*pov Lynn*
'Toen je was gebeten heeft degene die dat gedaan heeft het verteld aan mij. Hij zei dat je Lynn heette en zwarte haren had en donkerbruine ogen. Ik heb hem natuurlijk voor altijd opgesloten in een doodskist, want je mag natuurlijk geen kinderen bijten. Maar, ik herkende je dus toen je dat meisje kwam halen.' Ik laat alle informatie bezinken en kijk hem aan. 'Dus...wat wil je van me?' Ik kon niet echt ergens heen, want hij blokkeerde mijn weg. 'En...en wat is jou naam?' Vroeg ik, nog steeds uit het veld geslagen. 'Ik wil niks van je, ik heet Raphael.' Er klinkt wolfgehuil en ik zie hem naar de maan kijken. 'Morgen, 22.00 in Hotel Dumort, dan vertel ik je meer.' Twijfelend of ik hem moet vertrouwen kijk ik hem aan. Blijkbaar ziet hij mijn blik, want hij zegt: 'Vertrouw me, ik doe je niks. Ik bedoel, we zijn allebei toch al een soortvan dood.' Ik knik met een kleine glimlach ja en dan is hij net zo snel als hij kwam, weer verdwenen in het donker.
Ik doe de deur achter me dicht en zie Magnus met een cocktail op de bank zitten. 'Magnus!' Lichtelijk geschrokken kijkt hij op naar me. 'We moeten nog eten,' zeg ik half lachend naar zijn cocktail wijzend. Met een vingerknipje is de cocktail weg en Magnus staat op, 'Waarom bleef je zo lang weg? Normaal ben je sneller.' Zegt hij een beetje bezorgd. Dit was een lastig moment, moest ik hem dit wel of niet vertellen? Hij keek me in mijn ogen aan 'Ik werd opgehouden.' Ik loop naar de keuken en begin de boodschappen uit te pakken en op te bergen.
'Door wie?'
'Een vampier.'
Een lange stilte en ik hoor dat Magnus naar de keuken loopt.
'Hoe heette die?'
'Raphael.'
En volgensmij hoorde ik een opgeluchte zucht uit Magnus' mond komen. Ik draaide me om en keek hem aan, 'Waarom ben je opgelucht?'
'Ik ken hem.'
Ik draai me weer terug om naar het aanrecht en maak 2 bakjes met Noodles open, ik pak de waterkoker en laat wat water warm worden.
'Hij wilde morgen met me afspreken in Hotel Dumort.'
'Waarom?'
'Hij wilde meer vertellen over hoe ik vroeger ben gebeten ofzo.' Ik haal mijn schouders op.
'Vind je het goed als ik ga Magnus?'
Ik draai me weer om en kijk hem aan, ik zie hem nadenken. Dan knikt hij ja en blij loop ik naar hem toe en geef hem een knuffel. 'Thanks.' Ik loop terug naar het aanrecht en doe het warme water in de bakjes met Noodles. Ik gooi er vorken in, 'Dit is even waar je het mee moet doen.' En we schieten allebei in de lach.~volgende dag~
Ik trek gauw een donkerblauwe broek en een zwarte sweater aan met een legergroene muts. Het regende buiten en het is ijskoud, dus ik trek mijn winterjas aan en loop naar Magnus. Zullen we gaan? Magnus wilde weer naar het instituut, om Clary te vragen of ze haar geheugen nog terug wilde. Dan moesten ze naar een geheugendemoon ofzo. Ik had maar half naar hem geluisterd toen hij het uitlegde, ik zat namelijk over vanavond in. Doordat Magnus een portaal maakte schrok ik op uit mijn gedachten en deed gauw mijn capauchon op en mijn zonnebril, voor het geval dat (het is overdag). We stappen in het portaal en worden meegesleurd naar het Instituut.
Izzy loopt op me af en geeft me een knuffel alsof we elkaar al jaren kennen, ik lach en we praten nog over gisteren. Ik kijk om me heen en zie dat Magnus naar Clary toe loopt en dat ze aan het praten zijn. Dan komen Alec en Jace aanlopen en er verandert iets met Magnus zijn blik. Ik frons en kijk naar hoe hij met Alec praat, en Alec kijkt ook anders dan gisteren. 'Izzy, mag ik iets raars vragen?' Izzy kijkt me aan alsof ik gek ben maar knikt van ja. 'Zie ik het nou verkeerd of vinden die twee daar elkaar leuk?' Ze kijkt nonchalant naar Magnus en Alec en een kleine grijns verschijnt op haar gezicht. Alec heeft nog nooit iemand leuk gevonden, haar blik verzacht. 'Hij is altijd heel stil of chagrijnig geweest behalve bij Jace en mij. En bij jou lijkt hij zich ook wel op z'n gemak te voelen.' Ik glimlach. 'Magnus heeft een soortvan muur om zijn hart gemaakt nadat het uit was met Camille. En ik heb hem in tijden niet zo zien kijken.' 'Anders regelen we dat ze een keertje alleen met z'n tweeën zijn. Of we regelen een date! Missie Malec!' Zegt Izzy heel enthousiast, maar wel net zo zacht dat Alec en Magnus het niet horen. Ik lach zacht en schud mijn hoofd waardoor mijn haren mee dansen.
~~~
803 woorden ~ 19-02-17
JE LEEST
Problems ~ Shadowhunters
ФанфикIk raad je aan mijn andere Shadowhunter boek eerst te lezen! Ik ben deze aan het herschrijven, vanwege de shitty verhaallijn en het afgeraffelde einde... Het kan zijn dat het verhaal dus niet helemaal klopt omdat ik het aan het herschrijven ben. ~~ ...