San Francisco | lrh
02 | DogNakupovanie s Lukom bolo peklo. Ale nakupovanie darčeka pre jeho najlepšieho kamaráta bolo o niečo horšie.
"Toto preňho nie je moc dobré," hovoril s perou medzi zubami, ukazujúc na čierne Bring Me The Horizon tričko. "Doriti, neviem. Čo si myslíš ty?" pozrel na mňa s nádejou v očiach a ja som sa nad ním zasmiala.
"Ja si myslím, že Calumovi bude úplne jedno, čo mu kúpiš. Bude rád, že bude s jeho najbližšími a že bude piť zadarmo." povedala som mu a Luke sa tváril zamyslene.
"Preboha. Dostal som úžasný nápad!" zvrieskol v strede obchodu a pozrelo na nás niekoľko ľudí, na ktorých som sa len ospravedlňujúco pozrela.
"Ako moc úžasný je?" nadvihla som obočie.
"Kúpime mu psa." povedal nadšene a ja som ostala prekvapene stáť.
"To nemyslíš vážne, však?"
"Predstav si to, Jasmine! Bolo by to úžasné. Calum miluje psov, my dvaja milujeme psov, chalani milujú psov... Vlastne, kto nemiluje psov? Kúpme mu psa, prosím!" poskakoval ma jednom mieste a ja som nevedela či byť zahanbená, alebo sa smiať, ale nakoniec som sa zasmiala.
"Dobre, baby, ako povieš," povzdychla som si, čo spôsobilo Lukove objatie. Boli sme uprostred obchodu, kde bolo najviac ľudí, no Lukovi to bolo úplne jedno - objímal ma a ja som vedela, že je šťastný. A to bolo to, čo je hlavné.
"Ale kúpime mu aj to tričko." mrmlala som do jeho hrude, zatiaľ čo on s nami húpal zo strany na stranu.
"Ehm," ozvalo sa za Lukom a my sme sa od seba hneď odtiahli. Keď sme sa otočili, stálo pred nami asi 15 ročné dievča s tričkom Nirvany a čiernych skinny jeansoch. Nervózne sa usmievala a mne hneď došlo, že to je fanúšička. "Prepáčte, že vás otravujem. Nemohla by som sa s vami prosím odfotiť?" nervózne povedala a Luke sa len usmial.
"Samozrejme, že mohla," usmial sa Luke. "Ako sa voláš?"
"Clare." povedalo dievča a držalo mobil, nevediac, čo má robiť.
"Ak chceš, tak vás odfotím ja." ponúkla som sa a Clare len vďačne prikývla a podala mi telefón.
Odfotila som ich pre istotu viackrát. Clare sa potom odfotila aj so mnou, čo ma potešilo. Keď sme sa rozlúčili, tak s Lukom sme sa vydali k pokladni a potom do auta.
"Narodeniny má za dva dni," hovorila som, zatiaľ čo mi Luke otvoril dvere na aute a čakala, dokým nasadne. "Takže ten pes bude u nás dva dni?"
Luke si sadol vedľa mňa a intenzívne sa mi pozeral do očí. "Presne." zamrmlal, na pery mi vložil rýchlu pusu a naštartoval.
O necelých pätnásť minút sme sa ocitli v útulku - Luke sa rozhodol, že bude lepšie, keby sme Calumovi psa nie len adoptovali, ale aj nejakým spôsobom zachránili.
"Myslíš, že sa Calum poteší?" hovoril Luke cestou dnu, zatiaľ čo mi mliaždil ruku.
"Poteší." prikývla som.
Obaja sme mali na tvári ten najväčší úsmev a kráčali sme k niečomu, čo pripomínalo recepciu.
"Dobrý deň." uškrnul sa Luke na mladé dievča, ktoré sedelo na stoličke.