Hierboven zie je Lynn.
--
Pov LynnIk wordt chagerijnig wakker door het harde getoeter van een auto buiten. Ik stap uit bed en trek een warme oversized sweater aan met daaronder een joggings broek. Vandaag ging ik helemaal niks doen en dan ben ik ook niet van plan me mooi aan te kleden. Als ik beneden kom loop ik naar de keuken, Magnus is of weg of nog niet wakker dus ik maak alleen ontbijt voor mezelf.
Als ik net terug naar mijn kamer wil lopen zwaait de deur open en Magnus loopt naar binnen. Ik steek mijn hand op als begroeting en sjok dan de trap op. Ik prop oortjes in mijn oren en zet wat muziek op en begin mijn kamer op te ruimen, zo'n beetje mijn dagelijkse bezigheid aangezien ik het nooit netjes kan houden.In de avond loop ik naar beneden. Magnus kijkt opgewekt naar me: 'Kleed je om. We gaan naar Hardtail.' Ik trek mijn wenkbrauwen vragend op: 'Waarvoor?' Ik weet dat Magnus wel van feestjes houdt, maar op dit moment achtervolgt Valentine hem en is het niet echt veilig. 'Shadowhunters willen een ketting ruilen voor het geheugen van Clary Fairchild.' Ik ga op de salontafel voor de bank zitten waar Magnus zit en zucht: 'Dat is toch de dochter van Jocelyn die volledig van deze wereld is afgesloten is?' Magnus knikt en wijst dan naar mijn kleding: 'Dus kleed je om, we gaan over een kwartiertje.' Met vampiersnelheid ga ik terug naar mijn kamer en trek een zwart jurkje aan en doe mijn haar in een knot.
In de club, Hardtail, dreunt de harde muziek in mijn oren zodra we binnenlopen en ik volg mijn vader door de club heen. Ik ben niet zoals hem, van het vele feesten en clubs bezoeken. We wachten ergens in een rustige hoek en na 10 minuten komt waarschijnlijk Clary en een of andere vriend van haar onze kant op. Ik hou me wat meer op de achtergrond en voel de ogen van Clary en de blonde Shadowhunter af en toe in me prikken, maar doordat ik wat meer naar achter sta hoor ik het gesprek niet door de muziek. Na een tijdje zie ik Clary wat zeggen en naar mij knikken, fronzend doe ik een stapje naar voren en Magnus stelt me voor. Glimlachend schud ik haar hand en ze schrikt als ze mijn tanden ziet, ik rol mijn ogen en praat boven de muziek uit: 'Ja, ik ben een vampier. Maar ik zuig je niet leeg hoor, alleen als je me irriteert.' Lach ik: 'Magnus.' Ik tik mijn vader aan: 'Ik ga naar huis, al dat gedoe van Valentine werkt me op de zenuwen.' Magnus glimlacht en draait zich terug om naar de Shadowhunters.
---
Sorry voor dit korte hoofdstuk! Hoofdstuk 2 zal veel langer worden :) Als je nog ideeën of tips hebt, stuur ze!
~
18-02-17
JE LEEST
Problems ~ Shadowhunters
Hayran KurguIk raad je aan mijn andere Shadowhunter boek eerst te lezen! Ik ben deze aan het herschrijven, vanwege de shitty verhaallijn en het afgeraffelde einde... Het kan zijn dat het verhaal dus niet helemaal klopt omdat ik het aan het herschrijven ben. ~~ ...