26

85 7 0
                                    

Goal for this chapter: 7 votes 3 comments

Lut angkat tangan sebelah.

Lalu ditepuk beberapa kali dada Adam.

Macam orang khayal pun iye juga.

Dan Lut tak ingat macam mana dia boleh sampai rumah.

Juga kemana hilangnya Erik. Last time dia ingat Erik dukung dia dari kafe Emmy. Lepas tu Erik turunkan dia kejap sebab ada orang call. Then Adam muncul entah dari mana, kemudian Lut terus tak ingat apa jadi.

Harap Lut tak melalut benda mengarut pada Adam dalam blank space yang hilang dari memori Lut.

"Serius, Lut ok. Adam hantar kitorang sampai rumah ni pun kira ok dah." Terkedip-kedip mata Lut nak cuba fokus kewajah Adam.

Cuma dia nampak macam ada dua bayang Adam depan matanya. Lut terpaksa kalih tempat lain dan menunduk sedikit, walaupun dia tengok kakinya yang septutnya ada sepasang aje dah jadi ada tiga pasang. Tangan sebelah mencari dinding nak bersandar, tapi Adam mencapai kedua belah tangan Lut, memegang kemas dikedua belah pergelangan Lut.

Lut tak cuba pun nak menentang pandangan Adam, maka dia hanya menunduk dengan kepala sedikit kesisi. Dia rasa macam sedang berdiri atas angin, dada dan belakang peparunya terasa sakit dan sesak. Lut menelan air liur yang rasa berpasir ditekak. Lut berdeham sekali dan menarik nafas, tapi nafas itu tersekat separuh jalan. Lut terbatuk kuat. Dia berdehem lagi.

"So- uh- Adam nak stay dulu sini?" Tanya Lut, mengambil masa memejamkan mata agak lama dari normal. Untuk sekelip mata saja pandangan Lut dapat fokus sepenuhnya, tapi otaknya cepat melayang macam disejat dek udara. Lut tarik nafas dalam, rasa terkejut melihat muka Adam yang serius dan risau. Dahi berkerut. Bibir membentuk garisan nipis. Iris mata merupakan warna yang tak pernah dilihat Lut.

Air muka Adam buat jantung Lut berdegup kencang. Memandang Adam dimata seperti melihat langit berpusar memberi amaran taufan akan menjengah. Lut cuba menarik tangannya daripada pegangan Adam, tapi sedikit pun Adam tak berganjak. Hanya Lut berjaya buat malu diri sendiri aje.

"Adam?"

Lut dapat mendengar suara seorang perempuan, perlahan menyapa. Sedikit sebanyak dia rasa lega kepada sesiapa yang mencelah tak diundang itu. Memang kalau tak, Lut tak rasa dia cukup waras untuk berada dalam keadaan sedar. Sekarang dia rasa nak muntah.

Lut merasakan badannya hampir diheret kekatil cuma dia tak menjejak tanah. Lut dibaringkan diatas katil yang cukup empuk. Sampai ada sesuatu yang hangat mendemah dahi Lut yang sejuk.

Sayup-sayup Lut mendengar suara orang berbual, yang Lut tahu lelaki dengan nada monotone itu adalah Adam, tapi yang seorang lagi Lut tak dapat cam. Dan proses nak cuba mengecam suara asing itu buat kepala Lut sakit. Maka Lut terus berhenti berfikir dan cuba menikmati keselesaan tilam dan bantal pembaringannya. Cuma dia masih tak dapat nak buat benda yang mudah itu sebab satu badan dia melenguh dan juga segala sendi menghadapi tahap kesengalan yang menyewelkan kepala otak Lut.

Lut menarik badannya untuk duduk, mata menyepet. Kepala menoleh kearah pintu.

"Lut-"

Lut angkat kening sebelah. Terus dia tersengih.

"Yo- uhm-," dia lupa nama. Lut pejam mata rapat, lalu dibuka sebesar yang mungkin. Walaupun kepala dah terbang kelangit.

"Lis-" mencelikkan mata lagi, kemudian dia lompat dari katil bila tekak bergelodak dan perut rasa tak sedap.

Mujur sempat masuk tandas.

Mujur sempat hamburkan segala isi yang disumbat sebagai sarapan tadi mujur-

"Lut!"

Dia black out.

Nuh. (discontinued)Where stories live. Discover now