24

1K 30 8
                                    

"Du har aldrig berättat något om din Familj? Mer än att dina päron är skilda" Säger Felix när vi går på den långa stigen till Havet. Vi håller varandras händer, det mysigt, men konstigt på samma gång.

"Det är för mycket att berätta, din hjärna kommer inte klara pressen av att förstå" svarar jag och skrattar tyst.

"Jo jag försöker" säger han uppmuntrande och jag nickar.

"Okej, ställ en fråga" svarar jag och han tänker en stund.

"Har du några syskon?" frågar han sen, vilken fråga att börja med.

"Ja, 8 stycken" svarar jag och han kollar storögt på mig. "Men bara två helsyskon och en halv" svarar jag och han nickar.

"Vilka är de andra då?" frågar han.

"Jag känner att jag måste ta detta från början. Jag har två bröder, helbröder. Wiktor och William. Wiktor är 19 och William 12. När William var 4 gick mamma och pappa skilda vägar. Mamma träffade en ny kille, Erik heter han. Och han hade 5 barn sedan tidigare. 3 med en kvinna och 2 med en annan. Nathan, Max, Ethan, Noah och Maximillian heter dom. Nathan är 23 och bor i en lägenhet med sin tjej så han är bara hemma ibland. Max är 18, Ethan 15, Noah 10 och Maximillian 8. Sen har mamma och denna Erik ett barn ihop, Engla och hon är 5. Vi ser alla varandra som helsyskon, då vi bott ihop i mer än 8 år snart. Det är väldigt komplicerat att förklara, egentligen skulle man behöva berätta Erik och hans familjs historia, men den har inte jag någon rätt att berätta för vem som helst, men Erik är en bra kille och han bytar inte kvinna bara så, det finns alltid anledningar. Maximillian och Noah bor även hos sin riktiga mamma vissa helger med det är väldigt sällan, Max och Ethan bor hemma på heltid och jag och W killarna flyttar mellan hemmen varannan vecka" berättar jag och Felix nickar.

"Det låter komplicerat, men jag fattar, hyfsat i alla fall" säger han och jag nickar.

"Har du några syskon?" frågar jag och Felix nickar.

"Två Storasystrar, Fanny och Felicia, Fanny är 27 och flyttade för länge sedan, hon bor nu i Göteborg med sin kille och ska snart bli mamma. Felicia är 23 och har också flyttat, men bara längre in i stan" Berättar han och jag nickar.

"Va roligt, då ska du bli morbror snart?"

"Ja, det värkar så" skrattar han och jag instämmer i hans skratt, tänk den dagen jag blir faster, fy fan. Vi kommer fram till havet, vi sätter oss ner på en klippa och kollar ut över havet, det är vackert, det har jag alltid tyckt. Jag knyter av mig mina skor och drar av mig sockarna, för att komma ännu lite närmare havet. Jag drömmer ofta om ett hus vid stranden att tillbringa somrarna i. Jag har en förkärlek till havet som ingen kan beskriva, jag väljer havet före insjöar alla daga i veckan.

"Visst är det vackert" påstår jag, utan att släppa det glittrande vattnet med blicken.

"Sjukt vackert, vi badar" säger Felix hastigt och reser sig upp. förvånat kollar jag upp på honom.

"är du galen, det är säkert svinkallt" protesterar jag men han drar upp mig på fötter och kollar mig busigt i ögonen.

"Det vet vi inte förrns vi är i!" flinar han och jag suckar.

"Vi har inga badkläder heller" säger jag i hopp om att döda hans badlust.

"Det finns något som kallas klädsim, kom igen!" säger han och greppar min hand igen.

"Nej Felix, jag vägrar" säger jag bestämt men det är försent. Han drar med mig ner till sandstranden. Jag strävar emot, men Felix är till skillnad från mig stark och jag förlorar lätt. Vattnet var som jag påstod, svinkallt. När vi är på väg längre ut lägger han ett stadigt grepp runt min mage och slänger sig ner i vattnet. Jag tjuter till, av både kylan och överraskningen. Vattnet hamnar runt om mig, jag tar snabbt huvudet över vatten ytan.

"Felix!!!" tjuter jag och jag hör honom skratta.

"Det var ju inte kallt" säger han flinande och jag försöker att inte le, men det är svårt.

"Jo svinkallt din räka!" säger jag och skvätter vatten mot honom. Han skrattar roat och jag ler smått. Han skratt får mig alltid att le.



------------

För någon dag sedan skrev jag en text på min profil, och den ligger mig väldigt varmt om hjärtat just nu, vill ni så in och läs den. för skoj skull! <333


Sen funderar jag på att öppna en instagram, jag har en privat sedan tidigare, men jag skulle gärna ha en öppen för er, där ni snabbare kan få info om böckerna. Skulle ni vilja att jag gjorde det???

Svara gärna på frågorna så är ni sötpotatis <333

ily

Night Changes | f.sTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang