hoofdstuk 13

4.8K 199 13
                                    

(POV Brooke)

Plots gaat de telefoon van Dave. "Wat is er?" Vraagt Dave. "Oké ik kom er aan." Zegt Dave en hangt op. "Ik moet weer terug. Er zijn wat problemen." Legt Dave mij uit. "Het is toch niet erg als ik ga toch?" Vraagt hij mij. Ik schud 'nee' met mij hoofd als antwoord. Dave trekt mij nog even in een knuffel en samen lopen wij mijn kamer uit. Onderweg naar de voordeur zie ik dat Jace op de bank zit. Ik laat Dave uit en ga dan naast Jace op de bank zitten. "Ik ga zo weg naar een feestje. Het kan laat worden." Zegt hij en staat op. Ik knik al goedkeuring.

Het is al laat en ik zit nog steeds op de bank. Ik kom maar niet in slaap. Meestal als ik ga slapen is Jace beneden en dan voel ik mij veiliger. Op de andere momenten was Dave hier. Ik voelde mij gewoon veiliger op een of andere manier. Het idee dat er iemand is die je beschermd is fijn, maar dat kan ik nu dus doen. Er is niemand in dit huis behalve ik.

De deur word open gedaan en ik schrik me kapot. Ik kijk op de klok en merk dat het 1 uur in de avond is. Jace zei dat hij tegen 3 uur thuis zou komen of hij bleef daar slapen. Ik pak min pistool alvast en maak mij klaar. Ik hoor dat er iemand tegen de muren valt en dat er ook wat spullen mee worden gesleurd d in de val. Als de deur open gaat richt ik mij pistool op de persoon. Als ik beter kijk zie ik dat het Jace is. Hij kijkt mij met grote ogen aan aangezien ik een pistool op hem richt. Ik stop hem snel achter mij rug zodat hij niet meer in het beeld is voor Jace en doe alsof er niks aan de hand is.

"Brooke hoe kom je aan dat pistool?" Vraagt Jace nuchter. "Welk pistool?" Vraag ik twijfelend. "Brooke je weet precies waar ik het over heb. Hoe kom je aan dat pistool!" Schreeuwt hij. "Het is maar een speelgoed pistool. Zo maak ik de inbrekers bang als ze hier komen inbreken." Lieg ik. Hij loopt mijn kant op en in één seconden pakt hij plots mijn pistool achter mij rug vandaan.

"Brooke dit is echt geen speelgoed pistool. Hoe kom je hier aan. Zat dit in het pakketje die ik los moest laten? Wat hou jij achter?" Vraagt hij mij wanhopig. "Jij moet niks van mijn leven weten. Het is beter voor jou. Ik wil niet dat jij ook dood moet." Zeg ik stil, maar Jace blijkt het toch nog te horen. "Brooke vertel mij nu wat je achter houd! Houd niks voor mij achter alsjeblieft. Ik dacht dat het net beter ging tussen ons." Smeekt Jace. "Het is beter als je niks weet. Dan hebben hun geen reden om je neer te schieten." Mompel ik.

"Brooke het is misschien beter als je het hem wel verteld. Ik mag hem dan wel niet, maar dat komt omdat ik geen enkele jongen echt vertrouw. Op een of andere manier geeft mijn lichaam aan dat Jace je wel zou helpen. Hij zal er voor je zijn. Dat zie je aan zijn uitstraling naar jou toe. Ik wou het nooit zien, maar je weet hoe ik naar jongens kijk die bij jou in de buurt zijn." Hoor ik Dave grinniken in mijn oor. Hij heeft alles gewoon mee geluisterd. "Goed." Mompel ik. Jace kijkt mij raar aan. "Tegen wie praat je?" Vraagt hij mij. "Dave." Antwoord ik eerlijk. "Hoe dan? Je belt niet eens. Je hebt je telefoon hier niet."

"Via een oortje. Zo kwam hij hier ook toen jij dronken was. Ik had per ongeluk op het knopje gedrukt waardoor die belde." Leg ik hem uit. Jace kijkt mij nog verbaasder aan. "Je gaat het mij niet uitleggen he? Je gaat gewoon weer zeggen dat ik mij er niet mee moet bemoeien." Zegt Jace met een neer geslagen hoofd. "Ik leg het je allemaal uit." Zeg ik dit keer. Jace kijkt verbaasd op.

"Echt?" Vraagt hij mij. "Ja, maar alleen als je mij niet onderbreekt of iets. Ik wil dat je dit niet tegen iemand zegt of anders gaat doen. Dat zou opvallen en het gene wat ik wou voorkomen zou dan gebeuren." Zeg ik en hij knikt 'ja' als antwoord. Ik strek mijn hand uit als teken dat ik mijn pistool terug wil. "Je krijgt hem pas na je verhaal. Heb je nog andere wapens of iets wat gevaarlijk of scherp is op zak?" Vraagt hij mij. Ik zucht verslagen en haal een mes uit mijn zak. En daarna nog een zakmes uit mijn broekzak, een klein mesje in mijn sok, mijn ring, een klein stokje, een lip stick een een haar klemmetje. Jace kijkt mij met grote ogen aan.

She is a spy? (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu