heeeeiii, weer een nieuwe hoofdstuk!! ik ben in zo'n goeie mood! ik heb tickets voor one direction voor 25 juni. ik ben zoooo blij en ik doe echt super hyper. misschien dat dit me wat kalmeert. hihhii :))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ik loop snel verder. ik wil dus never iets te maken hebben met die band.
-------
Ik doe de deur van de voordeur open en loop naar binnen. het eerste wat ik zie zijn liz, rita, tommy and ashley die helemaal hyper zijn en heen en weer rennen. wat gebeurd hier nou? 'we hebben kaartjes voor One direction!!!' Yep ik wist genoeg. Wegwezen hier. Net als ik wil weglopen wordt ik tegengehouden door Tommy. 'Wat is er?!' Ik realiseer me pas nadat ik het zei hoe kwetsend het een beetje was geweest. Ik zie Tommy naar de grond kijken en dan weer angstig naar mij. Goed bezig, alweer. Ik maak mensen altijd boos wanneer ik boos ben. Ik denk dat ik moet afleren om mijn emotie op andere af te reageren. 'Ik dacht dat je het misschien leuk vond om mee te gaan. We hebben een kaartje extra besteld voor jou.' Awhh wat lief dat ze aan me dachten. Maar nee. Ik kan die band gewoon niet aanstaan als ze al op tv te zien zijn. Ik moet weer terug denken aan vanmiddag in de h&m toen ik tegen Harry aanbotste. Ik zal dat maar niet tegen hun zeggen, ze gaan helemaal gek doen dan. 'En wil je mee?' Ik kijk ze 1 voor 1 allemaal aan. Ik zie aan hun gezichten dat ze denken dat ze kans hebben. 'Lucy? Hallo, mogen we een antwoord?' 'Ik snap echt helemaal niet waarom jullie dat aan mij vragen. Jullie weten toch dat ik ze haat en dat ik niks met ze te maken wil hebben. Dus nee ik ga niet, punt uit.' Ik draai me om en loop naar mijn kamer. Je hoort alleen nog maar wat tassen waar spullen en kleren in zitten die ik had gekocht. Ik hoef ze niet aan te kijken maar ik voel hun ogen branden op me.
Ik gooi mijn tassen op mijn bed en ga liggen. Ik heb de hele dag gelopen en ben dood op. ik hoor de deur open gaan en zie liz naar binnen lopen. ze ploft naast me neer op mijn bed en kijkt me sirieus aan. 'waarom wil je niet gewoon 1 keer mee naar een one direction concert? je hoeft echt niet vaker mee te gaan hoor.' serieus, probeert ze me nou echt over te halen. dat gaat haar echt niet lukken. 'ik snap niet waarom jullie je zo druk maken om mij mee te krijgen. jullie alle vier weten dat ik dat nooit zou doen.' even dacht ze na en keek toen grijnzend naar mij. 'en wat nou als ik dan twee dagen lang doe wat jij wilt?' ik keek haar aan en begon hard te lachen. mijn gezicht ging meteen over naar een sirieus gezicht. 'Nee, ik ga niet mee. want ik kan dus echt niet geloven dat je dat twee dagen zou volhouden. ik ga je echt helemaal gek maken.' ik weet precies wat er nu uit haar mond gaat komen. 'Echt niet. ik houd het echt vol.' Ik wist dat ze dat zou zeggen. 'maar hebben we nu dan een deal?' ze kijkt me aan alsof haar hele leven hier van afhangt. ik zucht diep en knik ja.'YES!' ze springt op en huppelt de kamer uit. ze is bijna zestien en doet toch super kinderachtig over zo'n boybandje. ik zucht nog een diep en realiseer dan dat ik naar een stelletje gays ga kijken. wat heb ik nou gedaan? ik haat mezelf. ik denk echt nooit na voor ik een beslissing neem. ach ja, misschien is het toch beter. ik ga bijna nooit naar buiten, omdat ik altijd brutaal ben volgens Janet en dan straf krijg. en nu kan ik gewoon naar buiten gaan. nu even lunchen dan maar, ik heb nog niks gegeten deze middag. ik ben alleen even langs de strabucks geweest.
ik kom de keuken in en Liz, Rita Ashley kijken me alledrie met grote glimlach aan. Ik weet al meteen dan Liz alles heeft verteld. ik loop naar de koelkast en pak er alleen wat te drinken uit. ik heb wel honger, maar ik heb geen zin om brood te smeren. ja super lui ben ik. ik ga zitten en kijk ze dan alle vier 1 voor 1 aan. Ik zie nu pas dat Tommy al naar zijn eigen afdeling is gegaan. zeker om ook te lunchen. 'Wat is er nou?! dat ik meega betekent niet dat jullie me zo eng mogen aankijken tot het concert.' dan vliegt er een vraag naar binnen. ik heb een week huisarrest, hoe moet ik dan naar dat concert gaan? 'We vinden het gewoon gewe-' voor ze haar zin kan afmaken ga ik verder. 'Wanneer is dat concert eigenlijk?' ik kijk ashley nu aan. 'Morgenavond, hoezo?' ik kijk ze ongelofelijk aan. wacht nee, ik ga het echt niet jammer vinden dat ik daar dan niet heen kan gaan. maar met mijn straf kom ik niet makkelijk buiten dus heb ik wel zin om weer een avondje uit te gaan. ' Ik heb een week huisarrest, stelletje dombo's. hoe willen jullie mij bij het concert hebben?' ze kijken me allemaal aan met een ''oh-dat-was-ik-vergeten-blik'' aan. Kan je niet stiekem meegaan?' dat kan ik, maar toch wil ik het niet. 'Nee, te brutaal.' Liz kijkt me een beetje geiiriteerd aan. 'Wanneer jij straf hebt, en naar buiten wilt gaan, ga je stiekem. Maar als we jou een keer vragen weg te sluipen terwijl je straf hebt wil je dat niet?!?' ik zucht ze heeft wel gelijk. Het is eigenlijk puur omdat ik niet naar die stomme boyband wil. Ik kijk dan naar mijn drankje dat nog eenzaam op tafel ligt. 'okeey ik kijk wel hoe ik stiekem wegglip.' Er verschijnt een grijns op haar gezicht. 'Maar denk niet dat ik gek mee ga doen.' zeg ik waarschuwend.
----------
Ik word met een harde knal wakker. Ik doe mijn ogen open, en ik lig op de... grond? hoe kom ik hier nou weer terecht? ik sta rustig op om weer op mijn bed te gaan liggen, maar dan schrik ik. ik zie vier grijnzende gezichten op me gericht. ik voel me opgelucht als ik zie dat het Liz, Rita, Ashley en Tommy zijn. nu schiet alles me weer binnen. vandaag moet ik wegglippen en me hun mee naar het concert. en zij zijn natuurlijk super blij omdat ze die stomme band gaan ontmoeten. als ik mijn oordopjes maar niet vergeet. ik heb echt geen zin in hun liedjes die dan de hele tijd in mijn hoofd gaan zingen. 'Ik had niet beter wakker kunnen worden.' zeg ik chagarijnig. ik haat het als mensen mij wakker maken op een dag waarvan ik weet dat het de stomste dag ooit gaat worden. en al helemaal als ik van me bed wordt afgegooid en schrik van vier enge gezichten. 'Jaa okeey! ik weet jullie zijn heel erg blij maar mag ik me nu gewoon omkleden?' ik zie ze allemaal begrijpelijk knikken en lopen de deur uit. behalve Tommy, hij is vaak gewaarscuwd omdat hij zonder toestemming naar een andere afdeling is geweest. daarom gaat hij via het raam. 'eindelijk.' zeg ik fluisterend tegen mezelf en maak me klaar. we zouden super vroeg vertrekken, omdat ze nog wat wilde winkelen. ik snap echt niet waarom ze willen winkelen. waar laat je toch al die tassen achter. ik kan gewoon wedden dat ze worden gestolen vanavond bij het concert. maar ja dta boeit me niet. Ik let nergens op vanavond, alleen op mijn muziek die ik ga luisteren tijdens het concert.
-------
We zijn nu in een winkel waar je iets op je kleding kan laten maken en later kan ophalen. blijkbaar hebben ze dat al gedaan, want ze kregen meteen vier t shirts met 'i love one direction' erop. ik en zo blij dat ze niet een t shirt voor mij hebben laten maken. de man die achter de balie staat geeft nog een tas en Ashley geeft hem het geld. 'wat zit er in die andere tas?' vraag ik aan ze. 'Zie je straks wel.' verder vroeg ik er niet naar ik weet zeker dat dat het enige zou zijn wat ik krijg te horen. nu ben ik wel heel benieuwd. maar ja straks dan.
we lopen naar de metro, onderweg naar het concert. met gek genoeg een heleboel kleren die ze hebben gekocht. ze hebben samen wel zeker meer dan tweehonderd euro uitgegeven. ik vraag me echt af of zij zich geen zorgen maken dat ze 99,99% kans hebben dat ze het nooit meer terug gaan zien.
JE LEEST
Cry me a river
FanfictionEen meisje, Lucy dat 16 jaar is en geen ouders heeft en in een weeshuis woont. Alles lijkt goed te gaan totdat het weeshuis een nieuwe afdelingsbegeleider krijgt. Sinds hij er is, gaat alles verkeerd. Lucy besluit te vertrekken. Maar hoe zou ze het...