Bila dia buka mata, dia lepaskan keluhan panjang. Dahi berkerut tenung siling sambil mengedipkan mata beberapa kali. Dengan kepala berat, dia lirik mata kesisi dan menoleh bila dia rasa ada orang tengah tatap muka dia."Aku passed out lagi." Dia cakap dengan suara serak dan nada perlahan. Menyatakan hakikat yang terang lagi bersuluh bak pepatah melayu kata.
Erik angkat kedua belah kening. "Wow. Good guess. I'm impressed." Dia kata dengan monotone lalu menepuk perlahan siku Lut. Jelas sangat sindirannya.
"Menyampahnya aku when you rhymed." Komen Lut sambil terbatuk kecil. Dia pejam mata sekejap nak tarik nafas panjang.
"Uhuh. Aku pun suka juga. Dengar macam cool kan? Like- it's not that easy nak rhyme kan ayat." Balas Erik, senyum sendiri sambil menuangkan air untuk Lut.
Lut tak membalas. Tapi dia mengerang perlahan apabila dia cuba duduk, denyut dalam kepala lagi kuat daripada dia baring diam tadi. Lut mengeluh perlahan dan berkerut sedikit dahi bila dia angkat muka.
"Jangan beritahu aku, aku masuk during people having sex." Lut geleng kecil. Erik tersenyum lucu dengan kening diangkat sebelah. Dia bangun dari kerusi untuk bantu Lut minum air.
"Those people, dorang kembar. And you kinda did." Jawab Erik selamba macam benda itu bukan satu perkara yang patut diperbesarkan. Erik duduk kembali. Gelas kembali diletakkan atas nightstand.
Lut pandang Erik tak percaya, dahi berkerut dalam dan mata bulat pandang Erik. Nak telan air pun tiba-tiba nak kena proses dulu ada air dalam mulut, baru ditelan. "No shit." Dia kesat bibir. Berpaling depan. Muka mula naik panas dan Lut dapat rasa telinga pun panas sama. "Goddamn. Aku tak dapat bayang kalau aku tak pass out- like- it's gonna be freaky awkward as hell..."
Erik ketawa perlahan dan mengangguk. "Well, they were always got caught getting it on anyway. Boleh kata they are into that voyeurism kink stu-"
"Stop." Lut angkat tangan, tunjuk telapaknya dimuka Erik. Lut buat muka lagi dan geleng kepala.
Mana tidaknya, tak kiralah apa pun sexual preference kau, ataupun kau bangsa apa, kaum apa, dari negara apa pun, tetap tak menyenangkan... Ok?
Lut kerut dahi, bila sesuatu terlintas diminda, dia kerut lagi dalam. "Kau kata dorang kembar? Was it like-? That incest thing going on with them?"
Erik senyum dan angguk. "Kau nak air lagi tak? Oh, lagi satu, kita dapat bilik sebelah tandas yang kau pass out tadi tau. Dah alang-alang. Lisa ambil bilik atas. Dom dengan Fateh share bilik dengan the twins sebelah kita ni." Beritahu Erik sebelum Lut sempat nak teringat pasal Lisa.
Lut tak sempat nak bagi respon apabila pintu diketuk dari luar. Erik menyahut dari dalam, membenarkan gerangan yang mengetuk itu masuk.
Seorang lelaki berambut coklat elok tersikat rapi dan bermata biru cerah macam langit dimata kiri, memasuki ruang bilik tersebut walaupun terpaksa menunduk sedikit sebab tinggi sangat.
"Hey," dia menegur, ada lesung pipit dipipi kiri.
Dibelakangnya diikuti manusia yang seiras, mata juga sama biru cuma beza dimata kanan, juga memberi senyum, dengan lesung pipit dipipi kanan.
"You're Luke? Is it?" Yang segala kiri menegur, mendekati katil Lut. Lut dah mula rasa kekok, namun dia hanya mengangguk.
Senyum si kanan melebar. "You know the rumors saying Lisa's lil bro is pretty?"
"I heard about it. He's prettier in person." Puji si kanan mendekati Lut.
Lut tak tipu bila dia cakap muka dia menyala sekarang. Dia tak tahu nak letak muka dekat mana. "Uh- uhm- Th- thanks. I guess..."
Erik berdehem. "Lut, that's Finn." Ujar Erik menunjuk pada yang mendekati Lut tadi.
"And-"
"Luke! I'm Jackson. Jack. Jack Harris." Potong Jack laju sambil melambai kecil.
Erik angkat kedua belah kening serentak. "Now you know." Dia cakap perlahan, tapi Lut dengar sarkastiknya buat Lut tergelak kecil.
"And Finn, I'm actually Finnick Harris, but yeah, they call me Finn. You can call me Daddy if you wa-"
Erik berdehem lagi. Kali ini deham dia deham warning. Lut hanya tergelak.
Dia angguk. "I'll go with Finn." Ujarnya cuba nak beramah dan tutup kekoknya.
"So how are you? Feeling a little better now? I'm glad the colour got back to your face." Soal Jack berdiri depan katil Lut.
"You were like death when you passed out." Finn mencelah, buat Lut rasa agak segan dan agak terkejut tak menyangka dia mendengar nada bimbang daripada manusia yang dia belum lagi kenal sepenuhnya.
"I think I am okay. It's just something that happen sometimes. I guess it's nothing to worry about."
"Are you sure that isn't cancer? Like you have a tumor in your brain that-" Finn diam kejap, memberi peluang Jack menyambung.
"Do that sudden shutting of the body thing...?"
Lut senyum, tapi agak kelat. Dia rasa tak sedap hati. Dan bukan sebab itu isu sensitif. Dia tak rasa andai Lut kena kanser benda itu benda yang teruk. Cuma apa yang mengelatkan Lut adalah, mereka pun tak tahu apa yang jadi pada Lut. Andai dia kena barah otak sekali pun Lut dapat terima. Sebab paling tidak mereka tahu apa yang sedang terjadi pada Lut.
"He's not dying." Erik menyampuk perlahan tapi agak keras nadanya. Finn dan Jack berbalas pandang.
"Don't die on us yet, Luke. We still haven't getting it on." Gurau Finn tersengih hingga menampakkan barisan giginya yang tersusun cantik.
Mungkin refleks dan Lut salahkan refleks bila tangan menarik bantal terdekat untuk tutup muka yang menyala buat kali ketiga (agaknya) sejak dia sedar.
"My god you guys are disgusting and do not flirt like that with my Luke!" suara Lisa datang entah dari mana menyapa pendengaran Lut.
"Whaaat!?" Serentak suara Finn dan Jack naik.
"It's not our fault he's pretty!" Finn menyambung.
"It is still your fault he walked in on us." Cuma Jack laju menyalahkan Finn.
Finn mencebik. "You didn't close the door!"
"I did! I was just brushing my teeth and you suddenly walked in and grope-"
"Don't bicker about your saga in front of us. Take it somewhere else." Keluh Erik mula memicit dahi.
"This time, I agree with Erik. So please guys?" Tegur Lisa mula mencekak pinggang sebelah.
Lut hanya tersenyum sendiri dan tergelak lucu.
"I don't know though. But I hope you guys cleaned up your mess because I wanna have a shower." Lut bersuara selepas dia dapat menenangkan diri.
"What the- Luke!" Naik satu oktaf Lisa menegur.
Erik dah meraup muka. Manakala Jack dan Finn berbalas pandang.
"I'll help prepare your bath." Jack mula keluar dari bilik telinga merah menyala.
"Seriously Jack!" Seru Finn berlari anak mengejar Jack yang berlalu keluar dari bilik.
Erik dan Lut berbalas pandang.
"What?" Tanya Lut, angkat kening dengan muka tak bersalah. Erik pula dengan air muka keletihan-tak percaya dia. Tenung Lut dalam.
"Can't believe you actually point that out." Gumam Erik perlahan.
Lut jongketkan bahu. "Aku tak nak tengok semen dorang bersepah dekat lantai dinding bilik air, weh."
"That's a good point." Sokong Lisa sambil tergelak.
"Are we seriously talking about this." Giliran Erik membenamkan muka dalam selimut yang ditarik kemuka.
Lut menepuk kepala Erik lembut. "Yep. Just did."
YOU ARE READING
Nuh. (discontinued)
Teen FictionApa perasaan bila kau tersedar daripada tidur tanpa mimpi dengan kecederaan yang kau langsung tak ingat kau ada, dalam bilik atau tempat yang kau tak pernah tahu wujud? #