"Hade du kul igår kväll?" Julie slevar i sig flingorna och kollar frågande på mig där jag sitter mitt emot henne med en macka i handen. Jag tuggar långsamt ner biten macka innan jag öppnar munnen för att svara.
"Jo, jag hade kul" svarar jag och hon nickar. Hennes högra ben är tryckt mellan hennes kropp och bordet, hon sitter som en apa på stolen, men vad har jag att säga? när jag sitter likadant själv. Hennes hår hänger mjukt över hennes axlar och den lilla morgonfrisyren sket hon i att fixa till innan frukosten. Hon följde mig hem i går kväll och det sluta med att hon somna bredvid mig i sängen. Och nu sitter vi här, en lördag förmiddag, klockan 11.45 och äter frukost. Det är ovanligt lugnt hemma hos mamma, kanske för att Maximillian och Noah är på fritis och Engla e på dagis. Max har inte vaknat och William sov hos en kompis sen igår. Vilket gör att vi är som ensamma.
"Vad gjorde du då? träffa du någon?" frågar hon och jag nickar, vilket gör att hennes ögon blir stora som tefat.
"Va?" frågar hon nyfiket och skeden hon haft i handen trillar ner i skålen igen.
"Ja, jag gav mitt nummer till en snubbe" säger jag oberört och hon hänger nästan över bordet.
"men berätta vem din dummer!" vrålar hon och jag ler lätt innan jag nickar.
"Han hette typ Felix" säger jag och hon sjunker tillbaka på stolen.
"Sandman?" frågar hon allvarligt och jag nickar.
"Han är en idiot, passa dig för honom" säger hon och hennes allvarliga blick ligger i min.
"David är en idiot också, men bara till ytan, hur kan vi veta hur Felix är?" frågar jag och hon suckar trött.
"Det vet vi inte, men jag vet hur han är, han skulle aldrig klara av ett förhållande åt gången, jag vill bara inte att du såras Wilma" säger hon menande och plockar upp skeden igen.
"Vem har sagt att jag tänker inleda något förhållande med honom? och dessutom blir jag inte sårad" svarar jag och stoppar in det sista av min macka i munnen. Jag reser mig upp för att ställa min te mugg i disken när Max trött kliver in i köket, klart som den att han glömde tröjan.
"Godmorgon" säger jag och möter hans blick kort innan jag fortsätter till disken. Julie kollar stort upp på honom och jag kan inte låta bli att sucka, vem är idioten egentligen?
"Godmorgon" svarar han med sin vanliga morgonröst och sätter sig ner på den lediga stolen.
"klar Julie?" frågar jag och hon nickar tyst innan hon långsamt reser sig från stolen och kommer bort till mig, ställer ifrån sig sin mugg och skål innan hon i mitt följe går upp till mitt rum igen. Jag lägger mig raklång i sängen och Julie sätter sig framför mitt sminkbord. Hon kollar sig i spegeln, betraktar sitt ansikte innan hon vänder sig mot mig.
"Vad händer idag?" frågar hon och jag blundar.
"Vet inte" mumlar jag till svar och hon suckar.
"Vi hittar på något? Vi går och shoppar" säger hon och jag nickar tungt.
"Visst" svarar jag och sätter mig upp i sängen. Jag går fram till min garderob och kollar trött på den innan jag skjuter upp ena dörren. "Vad ska jag ha på mig?" frågar jag då jag varken har orken eller lusten att välja kläder och jag vet hur roligt Julie tycker det är.
"Sminka dig så länge så väljer jag ut åt dig" säger hon och vi bytar snabbt plats. Jag plockar upp spotify appen på mobilen och kopplar den via Bluetooth ihop med min högtalare. Jag sätter på en lagom lugn lista och börjar där efter sminka mig. låten som kommer på är Hurts So Good av AstridS. Jag hör hur Julie tyst nynnar med och jag sneglar då och då mot henne igenom spegeln. När sminket är klart har Julie blivit klar med min outfit och jag sätter på mig den.
Julie är mycket långsammare med sitt smink och klädval än vad jag är och eftersom hennes grejer är hos henne åker vi där om. För en gång skulle var hon snabb, det gick fortare än förväntat och till min förvåning var vi inne i stan redan vid 13.00. Under tiden i stan hann Julie shoppa i fyra olika butiker, vi hann fika en längre fika och vi han träffa på Oscar. Nu är jag på väg hem ensam. Julie åkte hem till sig och den bussen går åt ett annat håll än vad min gör.
Från: Okänt
"Hej! Är det Wilma? Det är Felix"♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫
Hello Sommarlov and Goodbye skolan!!
ily ♡
KAMU SEDANG MEMBACA
Night Changes | f.s
Fiksi PenggemarDu kanske inte tror det, men jag är inte sårbar. Jag är hårdare än sten, kallare än is. Helt utan känslor. Jag blir inte kär, jag kan inte brytas ner. Eller så ligger det alldeles för långt in under mitt skal, mitt hårda tjocka skal. Jag kanske ba...