SEVDA SÖZÜ

5.5K 463 14
                                    

Cumartesi günü vapur gezisi yapmak için hazırlandılar. Aile büyüklerine de söylediler ama onlar "Siz gençler gidin, yaşlıları ne yapçanız yanınızda?" diyerek kabul etmediler...

Yağmurlar ailecek kendi arabalarına, diğerleri de Kerem'in dolmuş tipi arabasına binerek yola çıktıklarında Sukeynâ, Gülnur'un hep abisine baktığını görünce

-Gülnur'um bir şey mi oldu? Sürekli Zeyd abiye bakıyorsun... diye sordu...

O da kafasında çözmeye çalıştığı sorularla cevap verdi

-Dün Kerem'e abim kulağına ne söyledi diye sordum? Oda bana

"Seven adamın halinden bende anlarım ama burası yeri değildi" demiş. Birde Zeynel abimin söylediği

"Bunu en iyi senin bilmen gerekiyor" demesi. Sukeynâm abimin bana anneme ve babama söylemediği gizli tuttuğu bir sevdası mı var? Acaba bu yüzden annem kız göstermek istediğinde abim daha görmeden reddediyor.

-Bu konuyu Zeyd veya Zeynel abiye sordunuz mu?

-Sorduk. Evliliği düşünmüyor cevabını verdiler. Yalnız bu cevaba dünden beri inanmamaya başladım. Bence abimin bir sevdası var bunu ne karşı taraf ne de bizler bilmiyoruz.

Gülnur böyle konuşuyorken Demet'e baktı Sukeynâ...

Gözü önce etrafa bakıyor daha sonra Zeyd'de takılı kalıyordu. Zeyd'de ona doğru dönünce de, başka bir şeylerle meşgul olmuş gibi yapıyordu...

Sukeynâ emin olmadan arkadaşına düşüncesini söylemiyerek

-Güzelim abiminde sizlerinde hakkınızda ne hayırlıysa o olur inşallah. Bakalım Mevlam neyler neylerse güzel eyler... dedi...

Limana yaklaştıklarında Kerem ve Yakup arabalarını otoparka bırakıp, daha sonra birlikte vapura doğru yürümeye başladılar...

Mirza da Abdullah Bey'in dün verdiği dosyadaki arazi yerlerine bakıyordu. Ondan bugün için o yerlere gidip kontrol etmesini istemişti. Araziler karşı tarafta olduğu için, ailesiyle birlikte gitmeyi düşündü. Hem iş, hem deniz havası almış oluruz düşüncesiyle karşısında çay içen ailesine bakarak

-Kızlar bugün işiniz var mı?... diye sordu

Gül Gülere baktı "yok" dercesine o da başını sallayınca

-Yok abim. Hâyırdır?

-Annem senin var mı?

-Yok oğlum hâyırdır?

-Bugün nasip olursa karşı tarafa geçip arazi kontrol edeceğim. İşim fazla uzun sürmez. Siz de gelin hem bi deniz havası alırız hemde gezeriz. Ne dersiniz?

-Oğlum sen kardeşlerini götür. Babanda bugün arkadaşına yardıma gidecek. Oh valla çoluk yok çocuk yok koca yok. Koskoca evim bana kalır sessiz sakin başımı dinlerim... demesiyle anneleri keyifli sesiyle, kızlar da annelerine takıldılar...

-İstersen anne biz gidelim hiç gelmeyelim? Sen de evinin keyfini rahat rahat çıkar.

-Yok kızım öyle güzel olmuyor. Böyle arada 1-2 saat gidin yeter. Saat geçtikçe sizi çok özlüyorum. Mehmedim ne yapıyor acaba. Burnumda tütüyor.

Gül annesinin yanaklarını sıkarak

-Hem kafasını dinlemek istermiş hem de bizden uzak kalmakta istemezmiş. Sen bi tanesin Aliye Sultanımız.

-Yalaka sende diyerek eline hafifçe vurdu annesi de.

-Abim ne zaman çıkıyoruz?

EY YÂR (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin