SEVDA YÜZ AYNASI İLE DEĞİL, GÖNÜL AYNASI İLE GÖRÜLÜR

19.4K 670 106
                                    

Semâyı Yüce Allah'ın kutlu daveti; Ezan-ı Muhammediye kaplarken, namaza hazırlanan âşık yüreklerin sahipleri, duâlarını ederek namazlarını edâ eylediler...

Namaz bitiminin ardından arkadaşının evinin önüne gelen Sukeynâ "Bismillahirrahmanirrahim" diyerek Gülnur'ların bahçe kapısını açarak içeri girdi.

Gülnur'un annesi Gül Hanımı görmesiyle

-Selamun aleyküm teyzem yetişebildim mi? diye sordu telaşla...

-Ve aleyküm selam kızım hoş geldin. İçeri gel daha gelmediler. dedi...

Sukeynâ Gül Hanıma sarılarak

-Elhamdülillah yetiştim... demesiyle...

-Yetiştin çok şükür de Gülnur'dan dayak yersen karışmam. Başımın etini yedi sabahtan beri Sukeynâ nerde kaldı? diye.

-Eyvahhh yandım desene teyzem... dedi Sukeynâ tatlı telaşıyla ve besmele çekerek bildiği tüm duaları okumaya başladı, Gülnur'un tatlı azabından kurtulabilmek için...

Odasının önüne gelince kapısını tıklattı. İçeriden hafif sinirli bir şekilde Gülnur'un

-Gelll... demesi ile içeri girdi.

Sukeynâ arkadaşının güzelliğinden etkilenip

-İtiraf edeyim böyle bir güzellik ile karşılaşacağımı hiç tahmin etmemiştim... diyerek kapının önünde kala kaldı. Gülnur arkadaşına tatlı kızgınlıkla bakarak.

-Zaten sana kızgınım, biraz daha kızmamı istemiyorsan yanıma gel çabuk... dedi...

Sukeynâ şaşkınlığını atar atmaz yanına gidip boynuna sarılarak

-Çok çoook güzel olmuşsun gül yüzlüm.

-Maşallah de.

-Maşallah Maşallah...

-Sen nerdesin? Nerde kaldın bu saate kadar? Kardeşinin nişanı var ama kime ne? Misafir gibi en son gelecek neredeyse.

-Gülnur'um gülyüzlüm bi dinle. Her şeyi açıklayacağım. Sende hak vereceksin bana. Öncelikle Selamun aleyküm.

-Ve aleyküm selam anlat bakalım seni dinliyorum. Geç kalmış hanım... diyerek sitemle, yatağına oturup karşısına da Sukeynâ'yı oturtturdu Gülnur...

Sukeynâ, Gülnur'un sakinleşmesi için, içinden duâ ederek başladı anlatmaya...

-Gülnur'um gülyüzlüm biliyorsun Sivas'a çok fazla gelemiyorum artık. Dün gece indim Sivas'a. Yağmur ile Yakup abi karşıladılar beni. Eve vardığımızda çocuklarının bir üzerime atlayışları vardı ki Sukeynâ teyzem gelmiş diyerek görmen lazımdı. Saat 2'yi geçti ne kendileri uyudu ne de bizleri uyuttular. Zor zar Yakup abi onları ikna etti de gidip uyudular. Sonra Yağmur'umla oturup muhabbet ettik. Sizleri konuştuk. Çok özlemişiz birbirimizi.

-Hem de çok özledik seni deli kız... diyerek sımsıkı sarıldı arkadaşına...

-Şiişş güler yüzlüm bak geldim. Bugün senin mutlu günün...

Başını sallayarak "hıhı" demesiyle Gülnur'un Sukeynâ devam etti anlatmaya...

-Kahvaltıdan sonra çocuklardan zor ayrıldım bırakmıyorlardı beni. Gitme teyze diyerek. Allah izin verirse gelince masal okuyacağım diye söz verdim de ancak öyle izin verdiler. Sağ olsunlar geç kalmayayım diye de Yakup abi ve çocuklar buraya kadar da bıraktılar beni.

EY YÂR (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin