CHAPTER 7

407 18 4
                                    

*pov Lynn*

Ik word langzaam wakker en schrik in eerste instantie een beetje omdat er iemand op mijn bed ligt, waardoor ik overeind schiet. Maar dan ontspan ik en laat mijn hoofd weer neerploffen, omdat ik me alles van gisteravond weer herrinder. Ik was bang en Raphael was me komen troosten en blijkbaar hier in slaap gevallen. Ik glimlach en besluit op te staan, gapend wrijf ik door mijn warrige haar en ik probeer het zo goed mogelijk te laten zitten. Ik kijk nog een keer om naar de in vrede slapende vampier, en sluit zachtjes de deur. Ik loop de trap af en ga richting de keuken/eetkamer (het is 1 gedeelte), waar Magnus al zit. 'Hoi Lynn,' zegt hij, vrolijk proberend te klinken. Ik draai me direct om van het aanrecht. 'Wat is er aan de hand Magnus?' Vraag ik bezorgd. 'Je had gelijk Lynn, ik ben wel verliefd op Alec. Maar hij gaat met ene Lydia trouwen, dus ik moet het laten gaan.'  'Wanneer heb je dit gehoord?' Ik ga naast mijn vader zitten.
'Een halfuur geleden.' Magnus kijkt snel naar de klok en geeft daarna een bevestigend knikje.'
'Hij doet het niet uit liefde Lynn, hij doet het voor de wet.' Mompelt Magnus. 'En hij vroeg ook of we wilden komen. Ik heb gezegd dat ik erover na denk, wat doe jij?' Ik zucht en peins, en wrijf even over mijn voorhoofd. 'Ik ga denk ik wel, het is of was toch een vriend.' Zeg ik met een diepe frons. Ik had geen trek meer in ontbijt en liep weer naar boven, om me aan te kleden en naar het instituut te gaan...

Zachtjes doe ik de deur open, Raphael is weg. Ik draai me om en loop naar de logeerkamer, ik klop zacht tegen de houten deur aan. 'Raphael?' 'Ja?' Ik doe de deur open en hij trekt snel zijn t-shirt aan en haalt een hand door zijn haar waardoor het alleen maar warriger wordt. 'Hoe gaat het met je gezicht? Heb je nog last van die snee?' Ik kijk hem aan. Hij schudt zijn hoofd van nee. 'Weet je het zeker?' Hij lacht, '100 procent zeker Lynn.' Ik snuif lachend terug, 'Je mag beneden pakken wat je wilt aan eten en drinken, volgensmij hebben we heel veel verschillende dingen. Maar je mag ook bloed drinken, dat moet je alleen zelf halen. Maar volgensmij heb jij hele goede zelfbeheersing dus' Raphael legt zijn vinger tegen mijn mond aan waardoor ik moet stoppen met praten, verbaasd kijk ik hem aan en ik begin lichtjes te blozen. 'Over 10 minuten klaar staan, dan gaan we naar Starbucks.' Zegt hij met een misterieuze grijns.

Ik hou niet van jurken, dus heb ik voor een lichtblauwe sweater met een zwarte broek gekozen. Ik maak mijn knot los waardoor mijn haar los springt en krullend naar beneden valt, ik doe wat haar naar voren en doe dan mijn zwarte gympen aan. Ik zucht diep en strijk een kreukel uit mijn sweater weg met mijn hand. Ik keek nog twijfelend naar mijn mascara, die ik uiteindelijk weg heb gegooid onder mijn bed. Ik pak als laatste mijn zwarte rugzak en doe daar mijn telefoon, wat geld en pinpas in, gewoon voor de zekerheid.

Ik trek mijn capauchon over mijn hoofd en zet mijn zonnebril op, Raphael doet precies hetzelfde en zo vertrekken we richting de Starbucks. Gelukkig zit de Starbucks om de hoek dus we zijn er zo. 'Het is best grappig, 2 dagen geleden kenden we elkaar amper.' Lach ik, terwijl ik door mijn zonnebril glazen naar Raphael kijk. We lopen de starbucks binnen en ik bestel een warme chocolademelk, Raphael neemt koffie en zo wachten we even op ons drinken. Als dat er is lopen we naar een tafeltje in de hoek waar het zonlicht ons niet kan vinden, en we doen onze zonnebrillen van onze bleke gezichten af. Mijn haar pluist nog meer dan normaal door mijn capauchon en op mijn neus zit aan beide kanten een rood plekje door mijn zonnebril. 'Ik zie er weer prachtig uit hoor. Ik zou zo topmodel kunnen worden.' Zeg ik lachend met een en al sarcasme, terwijl Raphael mee lacht. We hebben de hele ochtend daar gezeten en gepraat over ons leven en alles daarom heen, en voor even vergeet ik alles om me heen en ben ik helemaal gefocust op onze gesprekken en mijn problemen en zorgen lijken mijn hoofd uit te waaien.

~~~

Ik heb echt al best veel reads! Ik ben echt superblij❤ voor nu Goodnight!

~~~

797 woorden ~ 22-02-17

Problems ~ Shadowhunters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu