#20

281 8 0
                                    

Ik doe mijn ogen open. Ik lig op mijn bed. Liz is er niet. Waar zou ze heen zijn gegaan. Zou ze al wakker zijn? veel vragen gaan door mijn hoofd. Als ik mijn hoofd optil om recht op zit gaat er een steek door mijn hoofd. Ik denk nog maar 1 ding. Ik moet hier weg. Vandaag nog. Maar hoe? En waar? Ze gaan me vast opzoeken omdat ik pas 17 ben en ik mag hier pas weg als ik 18 ben. Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en ga door mijn contacten. Wie zou ik om help kunnen vragen? Ik stop als ik Sam zie staan in mijn lijst. Hoe komt zijn nummer in bij mijn contacten? We hadden nog helemaal geen nummers gewisseld.... Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Hij heeft het er al in gezet. Ik druk op bellen. 'Neem op. Neem op! Alsjeblieft Sam neem op.'

'Hallo, met Sam.'

'Sam? Met Lucy.' mijn vingers spelen met de mouwen van mijn trui.

'Hey Love! Hoe gaat het met je?'

'Eh.. Nou daar bel ik voor....' Het is even stil aan beide lijnen. Er rolt een traan over mijn wang als ik weer denk aan wat er is gebeurd.

'Hey babe? wat is er lucy? Wacht ik kom er zo aan.' En dan hangt hij op.

Misschien kan ik met hem mee. Dan zou ik even mijn belangrijkste spullen inpakken. Ik gooi mijn telefoon op mijn bed en sta met een sprong op. Ik pak mijn rugtas. Sam woont hier een klein halfuurtje vandaan dus misschien kan ik nog een snelle douche nemen.

Ik doe de kraan dicht en loop zo stilletjes mogelijk naar mijn kamer. Iedereen zit denk beneden dus ik moet zorgen dat ik hier stilletjes uitkom. Ik gooi de handdoek om mijn bovenlijf op het bed en doe mijn bh aan en snel mijn ondergoed. Ineens wordt de deur op gesmeten. Ik sta hier geschrokken in mijn bh en ondergoed terwijl Henk mij analyseert. Gadverdamme he! Ik pak snel mijn badjas en trek hem aan. Hij staat nog steeds te kijken. 'Als je niks te zeggen hebt kan je heus weer vertrekken hoor!' Voor de eerste keer, wat me wel verbaasd luistert hij en loopt hij de kamer uit. Ik zie hem gemeen grijnzen en wordt bang. Ik moet hier nu zo snel mogelijk weg.

Ik pak mijn laptop, ipad met de opladers en gooi ze in mijn rugtas. Ik doe er nog snel twee shirts en die van mijn vader en gooi ze er bij. Ik pak nog een sweater en twee broeken en doe die er ook in. Nog wat ondergoed bij. Ik pak mijn zwarte skinny jeans en trek die aan met nog een andere paarse blauwe sweater. Mijn leren jackje doe ik erover heen en dan doe ik mijn telefoon in een van mijn zakjes. Ik doe mijn zwarte paar vans in de tas en draag witte all stars. Mijn make-up tasje en portemonnee doe ik in het voorvakje. Ik blijf hier het liefst weg voor altijd. Ik had hier niet de beste tijd van mijn leven. Maar voor Henk was er toch altijd nog wat leuks te doen vooral met Lisa en Anna. Ik ga die twee echt heel erg missen. En die boyband fans wens ik het beste. Ik hoop dat ze allemaal met ze gaan trouwen. Ik lach om die gedachte. Het zou echt zo zijn.

Het voelt eigenlijk niet helemaal niet goed om iedereen hier achter te laten. Maar Henk heeft me nu helemaal bang gemaakt met zijn wapen. Hij heeft er vast nog mer en ik vind het dus niet zo veilig nu in het weeshuis.

Ik voel mijn telefoon trillen. Een berichtje van Sam. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Snel open ik het berichtje.

Heeyy babe,

Mijn tante heeft een baby gekregen en mijn moeder wilt haar zo graag bezoeken in Ierland en ik moet mee. Dus waarschijnlijk ben ik morgen in de middag bij je. Sorry

Love you Xx Sam

Mijn glimlach verdwijnt meteen wanneer ik het berichtje lees. Nu zit ik nog langer opgescheept hier. Ik gooi mijn Iphone zuchtend op mijn bed. Als ik iemand hoor kloppen schuif ik snel mijn tas die ik had ingepakt onder het bed. 'Binnen!' Ik ga met mijn hand door mijn haar en kijk uit het raam. Ik hoor de deur open gaan. Zachtjes zucht ik opgelucht. Geen Henk. Ik zou eigenlijk wel kunnen weten dat hij het niet is. Hij zou nooit op mijn deur kloppen maar eerder kapot slaan om binnen te komen. Ik draai me om en zie Anna staan. Haar buik is inmiddels al veel gegroeid. Waarschijnlijk heeft ze al voor volgend maan een kind. 'Ik moet even met je praten Lucy. Het is echt heel belangrijk en ik wil dat je heel goed gaat luisteren.' Knikkend laat ik mezelf neerploffen op het bed. Wat zou er zo belangrijk zijn dat ze met mij zou willen bespreken? Anna komt naast me zitten op mijn bed en kijkt me serieus aan. Zo serieus dat ik er een beetje bang van wordt. 'Het spijt me heel erg met het probleem van Henk. Het is allemaal mijn schuld. Als ik je thuis had gelaten was dit alles niet gebeurd.' Ik kijk naar mijn schoenen. Zou ze ook weten over de wapen van Henk. Ik wil het vragen maar als ze zou weten van een wapen zou ze zeker helemaal gek geworden zijn. 'Een even nog snel wat belangrijks.' Ze is even stil en kijkt voor zich uit. 'Ik ga morgen weg.' Wacht. Wat zei ze?? Weg?? 'Waarom ga je weg?' "Ik kan niet meer werken.' Ik staar voor me uit. Ik weet niet wat ik nu moet denken. 'Maar je komt nog wel terug toch?' Ik ga zo snel mogelijk weg hier. Dat heb ik mezelf beloofd maar het zou wel heel zielig zijn als ik ze hier alleen laat met Henk. 'Ik denk het niet. Ik moet voor de baby zorgen en dat gaat zeker weten niet op een normale manier gebeuren hier. Het spijt me heel erg. Maar Maria komt hier tijdelijk terug voordat er iemand anders is gevonden. Maar als het goed is, is ze hier morgenmiddag.' Ik knik en laat me zuchtend achterover vallen. Anna staat op en kijkt me een tijdje aan. ' En waarom heb jij je jas aan?' Oja mijn jas had ik aangedaan omdat ik dacht dat Sam me zou komen ophalen, niet dus. 'Ik wilde even lopen.' verlaat dan de kamer.

Ik lig nu al 2 uur lang op mijn bed. Twee uur lang en ik heb nog niet 1 keer een beweging gemaakt. Gewoon niet wetend wat ik zou kunnen doen om al het ellende mijn leven uit te schuiven. Ik sta op en loop naar beneden. Ik loop naar de koelkast in de keuken en pak twee repen chocola en loop naar de bank. Tijd om mijn dag door te brengen op de bank. Ik weet echt niet waar iedereen is maar eigenlijk boeit het me verder niet. Alles draait toch om ellende in het leven.

Als ik mijn ogen open doe zie ik dat ik op de bank lig. Ik doe d tv uit en kijk naar de klok. 11 uur. Ik ben echt heel ongezond bezig. Als ik op mijn telefoon kijk zie ik dat ik een berichtje heb van Sam. Snel open ik het

Heeyhey babeee,

Ik ben in Ierland. Ik kom morgen om 6 langs! Ik wil echt weten wat er met mijn sweetie is!

Xx Sam ;)

Awwwh! Ik ben zijn sweetie! Ik sta glimlachend op en loop naar de badkamer om mijn tanden te poetsen. Ik trek mijn pyjama aan en spring in mijn bed. Rustig val ik in een droomloze slaap.

Cry me a riverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu