#30

234 11 2
                                    

Als ik heb betaald loop ik de kapperszaak uit. Het is bijna vier uur. Mijn haar is gerkruld en in een strakke staart naar achteren gezet. Het duurde best lang om alleen om mijn haar te krullen. Maar dat kwam door een stroomstoring. De stroom kwam pas anderhalf uur later terug. Maar verder maakt het me niks uit. Ik zou toch niet anders doen dan op straat zwerven. Mijn haar zit nu mooi en ik ben ook best wel zakelijk gekleed. Ik kom nu op tijd als ik lopend naar Modest! ga. Ik loop het gebouw waar tot mijn verbazing allemaal gillende meisjes staan in maar ik word bij de ingang tegengehouden door een bewaker. 'Ik heb afspraak. Mag ik naar binnen a.u.b?' Ik word hier ongeduldig van. Ik heb zo een afspraak en hij laat me niet naar binnen. 'Mag ik je naam?' Zegt hij met een zware stem. 'Lucy.' Hij roept er iemand bij en hij overlegt iets. Dan laat hij mij naar binnen. Er wordt nog aan mij getrokken door gillende meisje maar ik ruk me los. Waar hebben zij nou last van? Ik loop snel naar binnen en meteen voor me staat een recptie. 'Hallo. Ik heb een afspraak.' Zeg ik zo vriendelijk mogelijk tegen een man die opkijkt van zijn papieren als ik begin met praten. 'Lucy?' Ik knik. Hij pakt de hoorn op van een teleffon en tikt iets in. 'Peter hier. Lucy is hier.' Ik hoor wat geroes aan de andere kant van de lijn en dan hangt hij op. 'U kunt vast naar de tweede verdieping gaan. Je komt Ingrid vanzelf wel tegen.' Ik knik en zoek naar een trap of lift. Als ik de lift gevonden heb loop ik er op af. Op naar de tweede verdieping.

Als ik de lift uitstap op de tweede verdieping zie ik wat mensen heen en weer lopen. Ik loop heel langzaam in de hoop dat ik die Ingrid nu ergens vindt. Ik zie een vrouw die afscheid neemt van een jongen. Hij komt me bekend voor maar ik kan er nu niet zo snel op komen. Als ze klaar is komt ze op me af gelopen. Ik denk dat ze ongeveer dertig is. Haar blonde haar zit in een strakke knot en ze draagt een zwart pak met paarse pumps. Ze glimlacht naar me en steekt haar hand uit. Ik schud haar hand. 'Hallo, ik ben Ingrid. Jij bent Lucy zeker?' Zegt ze meer overtuigend dan een vraag. Ik knik braaf. 'Je was opzoek naar een baantje he?' Gaat ze verder. Ik knik. 'Ja dat klopt.' Ze bekijkt me van top tot teen en lijkt blij te zijn. 'Ik denk dat je het makkelijk zou kunnen krijgen.' Van binnen vier ik een feestje. Ik heb dus wel makkelijk een baantje kunnen krijgen. Ik weet niet precies wat ik zou moeten doen. Ik denk dat ik assistente moet zijn. Ik begrijp er maar weinig van maar ik luister aandachtig naar haar. 'Hoe beter je je werk doet hoe groter budget kan zijn.' Ik knik dat lijkt me wel logisch, ja. 'Als we nu naar mijn kantoor gaan kan ik je meer uitleggen.' Ik knik weer en ik achtervolg haar maar.

We lopen een kantoortje in. Als ze onderweg is naar haar stoel achter haar bureau en mij gebaart te gaan zitten op een stoel kijkt ze me vragend aan. 'Heb je lang moeten reizen naar hier?' 'Het valt best mee. Maar verder maakt het mij niet echt uit. Ik wilde zo snel mogelijk een baantje. Ik ben dus wel heel blij dat ik iets kon vinden.' Ze knikt met een warme glimlach op haar gezicht. Ze gaat zitten en pakt een map met papieren. 'Nou vertel eens over jezelf.' Gash Wat moet ik nu precies gaan zeggen? 'Nou ik ben Lucy Smith. Ik kom oorspronkelijk uit Nederland maar ben hier heen verhuist naar mijn tante toen ik mijn ouders verloor.' Ingrid kijkt me even medelevend aan. 'Het spijt me heel erg voor je.' Ik glimlach kleintjes naar haar. 'En bij wie woon je nu?' Ik denk even na. 'Ik woon mijn tante.' Lieg ik op mijn best. 'Ze wilde dat ik opzoek ging naar een baantje omdat ik bijna het huis uit ga.' Ingrid knikt en bladerd door wat papieren en pak een blad met een pen en legt ze voor me. Er staat in het groot 'Contract Modest!' boven. 'Ik zal je gaan vertellen wat je moet doen als werknemer hier.' Ik knik en luister aandachtig. Ik weet totaal niet wat ik hier voor werk aangeboden zou krijgen. 'Je moet een vriendin spelen van een zanger.' Ik kijk haar vragend aan. 'Wie is die zanger als ik dat vragen mag? En waarom moet ik zijn vriendin spelen?' Ze hoest kleintjes en kijkt me serieus aan. 'Die zanger is Harry Styles. En je moet zijn vriendin spelen omdat veel mensen denken dat hij geen serieuze relatie aankan. Het is veel beter voor de publiciteit zo.' Mijn ogen worden groot. En nu begin ik het een beetje te snappen. Die jongen die me net zo bekend voor kwam was dus Harry. En al die gillende meisje buiten verklaart ook alles. Maar ik haat hem. Ik lees het hele contract door. 1 Jaar Harry's vriendin zijn. Hou ik dat vol? Ik mag hem totaal niet. Ik verdien er wel veel geld voor en ik kan dat wel goed gebruiken. Ik zucht en kijkt Ingrid twijfelend aan. In tegendeel kijkt ze me aan met een afwachtende blik. Ik kijk weer naar het contract. 'Harry Styles dus.' Zeg ik zachtjes. Ik wil wel het geld verdienen. En ik kan moeilijk weer een baan vinden waar ik zoveel geld mee kan verdienen, maar ik moet zijn hoofd wel elke dag aanzien. Ik ben nu aan het twijfelen als een gek. Ik kan op dit moment wel advies van iemand kunnen gebruiken, maar ik heb niemand meer. Ik pak de pen naast het papier op en kijk Ingrid aan. Wil je dit echt doen? Denk aan hoeveel je hem haat. Je gaat jezelf heel erg veel haten voor dit. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen. 'Je kan nog bedenktijd krijgen als je wilt?' Zegt Ingrid meer als een vraag. Ik schud mijn hoofd. Ik wil dit niet maar ik moet het wel doen. Ik  wil al helemaal niet weer op straat zwerven en verwachten dat er weer een baantje op me af komt. Ik kik de pen open en de punt van mijn pen gaat langzaam naar het papier. Ik heb geen keus. Ik ga dit doen. Ik moet overleven. Ik teken het contract en meteen lijkt het alsof er een grote last van mijn schouder valt. Alleen is het probleem dat er andere last groeit op mijn rug. Een last die ik een jaar lang moet aanzien. Iets wat me zeker niet gaat lukken. Toch moet ik het proberen.

'Ik heb Harry al gewaarschuwd dat er iemand langs zou kunnen komen zo, jij dus. Er is nu een taxi onderweg die je zo rechtstreeks naar Harry brengt.' Ik knik maar ja. Ik ben er helemaal niet bij. Ingrid heeft net alles uitgelegd maar ik weet helemaal niks meer. Ineens schiet me er iets te binnnen. Mijn spullen dan? ' Ik moet eerst naar mijn hotel. Ik moet me nog uitchecken en mijn spullen halen.' Zeg ik als ik haastig opsta. 'Je kan gerust weer zitten. Die zijn al gebracht en je bent al uitgecheckt.' Ik ga weer zitten. Deze mensen zijn echt goed. Hoe komen ze ineens aan mijn gegevens, want zonder die kunnen ze me toch niet zomaar uitchecken? Zouden ze nu ook weten dat ik heb gelogen over mijn  tante? 'Je kan nu nog een halfuurtje luchen beneden in de kantine en tegen die tijd is de taxi hier al.' Ik knik en sta op. Ik volg Ingrid naar de kantine. Tijd om wat te eten. Eerlijk gezegd heb ik wel echt honger.

Ik heb dus een contract getekend en moet nu een heel jaar de vriendin spelen van een verwend vent zijn. Dat wordt een top jaar! Wat een sarcasme zeg. Ik kijk het raam uit van de taxi. Ik bedenk nu eigenlijk pas dat Harry me eigenlijk ook kent. We zijn elkaar best wel vaak tegen gekomen. Hij haat mij en ik hem. Wat is dat een romantische relatie! Ik moet grinniken om die gedachte. Hij zou zeker ook niet blij zijn om mij weer te zien. Misschien is dat beter ook. Hij weet dan dat hij goed moet oppassen voor mij.

De taxi stopt voor een heel groot huis. Is dit het huis van Harry? Ik stap uit en pak mijn rugtas. Ik kijk naar het huis met grote ogen. De plek waar ik verblijf is dus ook niet zo'n probleem. Ik loop naar de deur en bel aan. De deur gaat met een zwaai open en daar staat hij. Mijn 'vriendje'. 'Hallo, Ik ben Lucy. Je nieuwe 'vriendin'.' Zeg ik met een gemene grijns. 

~~~~~~~~

YOOO! het is dus zo ver. Vanaf deze hoofdstuk komt Harry er een beetje...... elke hoofdstuk in!!  Hij is wel heel erg geschrokken.

Normaal update ik niet meer zo snel de laatste tijd. (dat komt door school, sorry) Maar omdat ik telkens van die berichten krijg over dit verhaal die me wel heel blij maakt heb ik er voor gezorgd dat ik weer snel een hoofdstuk online zette. YEEEYYYY! hahaha

Vergeet niet te stemmen, reageren voor snel weer een nieuw hoofdstuk!! xxx :D

Cry me a riverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu