~Proloog~

784 19 1
                                    

*Pov Magnus*

Er wordt zacht op de deur geklopt. Ik frons mijn wenkbrauwen en loop naar de deur toe, het is twee uur 's nachts dus ik heb geen idee wie er voor de deur zou kunnen staan. Ik doe de deur open en daar, voor mijn deur, staat een klein meisje. Ze heeft lange zwarte haren en donkerbruine oogjes. Ik schat haar rond de 6.
'Ben je verdwaald?' Vroeg ik twijfelend.
'Nee, mijn mama en papa, ze zeiden dat ik moest weggaan bij hun.' Zegt ze met een zachte stem, als er een traan over haar wang loopt. Het meisje stond te rillen van de kou. Vragend kijk ik haar aan en ze snikt kort: 'Ik ben veranderd in een vampier. Nu willen ze me niet meer thuis hebben, want het is een schande voor de shadowhunters. Ze zeiden dat ik maar hier heen moest gaan,' ik knik en hurk.
'Hoe heet je?'
'Lynn.'
'Kom maar binnen dan Lynn,' ik til haar op en doe snel de deur dicht om te kou buiten te houden. Ik zet haar op de bank neer.
Ik zucht kort: 'Zal ik je eens wat uitleggen over benedenwerelders?'
Lynn kijkt me een beetje geschrokken aan: 'Dat woord was verboden te zeggen bij ons,' zei ze.
Ik glimlach: 'Lynn, je bent er nu zelf een. Dus vergeet die regel maar.' Ze kijkt een beetje verbaasd mijn kant op. Ik begin haar alles te vertellen over benedenwerelders en ze luistert geboeid, totdat haar oogleden zwaarder voor haar worden en ze langzaam in slaap valt. Ik til haar op en leg haar in het bed van de logeerkamer, en ik stop haar in. Ze ligt nu in haar waarschijnlijk nieuwe huis, veilig, en zonder gehaat te worden om wie ze nu is.

~~~

De proloog! Hope you enjoyed it😌

~~~

18-02-17

Problems ~ Shadowhunters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu