CHAPTER 2

527 18 2
                                    

Pov Lynn:

Ik voel in mijn broekzakken totdat ik een stukje metaal voel, ik prik de sleutel in het slot en draai de deur open.
Ik kijk in de koelkast en zie dat er alleen kaas ligt, soms is Magnus niet helemaal de beste en perfecte vader. Ik grinnik in mezelf, ik trek mijn jas weer aan die ik net op de bank had gegooit en pak de sleutels uit het zwarte schaaltje waar we ze altijd in liggen. De deur valt met een klap achter me dicht en ik loop richting de supermarkt door de lantaarnpaal verlichte straten.

Als ik in de supermarkt ben en het briefje van Magnus probeer te lezen (als we iets niet meer hebben, schrijven we dat op een briefje zodat je niks kan vergeten bij de supermarkt) omdat hij heel slordig schrijft. Ik pak wat groentes en heb het idee dat ik wordt aangestaard. Maar als ik om me heen kijk zie ik alleen maar normalo's die boodschappen doen. Ik maak mezelf wijs dat ik het gewoon verbeeld en ik ga verder met het ontcijferen van Magnus' handschrift.
Ik sleur het mandje achter me aan en gooi alle spullen op de kassa. Achter de kassa zit een chagrijnige vrouw met een nors gezicht alles te scannen. '15 euro en 75 cent,' gromt ze, ik reken af en doe alles in een tas en loop weer naar buiten. 'Kan het nog blijer?' Mompel ik in mezelf.

Ik loop over straat en rits mijn jas iets verder dicht. Ik sla linksaf en loop een oude straat in die alleen door maanlicht verlicht wordt, opeens hoor ik iets achter me en een beetje verbaasd kijk ik om. Niks. Ik draai me weer om en mijn haar zwiept mee, en sla mezelf nog net niet. Ik ben nog nooit zo angstig ben geweest, ik wuif mijn gedachten weg en loop door. Plotseling staat er iemand voor me en ik zet van schrik een stap achteruit als ik zie dat het een vampier is.

'Wat wil je?' Vraag ik, hopend dat hij de trilling in mijn stem niet hoort. 'Ik wilde je spreken, Lynn.' Mijn maag trekt samen en mijn gezicht trekt nog bleker weg dan normaal, 'Hoe weet je mijn naam?' Fluister ik, want ik krijg het niet meer voor elkaar met een normale stem te praten.

~~~

729 woorden ~ 18-02-17

Problems ~ Shadowhunters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu