Ik streel zacht over Lisa's haar. Ashley, Rita en Liz slapen ook al. Ze liggen met zijn vieren op mijn schoot. Nou ja, Lisa en Ashley dan. Liz en Rita liggen op Ashley's schoot. Ze slapen allemaal behalve ik. We besloten om een film te bekijken op Rita's bed, want we dachten dat Henk ons weer kwam slaan. En als hij nu zou komen zouden wij elkaar beschermen. Dat dachten we tenminste. Niet dat hij ons kwam slaan maar volgens mij maakt het die enge verslaafde helemaal niks uit. Hij zou iedereen gewoon wegduwen en degene slaan die hij wilde slaan. We hebben er samen over zitten praten maar niemand kwam met een oplossing hoe hij weg kon. Anna durfde ook met niemand te praten. Ze was bang dat Henk haar weer zo slaan en misbruiken. Ik kan het best begrijpen maar ze is tenslotte ook iemand die hier werkt. We waren hopeloos. We wisten niets om die enge gast weg te krijgen. Als we een politie zouden bellen zou hij ons al in elkaar slaan voor de politie hier al is. We kunnen ook niet de andere afdeling om hulp vragen, want Henk komt er dan weer onderuit met zijn smoesjes en later gaat hij degene slaan die het vertelde tegen een andere afdelingsbegeleider. Hij is al eerder weg gekomen met een van zijn smoesjes en zijn we allemaal bang om wat te zeggen. Het gaat nu al drie weken hetzelfde. Ik ben volgend week jarig en ik word dan 17. Ik wilde een heel gezellig feestje geven maar dat gaat een beetje moeilijk met Henk als 'baas' van deze afdeling.
Ik wil zo graag een feestje geven, maar hoe? Wat nou als hij erachter komt terwijl ik mijn verjaardag aan het vieren ben? Ik krijg een rilling van angst en met die enge gedachtes val ik in een droomloze slaap.
*1 week later*
'Happy birthday to youuuu!' Ik doe glimlach voor ik mijn ogen open. Als ik mijn ogen rustig open doe en eerst wen aan het felle licht dat naar binnen schijnt, zie ik een heleboel gezichten. Ik ga rechtop zitten en kijk Anna aan die met een cake en kaarsjes voor me staat. Ik draai me dan om en kijk wie er allemaal staat. Tommy staat bij de deur, Rita leunt tegen hem aan, Ashley die staat er naast en draagt Lisa in haar armen. En Liz staat met een grote cadeau in haar handen. Er staan nog wat ander kinderen bij de deuringang achter Tommy, Liz en Ashley. 'Goedemorgen jarige slaapkopje!' Schreeuwt Lisa naar me. Iedereen lacht om haar. Ik kijk dan naar Anna. 'Doe maar een wens.' Ze kijkt me met een warme glimlach aan en duwt de cake met kaarsjes, met om precies te zijn 16 brandende kaarsjes in mijn gezicht. Wat zal ik wensen? Ik wens dat.. Ik gezellig mijn verjaardag kan vieren zonder dat die stomme Henk het gaat verpesten. Ik blaas alle zestien kaarsjes in twee keer uit en iedereen klapt. Ik glimlach breed en voel een blije gevoel in mijn buik. Ik heb dit gevoel jarenlang niet meer heb gehad. Liz geeft me het grote cadeau aan die ze al een tijdje in haar handen had aan. Ik ben natuurlijk super benieuwd en scheur het open net een klein meisje die haar lievelingspop krijgt. Een laptop! Mijn god ik heb hier zo lang opgewacht ik geef een dikke knuffel Liz. En schreeuw dankje in haar Anna's oor, waarschijnlijk is ze nu doof.
Als iedereen mijn kamer de kamer uit is, spring ik de douche in. Ik geniet voor 1 uur van de heerlijke warme stralen. Vandaag zou perfect moeten worden, het enige wat het zou kunnen bederven is Henk. We hadden met zijn allen afgesproken dat we zo normaal mogelijk zouden doen wanneer Henk er is en wanneer hij net als elke avond weg gaat naar zijn vrienden zouden Liz, Ashley en Tommy naar de bekendste club gaan hier in Londen. Rita en Liz wilde ook heel graag mee maar ze zijn nog beide vijftien en ze worden pas toegelaten als ze zestien zijn. Als Henk eerder thuis zou komen(iets wat nooit gebeurd, hij komt meestal pas om 4 uur thuis) zouden ze zeggen dat we voor frisse lucht naar buiten zijn gegaan. Het klinkt raar, om vier uur snachts naar buiten om wat frisse lucht te gaan halen maar hij zou het er maar mee moeten doen.
JE LEEST
Cry me a river
FanfictionEen meisje, Lucy dat 16 jaar is en geen ouders heeft en in een weeshuis woont. Alles lijkt goed te gaan totdat het weeshuis een nieuwe afdelingsbegeleider krijgt. Sinds hij er is, gaat alles verkeerd. Lucy besluit te vertrekken. Maar hoe zou ze het...