AHİRETLİK SEVDADAN YANA OLMAK

7.6K 515 45
                                    

Mirza son günlerde o kadar zor günler geçirmişti ki, yüz yüze muhabbetini çok özlediği askerlik görevini yapan kardeşinin yanına gitti.

Sivastaki askerlik şubesine gelip izin alarak kardeşiyle görüşmek istedi. Verilen iznin ardından onu görmeden önünden geçen kardeşine seslenerek

-Selâmün aleyküm Mehmedim.

Mehmet duyduğu sesle şaşırıp bi anda arkasını dönerek

-Aaa abi ve aleyküm selam... diyerek sevinçle koşarak abisine sarıldı...

-Hoşgeldin abimm.

Mirza da kardeşinin hâline tebessüm ederek, oturacakları masaya doğru hem yürüdüler hem konuştular...

-Hoşbulduk aslanım. Nasılsın? Nasıl gidiyor askerlik?

-Çok şükür abi iyiyim. Askerlikte çok şükür iyi gidiyor.

-Sivas soğuk memlekettir,sen İzmir erkeğisin alışabildin mi?

-Soğuğa da alışmaya çalışıyorum abi. Biraz zor oluyor yalnız...

deyip kafasını kaşıyınca,

-Alışırsın aslanım Allah'ın izniyle. Havası sert insanı mert diye boşuna dememişler.

-Haklısın abim gerçekten de öyle. Bu arada hâyırdır abim seni hangi rüzgar attı buraya?

demesiyle Mirza kalkmış numarası yaparak

-İstemiyorsan gidebilirim... dedi...

Mehmet telaşla hemen elinden tutarak

-Yok be abi o nasıl laf. Daha dün konuştuk iyiydiniz bi anda görünce şaşırdım. Annem babam kızlar iyiler demi? diye sordu ...

-Hepsi çok şükür iyiler aslanım telaşlanma. Seni çok özledik kardeşim. Gideyim göreyim dedim geldim. Komutanın da izin verdi sağolsun görüşmemize. Fena mı ettim.

-Estağfurullah abim tam tersine çok iyi ettin. Ne kadar telefon da görüşüyor da olsak çok özlemiştim seni bizimkileri. Kanlı canlı karşında görmek gibisi var mı?

-Yoktur elbet aslanım. Sesini duyuyoruz sağlığının iyi olduğunu biliyoruz ya ona da şükür.

-Çok şükür...

deyip düşünceli sesi ve bakışıyla "Abim?" dedi Mehmet...

-Efendim aslanım

-Neyin var?

-Neyim mi var?

-Abimi tanıyorum abi. Gözlerin beni görünce ışık saçarak bakardı. Şimdi sadece bakıyorsun. Ne oldu abi?

-Aslanım ben buraya seni görmek için geldim. Sen beni sorguya çekiyorsun. Asıl sen anlat neler yapıyorsun nasıl gidiyor?

-Şimdi daha iyi anladım sende bi şey var. Hem konuyu değiştirmeye çalışıyorsun hem de cevabını aldığın soruyu yine soruyorsun. Yine de cevaplayayım senin yaptığın askerliğin aynısını yapıyorum abi yalnız sizler Hakkâri'de kelle koltukta askerlik yaparken biz Sivas'ta rahat bi askerlik yapıyoruz çok şükür.

-Çok şükür. Beni bu kadar iyi tanımak zorunda mıydın? dedi Mirza tatlı kızgınlıkla...

-Sen beni kurtarmasaydın ya ben ne halde olurdum. Sen bana abilik yaptın babalık yaptın bırakta abimi tanımış olayım birazcık. dedi Mehmet'te minnetle bakarak...

EY YÂR (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin