wonen.'

'Wat?' Feline keek Lars met een vragend hoofd aan.

'Over anderhalve maand kan ik er al in.'

'Ik wist helemaal niet dat je deze plannen had, Lars. Gaat Lois ook mee?'

'Het is gewoon stuk makkelijker. Ik merk de laatste tijd dat ik gewoon iets voor mezelf nodig heb. Ik ben volwassen. Lois denkt er overna, maar ik denk niet dat zij volledig bij mij wil komen intrekken, en dat snap ik. We zijn pas een paar maanden samen.'

Voor Feline was het een hele shock dat Lars het huis uit zou gaan en dat kwam met name omdat het zou plotseling was.

'Ik begrijp dat je er moeite mee hebt, Fé,' Lars tilde haar kin op, zodat hij haar gedwongen had hem aan te kijken. 'Maar als je deze twee oude mensen zat bent, ben je altijd welkom om langs te komen. Er komt namelijk een logeerkamer.'

'Wij zijn helemaal niet oud,' reageerde Joël lachend.

'Jullie zijn zeker niet jong meer,' grijnsde Lars.

'Goed, ik ga maar eens leren,' ze stond op om naar haar kamer te gaan.

'Ik wil jou nog even spreken,' Lars kwam haar achterna.

'Prima.'

'Ik weet wat er tussen jou en Laurens speelt. Laurens wil dat je snel mogelijk zijn vriendin wordt, maar hij vergeet daarbij dat jij net uit een relatie komt. Ik wil dat je voorzichtig bent. Ik snap het: jullie zijn verliefd en willen het liefst alles heel vlug, maar het is voor jullie allebei beter om het rustiger aan te doen!' vond Lars. 'Het is een dag geleden dat je inging op zijn aanbod om met hem wat te gaan doen, vergeet dat niet.'

'Indy begon er ook al over,' knikte Feline. 'Ik heb er een tweede keer over nagedacht en het is vooral Laurens die te hard van stapel loopt. Hij was degene die met het idee kwam om vanmiddag iets te gaan doen. Ik begin dan inderdaad wat verblind te raken en zag niet in dat het beter zou zijn om het niet te doen.'

'Je hoeft je niet te verontschuldigen. Ik weet alleen uit ervaring dat snelheid vaak niks oplost in de liefde,' glimlachte Lars.

De Aftrap - spin-off HattrickWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu