20

1K 31 5
                                    




Noelia: Wilma!!!!!

Wilma: Ja?

Noelia: Vi behöver snacka nu på en gång!!!

Amelia: whats going on?

Noelia: Hos mig om 10?

Julie: kör till

Amelia: yepp

Wilma: nä kan inte

Noelia: du. ska. vara. hos. mig. om. 10. MINUTER. är du inte det kommer jag leta upp dig och släpa med dig hem till mig, uppfattat?

Wilma: chilla gorilla, jag är hos dig om 10

Noelia: Thanks.

Wilma: you're Welcome

Jag trycker ner fötterna i mina Nike skor och går ut i det soliga sommarvädret. Det är längre mellan Noelia och pappa än vad det är mellan Mamma och Noelia så jag behöver gå direkt för att hinna om jag ska slippa en utskällning när jag väl är framme. Jag går i snabb takt, på sina ställen joggar jag. Jag har fortfarande träningskläderna på efter mitt pass på springbandet precis innan Noelia störde mig. Lite mer spring skadar ingen. Jag är framme vid hennes hus och utan att knacka öppnar jag dörren.

"Gissa vem som är i tid!" ropar jag och ser hur alla andra redan sitter i soffan.

"5 minuter sen, men visst, för att vara Wilma så är det i tid" säger Amelia och jag himlar med ögonen och drar ut hörlurarna ur öronen.

"Fint folk kommer alltid sent" säger jag och trampar av mig skorna och sätter mig ner i fåtöljen som står ledig.

"Berätta din hemlighet nu fröken" säger Noelia och jag höjer på ögonbrynen.

"jag har inga hemligheter för er" svarar jag och oavsett hur mycket Noelias blick bränner på mig rör jag inte en muskel i ansiktet, folk brukar säga att jag har ett bra pokerface, så jag hoppas de har rätt.

"Om inte du säger det, gör jag" säger hon och jag nickar henne varsågod. "Wilma dejtar" säger hon och flinar mot mig.

"VA!" ropar Julie och hennes blick flackar mellan mig och Noelia.

"Hade inte Wilma haft sitt förbaskade pokerface hade jag kunnat läsa av om det är sant eller inte" säger Amelia och jag hade velat flina, men då försäger jag mig.

"Vem dejtar du!" frågar Julie, desperat efter fakta.

"Åh det är inte vem som helst, det är Felix" säger Noelia och Julie stirrar på mig.

"VAAA!!!" ropar Julie men utan att bry mig speciellt blänger jag mot Noelia.

"Vem berättade?" frågar jag och Noelia rycker på axlarna.

"Ogge" svarar hon.

"Den jävla jävlen!" morrar jag surt.

"jag sa ju att han inte va bra för dig!" säger Julie en aning besviket för jag svek henne.

"Berätta för mig varför han inte är bra för mig" säger jag och hon nickar.

"För det första är han en idiot, en player och ännu en gång en idiot" säger hon och jag suckar

"Säg varför han är det" säger jag.

"För han hittar någon han kan få att falla för honom, sen leker han med deras känslor och vips bye bye med mr. Sandman" säger hon och jag ler.

"Jag tror du fått fel bild av honom, han är snäll" säger jag och Amelia suckar.

"Vi vill bara inte han krossar ditt hjärta" säger hon och jag skrattar lätt.

"Mitt hjärta är gjort av sten, försök krossa det och dina knogar är krossade" svarar jag och hon suckar igen.

"Ditt hjärta är inte alls av sten, du har bara inte våga öppna upp dig för någon, vi vill bara inte det är han" säger Noelia och jag suckar.

"vi är bara rädda om dig, men visst. Det är jätte roligt att du faktiskt ingått ett förhållande, jag hoppas ni har kul och när det inte är lika kul längre så finns vi här för dig" ler Amelia och jag nickar.

"Vi säger så" säger jag och alla nickar.

"Gruppkram" säger Amelia och alla skrattar och ställer sig upp för att sedan omfamnas i en gruppkram.



---------

konstigt kapitel igen, but yeh?


ily

Night Changes | f.sOù les histoires vivent. Découvrez maintenant