misschien vragen jullie je af wanneer Harry weer verschijnt. Nou... het kan denk ik nog wel even duren. maar of hij wel of niet verschijnt hoeven jullie je niet druk om te maken! Harry komt er zeker in. het verhaal gaat over hem dussssssss hier nog een hoofdstuk!
~~~~~~~~
'Ik weet echt niet hoe ik je kan bedanken. Dit is echt heel aardig van je.' Hij glimlacht verlegen naar zijn handen die rusten op zijn schoot en dan kijkt hij meer weer aan. 'Het is wel het minste wat ik kan doen voor the birthday girl.' Hij leunt naar voren en geeft een klein kusje op mijn wangen. Hij trekt zich weer terug en zo staren we elkaar een paar seconden aan. Hij leunt zich weer naar voren maar dit keer naar mijn lippen. Mijn hart gaat ineens heel erg snel kloppen. Ik leun ook naar voren. Onze lippen zijn nu maar een paar centimeters verwijderd van elkaar. Sam sluit zijn ogen en ik doe hetzelfde. 'WAT DOE JIJ NOU HIER?!? 'Ik open mijn ogen meteen weer en kijk geschrokken om me heen. Deze stem herken ik uit duizenden. Henk? Wat doet hij nou hier. Ik begin in paniek te raken. Er staan twee grote mannen achter hem. zeker zijn vrienden. Ik moet hier nu weg. Ik kijk naar Sam en hij laat zijn ogen branden op Henk die met woeste passen onze kant op loopt. Als ik snel om me heen kijk om een uitweg te vinden zie ik alle mensen met hun ogen op Henk en mij. Ik kan niet meer helder denken. Waarschijnlijk ben ik nu zo bang dat ik nog geen enkele beweging heb gemaakt deze afgelopen seconden, dat Sam mij mee trekt. We rennen tussen een paar tafels heen naar de deur. Een ober wilde ons nog tegenhouden, ik denk omdat Sam nog niet had betaald. Sam pakt snel wat geld uit zijn broek. Ik was zo geconcentreerd op Henk en zijn 'bende' dat ik niet eens zag hoeveel Sam heeft uit gegeven. Ik voel een arm dat me weer mee trekt naar buiten. Ik ben nog steeds in een grote shok. Ik ben blij dat Sam me mee trok anders was ik daar net gewoon in het midden van een restaurant in elkaar geslagen. Ik zie dat Henk ons achtervolgt naar buiten. Hij heeft nu voorsprong, omdat Sam nog snel moest betalen. Ik verbaas me echt dat Henk zo'n goede conditie heeft. Hij is nu nog geen drie meter van ons vandaan. Ik zie zijn 'bende' niet meer maar Henk heeft best een goede conditie. Hij zou het in zijn eentje kunnen redden. Henk komt alleen maar dichterbij. 'Schiet op Sam! Hij is vlak achter ons!' Sam maakt ineens een plotselinge beweging. Hij maakt een scherpe bocht naar links en Henk stopt even. Sam trekt me een steegje in als we de straat uit zijn. We gaan snel achter een vuilnisbak staan. Hopelijk vind hij ons hier niet zo snel. 'Wie is die engerd?' vraagt Sam als hij net weer normaal adem haalt. Ik weet nu niet wat ik moet zeggen. Ik weet alleen dat ik nu heel veel problemen heb als ik weer terug ga. Alles wat net is gebeurd speelt zich weer af in mijn hoofd. Ik houd het niet meer en barst in tranen uit. Sam trekt me in een stevige knuffel. Zijn geur kalmeert me.
We zitten nog een kwartier zo achter de vuilnisbak. Henk heeft het waarschijnlijk opgegeven. Hij is hier niet meer langs gerent. Ik voel ineens mijn telefoon trillen in mijn jas. Ik zucht opgelucht als ik zie dat het geen Anna of Henk is maar Tommy. Anna zou me helemaal ondervragen en ik zou niet eens willen denken aan wat Henk zou doen.
'Hallo met Lucy'.' probeer ik zo gekalmeerd mogelijk te zeggen.'
'Met Tommy hier. Waar ben jij?
'Ashley heeft teveel gedronken en haar 'vriendje' is al weg en nu begint ze irritant te doen. Ze moet nu echt naar huis.' Shit! wat moet ik nu zeggen. Ik kan niet zomaar zeggen dat ik met een mooie jongen ben meegegaan en dat Henk me heeft gezien en me daarna is gevolgt.
'Ik.. eeh kwam een vriendin tegen en we zijn nu bij haar thuis. Ga maar vast naar huis.'
'Weet je dat zeker?'
Ik denk dat hij me nu doorheeft dat ik niet de waarheid spreek. Ik moet sirieus wat aan mijn leugens doen.
'Ja ja ga maa vast. Dan zie ik jullie morgen doeii!''
zonder dat Tommy antwoord geeft hang ik op. Ik staar nog even voor me uit. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen nu. Ik kan echt niet naar huis nu. Henk staat me nu zeker op te wachten om me dood te slaan. Ik kijk nu naar Sam die daar maar wat staat te kijken naar mij. 'Ik kan echt niet naar huis vandaag. Henk staat me vast en zeker op te wachten.' zeg ik nog steeds starend naar de grond. 'Niet vandaag.'
JE LEEST
Cry me a river
FanficEen meisje, Lucy dat 16 jaar is en geen ouders heeft en in een weeshuis woont. Alles lijkt goed te gaan totdat het weeshuis een nieuwe afdelingsbegeleider krijgt. Sinds hij er is, gaat alles verkeerd. Lucy besluit te vertrekken. Maar hoe zou ze het...