Ik schrik wakker door een harde klap. Ik ga recht op zitten en nu hoor ik ineens niks. Ik stap rustig mijn bed uit. Liz slaapt nog. Rita slaapt nog. Kort samengevat: iedereen slaapt nog. Ik kijk voor de tijd op mijn telefoon. Half vier 'S ochtends. Ik voel me niet zo op me gemak maar toch loop ik zo stilletjes mogelijk de trap af. Als ik beneden sta zie ik dat er een licht aan is en ik hoor wat gerommel. Ik word een beetje bang. Misschien kan ik beter even naar Anna gaan om haar te waarschuwen. Ik draai me snel maar stil om en ren vervolgens de trap op naar boven. Als ik boven sta word ik ineens vastgegrepen door iemand. Ik wil schreeuwen maar dat gaat niet, want diegene heeft zijn hand op mijn mond gezet. Als diegene omdraait en mij mee duwt naar beneden kan ik zien dat het een man is. Ik ruik heel sterk dat hij dronken is. Ik word er misselijk van. Als we beneden zijn duwt hij me op de bank. 'Laat me met rust!' Ik wil opstaan en wegrennen maar hij houdt me tegen. Hij zet me ruw op de bank en gaat op me liggen. Hij begint me heftig te zoenen in mijn nek. Ik barst in huilen uit. En als hij dat hoort zet hij zijn hand weer op mijn mond en gaat verder met wat hij net mee bezig was. Hij gaat steeds meer naar beneden en als hij bij de rand van mijn t shirt komt stopt hij en kijkt me aan. Zijn gezicht er heel bekend uit. Ik ken hem ergens van. Ik kan het alleen wat moeilijker zien omdat mijn ogen vol zit met tranen. Hij gaat rechtop zitten en laat zijn rechterhand op mijn mond. Met zijn andere hand gaat hij naar zijn broekzak. Hij haalt er een wapen uit. Die komt me wel heel bekend voor! O nee het is toch geen Henk? Hij gaat met zijn pistool naar mijn hoofd. Ik begin heftig te trillen. 'Trek nu je t shirt uit!' Zegt hij fluisterend met nadruk op nu. Het is Henk. Hoe durft hij mij dit aan te doen. Ik schud mijn hoofd lichtjes bang dat hij me pijn gaat doen. Ik zie hem boos worden. Hij zet zijn lippen tegen mijn oor aan. 'Je trekt je shirt nu uit of anders....' Hij duwt zijn pistool harder tegen mijn hoofd. Of hij nu gaat schieten of niet ik krijg zeker een schrammetje waar zijn pistool nu zit. Ik breng mijn trillende handen naar de onderkant van mijn shirt en trek het heel langzaam uit. Extreem langzaam zodat ik misschien nog kan bedenken hoe ik hier weg kan komen. En zodra hij het merkt gooit hij zijn pistool op de grond en trekt mijn shirt met een ruk uit. Ik kijk naar het zwarte voorwerp die hij op de grond gooide. Ik kan die snel pakken als hij me even zou loslaten. Als hij de shirt over mijn hoofd heeft getrokken zit ik alleen nog in mijn bh en ondergoed. Hij komt nu weer op me liggen en zuigt in mijn nek. Hij gaat steeds naar beneden net zoals hij het net deed. Tegelijkertijd knijpt hij hard in mijn borsten. Zijn ene hand zit nog steeds op mijn mond. Hij gaat naar mijn bh-sluiting en wanneer het hem niet lukt met een hand gebruikt hij ook zijn hand die hij op mijn mond had. Ik begin hard te schreeuwen. 'HELP ME!!!' Hij kijkt op en geeft me een harde klap in mijn gezicht. Hij gaat rechtop zitten en begint te zoeken naar zijn pistool. Hij is zo dronken dat hij gewoon vergeet waar hij het een minuut geleden heeft gegooid. Hij denkt even na en staat dan op. Hij loopt richting de keuken. Dit is mijn kans om te ontsnappen. Ik sta snel op, pak mijn shirt en zijn pistool en ren zo snel mogelijk naar boven. Rita staat slaperig in de gang en schrikt als ze mij In mijn ondergoed ziet. 'Omg Lucy was jij de gene die net schreeuwde?!? Mensen willen rustig kunnen slap-' ze kan haar zin niet eens afmaken en ik trek haar mee omdat Henk de trap op rent. We rennen onze kamer in en ik doe de deur dicht. 'Help me snel mee met het bed verschuiven tegen de deur. 'Wat? waarom?' Ik ben al bezig met het verschuiven. 'Minde vragen stellen en meer verschuiven. Snel!' Henk bonst op de deur. 'Doe die fucking deur nu open!' Het bed is eindelijk verschoven en Henk blijft de deur de hele tijd open te krijgen. Na minder dan een minuut valt er iets op de grond en blijft het stil. Liz wordt wakker. 'Wat zijn jullie in godsnaam aan het doen. Het is...' Ze kijkt van het bed dat net is verschoven, op haar telefoon. 'Vier uur s ochtends!' Maakt ze haar zin boos af. ' ik kijk ze beide serieus aan. 'Waarom komen jullie zo snel mogelijk achter maar jullie moeten nu heel goed doen wat ik zeg.' Ze kijken me nog steeds verward aan. 'Henk is dronken en heeft een wapen dus als Henk niet meer boven is moeten jullie naar Lisa's en Ashley's kamer en ga dan zo snel mogelijk naar Anna's kamer. En doe dat zo stilletjes mogelijk. Okee?' Ze knikken snel. 'Wacht tot ik zeg dat jullie kunnen gaan.' Ik duw rustig het bed een beetje aan de kant zodat ik de deur meteen weer kan dicht doen als Henk komt. Het is leeg in de gang. En voor de kamer ligt een mes op de grond. Wilde Henk me nou serieus bedreigen met een mes. Die man is echt ziek. Ik hoor gesnurk maar niet van boven. Dat is goed. Ik geef Liz en Rita een knuffel. Dit is wel de laatste keer dat ik ze zie. 'Wees voorzichtig.' Ze kijken me weer raar aan. Ze weten nog niet dat ik wegga. Maar misschien is dat wel beter zo. 'Ga snel!' Fluister ik. Ze rennen stilletjes de trap op naar de volgende verdieping. Ik doe de deur dicht en schuif het bed er weer voor. Ik trek snel mijn broek aan en sweater en daarover mijn lerenjack. Ik hoor iets vallen en als ik op de grond kijk zie ik dat het de pistool is die ik net had gepakt van Henk, ook die moet ik mee nemen. Ik moet nu maar dan ook u weg. Ik trek mijn all stars aan. Ik pak mijn ingepakte rugtas en doe hem op mijn rug. Ik kijk om me heen. Ik denk dat ik alles heb. Wacht! 150 is niet genoeg als ik voor altijd weggblijf. Ik loop rustig de trap af. Henk ligt daar op de bank. Snurkend. Waar zou hij zijn portemonnee hebben. Hij zou vast genoeg hebben als hij aan de drugs is. Henk zucht en draait zich om. Bingo! Het zit in zijn broekzak. Nu alleen nog snel iets bedenken hoe ik het snel kan pakken zonder dat hij iets merkt. Ik ga rustig met mijn hand naar zijn zak. Rustig schuif ik ik het eruit. Stukje voor stukje. Als het er bijna uit is pak ik het er snel uit. Hij zucht nog een keer en ik hou stilletjes mijn adem in. Ik open zijn portemonnee. 'Wat ben je aan het doen?!??' Ik schrik. Ik draai me om en ren de trap op naar mijn kamer. Ik hoor dat hij me achtervolgt en dingen roept. Als ik in mijn kamer inloop schuif ik snel het bed er weer voor. Ik kijk vlug in zijn portemonnee en zie er twee briefjes van 500 in. Hij zou wel heel verslaaf moeten zijn. Ik gooi zijn portemonnee op de grond en doe het geld in mijn zak. Het bed verschuift steeds omdat Henk nu met al zijn kracht de deur open probeert te krijgen. Ik ren naar het raam. Ik moet nu een makkelijke en veilige manier vinden om het raam uit te springen. Maar hoe ga ik dat doen in een paar seconden? Mijn zenuwen nemen de macht over mijn hersenen en ik kan nu dus helemaal niet meer helder denken. Ik denk nu nog maar aan twee opties. Of ik spring uit het raam en hoop dat ik het overleef zodat ik hier zo snel mogelijk weg kan of ik laat me dood slaan en verkrachten door Henk. Ik kijk om naar het bed die al bijna achter de deur vandaan is. Hij duwt die deur nu in een keer open en nu staat hij tegenover mij. Hij is heel boos. Ik heb hem echt nog nooit zo boos gezien. Ik ga op het vensterbank zitten en open het raam. Zal ik het risico nemen om het raam uit te springen en dan dood te gaan of zal ik hier als een watje blijven staan en Henk me laten vermoorden. Ik weet niet wat ik moet doen. Waar haal ik zoiezo het lef vandaag om van drie hoog helemaal naar beneden te springen in een paar seconden. 'Lucy kom daar onmiddellijk vanaf of ik kom je halen!' Ik wordt alleen maar banger. Het enige wat door mijn hoofd gaat is :springen of Henk. Springen of Henk.
Alles draait om me heen. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik kijk naar beneden uit het raam. Zal ik springen en mijn leven op het spel zetten?
~~~~~~~~~~~
Wat moet ze doen?!?!!?! Dit is nu wel de grootste cliffhanger tot nu toe. Wat denken jullie dat ze gaat doen???
Vergeet niet te stemmen en te reageren!! :D xxxx
JE LEEST
Cry me a river
FanficEen meisje, Lucy dat 16 jaar is en geen ouders heeft en in een weeshuis woont. Alles lijkt goed te gaan totdat het weeshuis een nieuwe afdelingsbegeleider krijgt. Sinds hij er is, gaat alles verkeerd. Lucy besluit te vertrekken. Maar hoe zou ze het...