Goal for this chapter: 8 votes 3 comments
Bila dia buka mata, apa benda pertama yang menyapa pandangan adalah skrin kecil yang melekat pada belakang kepala kerusi hadapan. Juga bayangan diri sendiri di skrin hitam itu.
Lut mengerang kecil merasakan kepala masih lagi seberat guni berisikan batu bila dia cuba toleh. Mendengar bunyi enjin daripada luar menderam rendah. Lut melepaskan nafas panjang bila terpandangkan tingkap kecil yang terbuka, menunjukkan langit biru dan kepulan awan berkumpul. Nafas dihembuskan apabila dia nampak air laut berwarna biru gelap dibawah kepulan awanan tersebut. Lalu dia menoleh kekiri. Pandangan terus jatuh pada Erik yang menerhatikan Lut dengan kening sebelah terangkat.
Lut pejam mata sekejap dan dicelik kembali, cuba clear-kan segala fogging yang mengkaburi pemikiran. "Aku mimpi tahi lalat tiba-tiba muncul on my whole body, making me as black as the moles would with weird splotches of white. Then aku pergi sekolah naked tapi no one tegur aku pun that the fact I wasn't wearing anything bila aku pula hyper aware of almost every inch of my exposed body." Dia tiba-tiba buka suara dengan suaranya yang serak kemamaian sebab baru bangun tidur. Nak bercakap pun macam tak cukup nafas.
Erik mengukir segaris senyuman. "Bukan tu selalu otak kau nak kutuk kau yang kau ada low self-esteem dan the fact orang lain tak kisah pun sebenarnya apa yang kau buat. And that kau fikir banyak sangat about it."
Lut pejam mata lagi sekali dan dibuka seiring dengan nafas dilepas panjang. "Benda last aku ingat aku tak boleh bangun dari katil." Gumam Lut perlahan.
Erik buat gaya dia tengah berfikir, gaya poyo dia bilamana dia berlagak macam dia tengah berfikir. Dimana dia pandang keatas sambil mengurut dagu dengan bunyi 'hmmm' yang panjang bawah nafas. Lalu dia pandang Lut semula. "Kitorang basically heret kau datang airport. Then tadi, which was setengah jam prior sebelum boarding, Lisa gave you sleeping pills. Sebaik kau hempas punggung atas kerusi, kau pass out. Thank me pasangkan seatbelt untuk kau." Terang Erik angkat kening sebelah.
Lut julingkan mata. "You're horrible."
"I know right? My pleasure." Erik tergelak perlahan.
Lut buat muka. "Seriously, benda tu sounds so wrong coming from you." Komen Lut.
Erik macam terdiam sekejap sebelum dia gelak lagi. Lut buat-buat tak perasan fasal slight pause Erik.
"Though, berapa lama I was out?"
Erik jongket bahu sebelah. "Almost finished my second movie, movie first almost tiga jam, yang second pun sama, so you were out for like- nak dekat enam jam?" Beritahu Erik berkira-kira sendiri. Kemudian dia tarik sebotol air mineral 500ml dari porch belakang kerusi depan dia dan dihulurkan pada Lut.
Botol air itu diambil tanpa banyak soal. "Aku tak tahu kenapa aku tak terkejut." Kata Lut sambil memulas buka penutup botol tersebut.
Erik gelak yang jenis terkeluar suara dari belakang tekak dan nafas terhembus dari hidung. Adalah tu benda dia nak perli lagi tu.
"You're a sloth, Lut. Semua orang tahu tu. Tak payah nak kagum sangat."
Kan dah kata.
Ekor mata Lut terlirik pada Erik dalam pada dia meneguk air tersebut sehingga separuh botol. Sambil-sambil Lut menutup kembali botol mineral tersebut dia teringat pada sesuatu.
"Weh, lepas kau hantar aku balik rumah tu, kau pergi mana weh?" Soal Lut menyiku Erik perlahan.
Erik sedang menekan-nekan sesuatu pada skrin depan mata terhenti sekejap. "Aku ada training dengan Fateh. Juga Aki dan almost possibly Adam."
YOU ARE READING
Nuh. (discontinued)
Teen FictionApa perasaan bila kau tersedar daripada tidur tanpa mimpi dengan kecederaan yang kau langsung tak ingat kau ada, dalam bilik atau tempat yang kau tak pernah tahu wujud? #