Vanaf nu ga ik proberen elke zaterdag weer te updaten! Ik heb in ieder geval wat hoofdstukken vooruit geschreven, dus voor de komende paar weken komt er elke zaterdag weer een hoofdstuk online!:)
Hoofdstuk 14
Feline versnelde haar tempo op de fiets. Ze was opweg naar Tobias. Een glimlach sierde haar lippen. Ze had hem gemist en tegelijk kon ze niet wachten om hem te vragen of hij meeging naar Bonaire.
Een vakantie met Tobias, dat zou perfect zijn. Ze zag het al helemaal voor zich. Hij hoefde enkel aan akkoord te gaan met het voorstel.
Ze remde af en zette haar fiets op slot, waarna ze op de bel drukte.
'Hé,' ze drukte een kus op zijn lippen.
'Wat leuk dat je er bent,' Tobias streek een pluk haar uit Felines gezicht weg.
Ze nam plaats in de bank
'Ik vroeg me af of je zin had om in de kerstvakantie mee te gaan naar Bonaire?' glimlachte Feline.
Tobias leek zich bijna te verslikken in zijn cola. 'Bonaire..?'
'Ik meen het, Tobias. Het is geen grap.'
'Ik zou graag willen, maar ik vier Kerst altijd met mijn eigen familie. Dus als het niet erg vindt, ga ik niet mee,' antwoordde hij.
'Zoiets vermoedde ik al,' knikte Feline. 'Het is niet erg, hoor. Ik snap het heel goed. Ik ben ook liever bij mijn eigen familie met Kerst.'
'Hoelang gaan jullie weg?' wilde Tobias weten.
'Veertien dagen, dus twee weken. Ik weet dat het best lang is en daarom wilde ik je graag mee hebben,' ze.
'Dus ik moet je twee weken missen? Wauw, ik weet niet of ik dat wel volhoud.'
'Voor je het weet, zijn die veertien dagen om,' probeerde Feline het er iets beter op te maken.
'Je kunt ook een paar dagen komen,' stelde ze voor.
'Hmm, dat is een goed idee. Ik zal daar over nadenken,' glimlachte Tobias.
'Zal ik opendoen?' stelde ze voor en wilde al opstaan, maar Tobias duwde haar terug in de bank.
'Nee, ik ga wel,' antwoordde hij kortaf.
Waarom deed hij ineens zo raar? Eerst glimlachte hij lief en nu deed hij alsof ze een stuk oud vuil was.
'Dit is Boris, mijn beste vriend,' Tobias.
'En dit is je vriendinnetje, neem ik aan?'
'Leuk je te ontmoeten. Ik ben, zoals Tobias al gezegd had, Boris,' hij stak zijn hand uit.
'Feline.'
'Wil je wat drinken, Boris?' Tobias keek zijn beste vriend vragend aan.
'Ik lust wel een biertje.'
'Feline, pak een biertje uit de koelkast voor Boris,' beval Tobias.
Ze rolde met haar ogen. Zuchtend kwam ze overeind.
'Alsjeblieft,' met een neppe glimlach zette ze het biertje op tafel.
'Tobias-'
'Nu even niet, Feline,' onderbrak hij haar.
Tobias negeerde Feline volledig sinds Boris zijn appartement was binnengestapt.
'Kan ik nu met je praten, Tobias?' Ze sloeg haar armen over elkaar heen.
'Moet dat?' verzuchtte hij.
'Ja.' Ze trok hem mee naar de gang.
'Wat is er aan de hand?' Tobias keek Feline geërgerd aan.
'Volgens mij begrijp jij best wat ik bedoel.'
'Nee, dat begrijp ik niet, Feline. Dus zeg op wat je kwijt wilt en waarvoor ik per se mijn potje FIFA heb stopgezet.'
'Sinds die Boris van je voor de deur stond, doe je kortaf tegen me en gedraag je je als een asociale klootzak,' gooide ze er uit.
'Ik doe normaal tegen je,' vond Tobias.
'Weet je, ik ga wel. Ik heb geen zin jou als je zo doet,' reageerde Feline, terwijl ze haar jas van de kapstok haalde.
'Feline, wacht!' Tobias wilde haar arm vastpakken, maar ze rukte zich los.
'Zoek het uit!' riep ze kwaad en gooide zijn voordeur met een klap dicht.
-
'Heb je Lars gezien?' vroeg Feline aan Laurens. Ze was naar De Toekomst gefietst om haar broer te zien. Haar broer met wie ze altijd kon praten, ongeacht waar het omging. Ze hield haar hoofd naar de grond gericht; Laurens hoefde niet te zien hoeveel pijn ze had.
'Hij is nog in de kleedkamer. Je weet hoe traag hij is,' grinnikte Laurens.
'Kijk me eens aan, Feline.' De tranen die in haar ogen stonden, leken Laurens op te vallen.
'Gaat het wel?' Bezorgd keek hij haar aan.
'Ik heb ruzie met Tobias, mijn vriendje,' vertelde ze hem. 'Hij gedroeg zich asociaal en geïrriteerd toen ik er wat van . Ook deed hij alsof ik onzin praatte. Vanaf dat moment was ik er klaar mee en ik boos de deur uitgelopen.'
'Die gozer is jou niet waard,' was Laurens van mening. 'Jij verdient een jongen die je met respect behandelt.' Laurens nam Feline in zijn armen.
De tranen rolden over haar wangen. Laurens' woorden kwamen bij haar binnen. Ergens had hij gelijk: ze moest Tobias zijn gedrag niet pikken, maar aan de andere kant wilde ze hem niet kwijt.
'Heeft hij geprobeerd je te kunnen bereiken na jullie akkefietje?' Laurens probeerde haar te troosten door zijn hand over haar rug heen te wrijven.
Feline pakte haar telefoon uit haar jaszak en zag dat ze geen enkele melding had gekregen.
'Nee,' ze schudde haar hoofd, 'die klootzak en egoïst.'
'Feline?' hoorde ze Lars vragen.
'Vind je het goed als ik ga? Ik had Rosan beloofd haar te komen ophalen van school en je weet hoe erg ze het haat als iemand te laat komt.'
'Natuurlijk, doe haar de groeten van me,' knikte Feline.
Ze zag Laurens nog wat in Lars zijn oor fluisteren.
'Oké, ik ga eerst wat te drinken voor je halen en daarna ga je me alles vertellen. Waar heb je trek in?'
'Doe maar een Spa Blauw,' was Feline haar reactie, waarna haar broer naar de bar liep.
'Oké, ik wil elk detail van je weten, begrepen?' Met een harde klap zette Lars het drinken op tafel en nam tegenover zijn zusje plaats.
'Het komt erop neer dat Tobias me als vuil behandelde sinds zijn beste vriend binnen was.'
'Eikel,' Lars rolde met zijn ogen. 'Ik snap nu wat pap bedoelde en waarom hij al niet vertrouwende. Hij had gelijk.'
'Wacht even, wat heeft pap allemaal tegen jou gezegd?' Feline sloeg haar armen over elkaar en fronste haar wenkbrauwen.
'Hij vermoedde dat Tobias slecht voor jou zou zijn en volgens mij krijgt hij daar nu gelijk in,' verzuchtte Lars.
'Hij is onwijs aardig,' nam ze het voor hem op. 'Hij had waarschijnlijk zijn dag niet vandaag, kan iedereen een keertje gebeuren.'
'Feline Veltman, jouw vriendje behandelt jou als oud vuil en jij neemt het voor hem op!' Met open mond staarde Lars haar aan.
'Dat doe ik niet! Ik liep weg, en dus kon hij het lekker zelf uitzoeken. Ik heb ook leuke momenten met hem meegemaakt,' reageerde Feline.
'Doe je het weer, waarom, Feline? Je moet je niet zo laten behandelen en eraan toegeven.'
JE LEEST
De Aftrap - spin-off Hattrick
FanfictionVoor Feline Veltman is het niet altijd even makkelijk om de dochter 'van' te zijn. De media-aandacht is ze dan ook meer dan zat. Als Feline de charmante Tobias ontmoet, is ze opslag verliefd en kan ze nergens anders meer aan denken. Maar is hij we...