41

375 23 0
                                    

Het laatste hoofdstuk voor de epiloog alweer! Enjoy:) xx

Hoofdstuk 41

Het was hartje winter in Amsterdam en dat was goed te merken aan de kou.

De koude wind sneed door Felines kleding heen en ze was op weg naar Loetje, waar ze met Laurens had afgesproken om te gaan lunchen. Ze had het een superleuk idee gevonden, maar door de kou had ze er wat minder zin ingekregen. Dat Feline een panty droeg met een jurk hielp dan ook zeker niet mee en ze had enorm spijt van haar keuze, maar terugdraaien kon helaas niet.

Eenmaal in Loetje zochten haar ogen naar Laurens, die ze uiteindelijk vond aan een tafel bij het raam, zodat ze een mooi uitzicht over het Amsterdamse centrum zouden hebben.

'Schatje,' Laurens keek op van zijn telefoon en Feline kuste hem op zijn mond.

'Het is koud, hè?' verzuchtte hij.

'Ja, niet normaal,' zeurde ze, 'al hielp mijn kleding ook niet bepaald dat ik het wat warmer zou krijgen.'

Laurens schoot in de lach. 'De volgende keer toch iets beter kijken naar wat voor weer het wordt.'

'Ja, dat zal ik doen.'

'Kijk eens, de menukaart,' van de ober kreeg Feline de kaart in haar handen gedrukt.

'Bedankt,' zei ze.

'Kan ik wat te drinken voor je inschenken?' De ober keek haar vragend aan.

'Een Ice Tea Green, alsjeblieft.'

'Komt eraan,' en met een knipoog verliet de serveerder hun tafel.

'Eikel,' Laurens – die de knipoog kennelijk ook had gezien – rolde met zijn ogen.

'Jaloers?' Haar mondhoeken krulden omhoog.

'Ik? Nee?' Laurens leek verrast om Felines opmerking, maar ze zag dat hij niet de waarheid sprak. Hij was wel degelijk jaloers, maar dat ging hij voor geen goud toegeven.

'Als ik jou was, zou ik oefenen om tegen mij te liegen. Ach joh, maak je geen zorgen. Ik ben van jou en niemand anders,' probeerde Feline hem gerust te stellen.

'Ik vertrouw hem simpelweg niet, maar ik vertrouw jou, en dat is het belangrijkste.'

'Weet je al wat je gaat nemen?' veranderen Laurens het onderwerp.

Ze schudde haar hoofd. 'Nee, ik ben nogal slecht in kiezen als ik bij Loetje zit. Het is allemaal zo lekker.'

'Ik herken je probleem,' gniffelde Laurens. 'Een luxeprobleem noemen we dat.'

'Dat kun je wel stellen, ja.'

'Hoe gaat het met je voorbereiding op je examens?'

Feline zuchtte. 'Ze komen nu alsmaar dichterbij en ik begin er nu ook meer naar toe te werken en ik probeer me ook nu al goed voor te bereiden.'

'Ik ben blij dat ik mijn havo al in de pocket heb,' lachte Laurens.

'Ja, daar moet je blij mee zijn. Voor mij begint de hel binnenkort.'

-

'Kijk eens,' Esmee zette een kop thee voor haat dochter neer. 'Wil je er een koekje bij?'

'Nee, dank je, ik heb net geluncht.'

Ze pakte de kop thee voorzichtig vast, en verbrandde haar vinger door er tegenaan te stoten.

Feline blies in het kopje. Ze had nooit het idee gehad dat echt ervoor zorgde dat de thee minder heet zou worden.

'Mam, wat heeft dit te betekenen?' lachte ze, terwijl ze dacht door te hebben dat Esmee iets van haar wilde.

'Niets,' antwoordde Esmee. 'Gewoon wat tijd met mijn dochter doorbrengen.'

'Gaat het goed tussen jou en Laurens?'

Dit was het dus. Haar moeder wilde weten of alles goed ging met haar relatie.

'Heel goed,' gaf Feline als antwoord, 'niks om je zorgen over te maken, dus doe dat ook maar niet. Doei, mam, ik ga naar mijn kamer! Ik heb genoeg te doen voor school!' Ze zette haar kop thee op tafel en ze had ook helemaal geen dorst meer.

'Feline, wacht nou!' deed Esmee een poging Feline terug te roepen, maar haar dochter wilde niet luisteren en was regelrecht naar haar kamer gelopen.

-

Ze hoorde geklop op haar kamerdeur en ze zuchtte luid.

'Nee, je hoeft niet binnen te komen, mam!' schreeuwde Feline geïrriteerd.

'Gelukkig dat ik je moeder maar niet ben, hè,' grinnikte Sofie bij binnenkomst.

Ze keek op van haar laptop waar ze al twee films op had uitgekeken.

'Oh sorry, Soof!' verontschuldigde Feline zich en keek haar vriendin met een rood hoofd aan.

'Het geeft niet,' wuifde Sofie het weg. 'Problemen met je moeder, als ik zo kan merken?'

'Toen ik thuiskwam, wilde Esmee graag weten hoe mijn relatie met Laurens tot nu toe verliep,' vertelde ze met een diepe zucht.

'Daar is toch niet zoveel raars aan?' Sofie zag niet in waarom Feline er moeite mee had.

'Toen ik vroeg waarom ze ineens tijd met mij wilde doorbrengen, zei ze dat ze "gewoon wat tijd met haar dochter wilde doorbrengen". Ik word gek van dat bemoeizuchtige gedoe, en als ze dan eerst over de reden gaat liegen, is het voor mij even klaar.'

'Rustig maar, Fé. Esmee wil denk ik dat jij, als haar dochter zijnde, gelukkig bent en na Tobias wil ze daar zeker van zijn,' glimlachte Sofie. 'Mijn moeder probeert zich af en toe ook met mijn liefdesleven te bemoeien, maar dan zeg ik dat het niet haar zaken zijn en dat is het punt waarop zij weet dat ze moet stoppen.'

'Maar wat is er zo erg aan?'

'Ik vind dat bemoeizuchtige gedoe irritant. Ik dacht dat mijn vader erg was, maar mijn moeder is nog niet half zo erg. Ik ben achttien en dus volwassen, Soof. Ik wil niet dat mijn ouders zich zo erg met mij bezighouden.'

'Dan moet je uit huis gaan als je volledig zelfstandig wilt zijn,' suggereerde Sofie. 'Maar ik neem dat je dat voorlopig ook niet wilt.'

Feline rolde met haar ogen. 'Misschien moet ik maar eens op zoek gaan naar een appartement in de stad. Er is niks mis met zelfstandigheid, toch?'

'Fé, doe niet zo schijnheilig. Je zegt dit alleen wegens het feit dat je het net niet zo lekker liep tussen jou en je moeder. Als je wilt dat Esmee zich niet met jouw liefdesleven bemoeit, moet je dat zeggen, maar ga niet allemaal onzin lopen lullen!'

'Heb jij nog iets leuks te vertellen?' veranderde Feline van onderwerp.

'Je draait eromheen,' was Sofie van mening.

'Nee, ik heb geen zin om het er verder over te hebben gezien het feit dat jij me niet wilt begrijpen,' ze liet een duidelijke zucht horen.

'Ik begrijp je best, Felien. Maar ik vind het onzin dat je hier zo boos over bent. Esmee bedoelde het alleen aardig. Ze heeft gezien wat Tobias bij jou heeft aangericht en ze weet ook wel dat Laurens jou dat nooit zo flikken.'

'Goed, als jij er niet over wilt praten. Ik heb een nieuwtje wat gaat over mijn liefdesleven,' Sofie zag in dat het geen nut had om het er verder met Feline over te gaan hebben.

Haar mondhoeken krulden omhoog en ze werd meteen nieuwsgierig. 'Vertel.'

'Toen ik zaterdag naar de club ging met wat vriendinnen heb ik Roy ontmoet. We hebben nummers uitgewisseld en we appen nu elke dag. Ik ga vanavond met hem naar de bioscoop en ik hoop dat het gezellig zal gaan worden,' vertelde Sofie.

'Je laat me morgen alles weten bij de wedstrijd,' zei Feline grijnzend.

'Met mijn ouders erbij die dan gelijk alle details over mijn date krijgen?' Hoofdschuddend keek Sofie haar aan. 'No way! Mijn vader wordt panisch.'

'Dan gaan we toch even naar de wc voor de wedstrijd,' knipoogde ze naar Sofie.

De Aftrap - spin-off HattrickWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu