#31

237 11 2
                                    

Zijn ogen staan wijd open wanneer hij me ziet. Hij doet de deur verder open zodat ik naar binnen kan zonder dat hij maar ook een woord zegt. Ik gooi mijn tas in de gang en loop door naar de woonkamer. Het verbaast me wel dat hij alles zo schoon kan houden. 'Wil je wat drinken?' Zegt Harry als hij achter me aan loopt naar de woonkamer. Ik schud mijn hoofd als ik me laat vallen op de bank. Hij doet hetzelfde en kijkt me aan. Ik kijk gewoon wat voor me uit en voel zijn ogen branden. Ik draai mijn hoofd snel om zodat ik hem reccht in zijn ogen aan kijk. 'Wat is jouw probleem?' Zeg ik ruw. Ik kan er echt niet tegen als iemand me de hele tijd blijft aanstaren. 'Het spijt me hoor, mevrouw is altijd boos.' Ik voel dat ik boos wordt. Voor ik ook maar iets kan doen voel ik mijn telefoon trillen. Ik ontspan me weer en pak mijn telefoon. Ingrid. Snel neem ik op.

'Hallo Lucy, Ingrid hier. Ik belde om te vragen of je al kennis hebt gemaakt met Harry.'

'Ja dat hebben we.' 

'Nou dat is mooi. Ik belde ook nog om jullie eerste opdracht uitleggen.' Ik kijk naar Harry met een walgelijke blik. 

'Ik luister.' Zeg ik snel als ik weer voor me uitkijk.

'Vanavond heb je een date met Harry. En hoe meer foto's er worden gemaakt van jullie, hoe groter je budget is. Is dat duidelijk?' 

'Ja dat zou wel moeten lukken.' Zeg ik als ik diep zucht.

'Nou veel succes!' Zegt Ingrid voor ze ophangt. Ik kijk naar Harry die me vragend aankijkt. 'We moeten uiteten vanavond.' Zeg ik zo droog mogelijk als ik op sta om wat kleren te kopen. Ik mag Harry niet maar ik word wel door zeg maar heel de wereld gezien. Dus ik mag mezelf wat fatsoenlijker maken. Ik loop de woonkamer uit naar mijn tas. 'Waar ga je nu heen?!' Roept Harry vanuit de woonkamer. 'Gaat je helemaal niks aan!' Roep ik terug als ik mijn pinpas, telefoon en waarschijnlijk de huissleutels van een kastje in de hal pak. Met mijn spullen in mijn jaszak smijt ik de voordeur achter me dicht als ik buiten ben. 

Ik open de voordeur met moeite omdat ik teveel tassen draag. Wel toevallig dat ik random de sleutels heb gepakt van het kastje, anders moest ik weer aanbellen en ik wil Harry gezicht niet al te vaak zien. Ik leg ze snel weer terug op het kastje en pak al mijn tassen die net zijn gevallen en loop via de  woonkamer naar de trap. Misschien is hij boven want hij zit niet meer in de woonkamer. Als ik boven kom worden mijn ogen groot. Hoeveel kamers heeft hij wel nodig?! Ik besluit om alle deuren te openen. De eerste gaat niet open net als de tweede. De derde deur gaat wel open en mijn ogen worden weer groot. Dit wordt beslist mijn kamer. Bij het raam aan de overkant staat een grote twee persoonsbed met een nachtkastje ernaast. Naast het bed hangt een grote tv.Naast de ingang van de kamer staat een grote kledingkast. Daarnaast is weer een deur. Ik gooi mijn tassen op de grond en loop er nieuwsgierig heen. Als ik hem open zie ik dat het een badkamer is. Yep! Dit wordt zonder twijfel mijn kamer. Ik doe de deur van de badkamer weer dicht en kijk rond in de kamer. Mijn rugtas staat er al. Harry kan dus toch wel aardigs doen. Ik zucht en laat me zittend vallen op het bed. Snel leeg ik alle tassen en kijk wat ik vanavond zou kunnen dragen. Ik heb spullen gekocht zoals tandenborstels, een nieuwe kam en nog wat spullen voor mijn haar en gezicht. Ik heb daarnaast veel kleren en schoenen gekocht. Ik pak een roze jurkje dat strak loopt tot mijn heupen en dan wijd tot mijn knieen komt. Ik pak gouden pumps met glitters en dan kijk ik al meteen blij naar het resultaat. Ik heb altijd al iets voor mode gehad, en wilde er graag iets mee doen als ik werk moest zoeken. Al mijn plannen lopen waarschijnlijk anders door een stomme afdelingsbegeleider die alles verpest. Ik sta op en vouw de rest van mijn kleding op en zet ze in de kast. Mijn schoenen zet ik allemaal op een rij onderin mijn kast. Meteen ziet de kamer er wat netter uit. Veel kleding heb ik nog niet. Maar als er vanavond gewoon veel foto's worden gemaakt kan ik weer wat nieuws kopen.

Ineens hoor ik iemand iets roepen. Harry. Met tegenzin sta ik op en loop naar de deur. Wat moet hij nou weer? Als ik de deur wil openen wordt hij al open gesmeten. Ik schrik van Harry's agressieve actie. Hij kijkt me boos aan. 'Wat is jouw probleem?!' Zeg ik nog half geschrokken. 'Waarom heb je zomaar mijn sleutels gepakt zonder het te vragen?! Dat je hier nu woont betekend niet dat je alles zomaar kan pakken!' Ik glimlach en begin nu zelf boos te worden. Is dit serieus waarom hij zo boos is?' Ik grijns gemeen en draai me weer om. 'Ok.' Komt er uit mijn mond. Hij is ook zo snel boos. Ik vraag me echt af hoe ver hij nog gaat komen in deze wereld als hij zo snel boos wordt. 'Vieze bitch!' Ik hoor nog steeds zijn woede in zijn stem. Hij smijt de deur dicht. Hij gaat nog veel spijt krijgen van zijn  taalgebruik. 

Cry me a riverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu