SUKEYNÂ'nın Dilinden
Mirza beye ve bizimkilere teşekkür ederek ayrıldım. Evin kapısını çalmadan önce annem üzüldüğümü anlamasın diye içeriye girmeden neşeli görünmeye çalışıp zili çaldım.
İçeri girdiğimde hanımlar toplanmış beni bekliyorlardı. Gülümseyerek-Selâmun aleyküm. Nasılsınız?
-"Bırak şimdi hâl hatırı otur anlat bakalım."
-Hâyırdır neyi anlatacağım.
-"Sen söyleyeceksin hâyır mı şer mi?"
-"Eee nasıldı görüşme"
-"Oğlan yakışıklı mı?"
-"Ne iş yapıyor?"
-"Evi arabası var mı?"Allah'ım sorular bir anda sonlanmayacak sandım. Sağolsun annem ve ananem kurtardı beni.
-Ve aleyküm selâm yavrum gel böyle.
-Hoşgeldin kuzum
Hoşbulduk diyerek annem ve annemin arasına oturdum.
-Kuzum sen bu gevezeleri bırak bana de hele. Onu ilk görünce şuran (elini kalbimin üstüne koydu) ne hissetti?
-Güven ananem. Belki bana kızacaksınız ama güven. Güven duydum.
Ananem tebessüm etti.
-Benim dedene duyduğum gibi. Onu ilk gördüğümde ben de senin gibi olmuştum. Peki anlat hele bakalım ne konuştunuz?
Kendini tanıtmakla başlayıp, Evlenme teklifi hariç herşeyi anlattım.
-...Sonra benim bu şekilde kapalı olduğumu, sohbetime, inancımı yaşamama müsade verip vermeyeceğini sordum.
Ananemin kızkardeşi
-"Kesin kabul etmemiştir. Diyoruz sana kıl namazını yap türbanını. Niye böyle kara giyinip yüzünü kapatıyorsun ki. Kur'an biliyorsun zaten sohbete neye gidiyorsun hâlâ."
Ananem kaşlarını çatarak kardeşine dönüp
-Bacı bugüne kadar ben senin kızlarına, torunlarına, gelinlerine bir kere karıştım mı de hele. Senin benim kızımla torunumla ne alıp veremediğin varda ne zaman beraber olsak konu giyim kuşamlarına sohbetlerine geliyor.
Hiç Kur'ana, ilme doyulur mu?-"Aman ne alıp veremediğim olsun, kendisi için söylüyorum. Bu gencecik yaşında giyiyor o karaları kim görecekte alacak onu."
-Sen Allah'a hakkıyla kulluk et. Rabbim sana o kadar hâyırlı kapılar açarki sen de ben de şaşar kalırız.
-"Aman iyi bi şey demiyom. Ne biliyorsanız onu yapın."
-Sen bizi boşver kuzum. Biz iki bacı atışır dururuz. Sen sözünü tamamla hele.
-Sorumu sorduktan sonra kabul ettiğini söyledi. Yüzümü de gördü. Görüşme güzel geçti. Cevap bekliyor.
Yengem oradan sordu
-"Başka bir şey sormadın mı?"
Ne için sorduğunu tahmin ettiğimden cevap verdim
-Dinini hakkıyla yaşadıktan sonra, evine ailesine sahip çıkıp, helâl lokma getirdikten sonra ister evi-arabası olsun, ister olmasın. İsterse asgari ücret alsın. Huzur olduktan sonra,güven olduktan sonra, saygı sevgi olduktan sonra Allah'ın izniyle bu dünyada da Cennet'i yaşamış olurum. Benim gönlüm dünyalıkta değil. O yüzden de sormadım.
Nasip olurda bu yola girersek gerek gördüğünde o anlatacaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EY YÂR (TAMAMLANDI)
Spiritual(Sukeyna) Rabbim ömür boyu sevdanızı daim eylesin canım. -(Gülnur) Aminnnnn canım. Rabbim inşallah seni de sevdiğin ile evlendirir. -(Sukeyna) Aminn canım cümlemizi. Sözümü bitiremeden Demet araya girdi -(Demet) Peçelilerinde sevdiği mi olur. Ailele...