(POV Brooke)
Wat heb ik nou juist gedaan? Ik praat nooit mijn mond voorbij. Wat gebeurt er? Ik moet wat meer aan mij technieken gaan werken. Als dit al gebeurt bij Jace, wat gebeurt er dan als ik tegen over Cole sta. Hij is 10 keer zo gevaarlijker als Jace. Jace wete al een zwakke plek van mij, maar hij blijkt het zelf gelukkig niet door te hebben. Dan zou ik echt de klos zijn. Kut het doosje met de pistool staat nog beneden. Het bijzondere van deze is dat mijn voorletter er in staat. Ik vind het echt geweldig dat Dave dit heeft gedaan. Ik ren snel naar beneden om te kijken waar het doosje ligt. Ik kijk even naar Jace die iets in zijn handen heeft.
"LAAT DAT LOS!" Schreeuw ik naar hem. Door de plotselinge stem schrikt Jace en laat het doosje op de grond vallen. Ik ren er snel heen en pak het op. Hij heeft er gelukkig nog niet in gekeken. Dat zou echt een ramp zijn. Hoe zou ik mij daar zelf uit moeten praten?
"Brooke wat houd jij allemaal achter?" "Niks laat me gewoon met rust en kom niet aan mijn spullen!" Roep ik naar hem en ren weer terug naar mijn kamer. Ik doe snel de deur open.
Ben ik vergeten de deur dicht te doen? Zal wel. Ik moet er wel voor zorgen als iemand deze plek wel vind dat het dan lijkt op een normale kamer. Als alles gewoon voor je klaar zou liggen zou het alleen maar verdachter zijn. Ik maak het laatste laatje met de sleutel open en stop daar al het geheime papier in die niemand hoeft te zien. Al mijn mailtjes die geheim zijn maak ik een wachtwoord aan verbonden. Als je het wilt weten moet je een wachtwoord in typen. Heb je die èèn keer fout word er via de webcam een foto gemaakt en naar mijn telefoon gestuurd. Ik krijg ook een melding als iemand de kamer betreed als ik er niet ben. Ik heb er camera's hangen die je eigenlijk niet ziet. Ik heb ze goed verstopt, maar de camera's zien alles in de kamer. Dus als er iemand toch nog de kamer in zou kunnen komen, komt die niet ver. De sleutel van het laatje heb ik aan een haakje in de muur gehangen en daarboven een schilderij gehangen zodat je de sleutel niet ziet. Ik wil mijn sleutel weer pakken die voor de deur is, maar ik kan hem niet vinden Ik zoek mijn hele kamer door. Ik had hem nog voor het schieten. Toen had ik hem in mijn jas zak gestopt. Misschien heeft Dave hem? Ik pak snel mijn telefoon en bel Dave.
"Brooke wat is-" Ik laat hem zijn zit niet afmaken. "Heb jij mijn sleutel die voor de geheime deur is?" Vraag ik hem meteen vol wanhoop. "Sorry Brooke, maar ik hem hem niet. Heb je overal gezocht? Misschien heb je hem ergens laten vallen. Kijk anders beneden." Stelt Dave voor
"Ik kan niet naar beneden nu. Dan weet ik dat ik word ondervraagt door Jace. Hij heeft net bijna het grote cadeautje van jou gezien. Ik heb hem nog net tegen kunnen houden om hem open te maken. Gelukkig hem je het is een normaal doosje gedaan en niet een die speciaal is voor een pistool." Leg ik hem uit.
"Maar je hebt wel het doosje voor je pistool. Ik heb hem toen je sliep der je bed geschoven. Ik wist niet of er een controle werd gehouden bij de schietbaan. Bij de ene controleren ze je auto en bij de andere niet. Als ik er zo over na dacht had het daar dus niet alleen geluk voor." Dave lijkt helemaal niet woedend door dit foutje. Het lijkt wel alsof ik meer overstuur ben dan hem.
"Ga gewoon naar beneden. Zet je negeer modes aan. Zo kan je gelijk ook een beetje oefenen. Als je het niet kunt vinden vraag je aan Jace of hij een ketting met een sleutel er aan gevonden heeft. Zeg dat die van je dagboek is of zo." Stelt Dave voor. "Dat is een slimme. Dank je, zie je snel." Zeg ik en hang op.
Ik loop langzaam de trap af en check of ik hem hier misschien heb laten vallen. Ik zoek nog even in de keuken, maar ik vind het nergens. De woonkamer ook niet. Jace is vast naar boven gegaan. Ik heb hem niet gehoord, maar ja. Ik loop naar boven naar de kamer van Jace. Ik klop even aan en doe de deur open. Jace kijkt op van zijn telefoon. "Heb jij een ketting gezien met een sleuteltje er aan?" Vraag ik Jace gelijk. "Nee hoezo?" Vraagt hij mij. Iets aan zijn houding verklapt hem. Hij liegt. "Je liegt." Antwoord ik koel.
"Geef mij die ketting terug." Zeg ik zo kalm mogelijk. "Wat is er zo belangrijk aan die ketting. Misschien wil ik hem wel houden." Grijnst Jace en is inmiddels op gestaan en loopt mijn richting op. Hij haalt iets uit zijn broekzak. De ketting! Ik loop op hem af en wil springen om hem te grijpen, maar Jace doet hem naar achter waardoor ik tegen Jace aan val. Ik zucht gereageerd.
"Geef gewoon hier. Het is niet van jou!" "Wat is hier zo bijzonder aan?" Vraagt hij mij met opgetrokken wenkbrauwen. "Het is van mijn dagboek. Geef nou hier!"
Ik heb niet helemaal gelogen. In dagboeken staan ook geheimen en in die kamer ook. Technisch gezien is die kamer eigenlijk een dagboek.
"Jij liegt ook. Dit is nooit een sleutel voor een dagboek." Zegt hij. Pols gooit Jace de sleutel naar de andere kant van de kamer en pakt mij bij mijn heupen vast. Hij duwt hij op het bed en komt boven op mij liggen. Verstijft van angst blijf ik liggen. Ik haat zulke situaties. Door die missie kan ik niet meer snel ingrijpen in zulke situaties. Ik kan dit niet zien aankomen. Eerst kon ik dat wel, maar nu niet meer.
"Ga van mij af!" Sis ik naar hem. Ik probeer zo veel mogelijk tegen te stribbelen zodat hij mij wel los moet laten. Maar in plaats dat hij van mij af gaat pint hij mijn handen naast mijn hoofd en steunt er op zodat ik niet al zijn gewicht op mij heb.
"Zeg nou op wat je verbergt!" Schreeuwt hij naar mij terwijl ik onder zijn lichaam weg probeer te komen. "Jij hoeft niks te weten!" Roep ik terug. Plots veranderd de stemming van Jace die mij niet aan staat.
Ik heb liever dat die woedend is en schreeuw dan dit. Hij kijkt mij hebberig aan. Precies met de zelfde blik dat die gast bij mijn missie deed. Zo keek hij mij ook aan. Vol lust. Een totaal ander iemand.
"Dit heb ik al willen doen toen jij hier voor het eerst binnen kwam." Zegt hij plots hees. Jace's gezicht komt steeds dichterbij. Ik begin erger tegen te stribbelen, maar zijn lichaam is te zwaar voor het mijne. Ik voel zijn lippen op de mijne en ik ben verstijft van schrik.
WTF Waarom doet hij dit! Hoe stop ik hem! De vorige keer kwam Dave op tijd, maar daar kan ik nu niet op rekenen. Ik moet mij hier zelf uit redden, maar hoe?
JE LEEST
She is a spy? (Voltooid)
Mystère / Thrillerbeschrijving: "Wat heeft jou zo gemaakt?" Vraagt hij plots. Ik sta verbaasd van zijn vraag. "Was het die gast die je aan de telefoon was? Je vriendje?" Vraagt hij verder. "Nee en hij is verdomme mij vriendje niet! Snap dat nou eens!" Roep ik gefrust...