37. Sofia

527 48 2
                                    

37. Sofia

Ik zuchtte diep, om al mijn moed bij elkaar te rapen voor ik op de deur klopte. Noah was nog steeds bij Dylan. Het was wel opvallend stil in de kamer. Ik hoorde geen stemmen. Waarschijnlijk wist Noah niet wat hij moest zeggen. Ik had hetzelfde probleem.

Hoe langer ik erover nadacht, hoe meer ik me ervan bewust was dat Dylan de vader was. Melissa kende Stan nog niet lang genoeg. En ze leek me ook niet de vrouw om met iedere man die ze tegenkwam in bed te duiken. Ik zuchtte opnieuw en ging naar binnen. Dylan zat op het bed, met zijn gezicht in zijn handen. Hij ademde rustig in en uit. De grootste schok was ondertussen al voorbij. Noah stond tegen de muur. Hij had zijn handen in zijn broekzakken gestopt en keek me bezorgd aan. Alsof hij zo wou zeggen dat Dylan best diep zat op dit moment.

“ Ik laat jullie “ zei Noah. Het leek mij ook het beste dat Dylan en ik alleen dit gesprek zouden voeren. Noah was dan wel de bèta van de roedel, dit ging over ons als gezin. Als koppel. Zodra hij de kamer uit was, ging ik naast Dylan zitten. “ Hoe voel je je? “ Het was de enige vraag die ik op dit moment kon bedenken.

Ik legde mijn arm om zijn schouders heen en drukte hem wat dichter tegen me aan. “ Ik weet het niet “ mompelde hij. “ Ik had nooit gedacht dat mijn eerste kind met een andere vrouw zou zijn. “ Hij haalde zijn handen van zijn gezicht en keek me aan. “ De enige met wie ik kinderen wil ben jij. “ Ik glimlachte kleintjes, om hem zo te laten weten dat ik blij was met wat hij zei.

“ Je moet er eens over praten met Melissa. Ik mag haar dan niet, maar ze draagt jouw kind nu. Net zoals jij had ik het liever anders gezien. Alleen is dat kind niet degene die eronder mag lijden. “ Hij knikte meteen. Als teken dat hij mijn woorden begreep en er hetzelfde over dacht. “ Ik ga het niet in de steek laten. Ik mag Melissa dan wel niet graag zien, dat kind is deels van mij. Ik ga mijn verantwoordelijkheid niet ontlopen. “ zei hij vastberaden. “ Dan moet je eens met Melissa gaan praten. Hoe sneller, hoe beter “ Opnieuw knikte hij “ Dat is inderdaad de enige mogelijkheid nu “

A/N: Ik moet jammer genoeg slecht nieuws brengen :( Vanaf maandag begint school opnieuw en ik zit met een overvol rooster, dus ik weet nie of ik nog veel tijd ga hebben met schrijven.

Wat ik wil zeker weet is dat dit boek zijn einde nadert. Er komen wel nog wat hoofdstukken aan. Hoeveel precies kan ik niet zeggen. Ten minste 5 denk ik.

Laat zeker weten wat jullie ervan vonden :D

Vote/Comment/Follow

Double MateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu