Chapter 34

493 15 8
                                    

Believing in fairytales means that happy endings are meant to be real.

Having a prince who acts as your knight in shining armor, a prince who will do everything to make you happy, a prince who will never make you cry, that is what every girl is dreaming to have.

Too good to be true. Too perfect to happen.

Because life isn't like a fairytale where your story starts in a magical beginning then ends in a happily ever after.

Life shouldn't be compared to fairytales where in Cinderella found her prince, Jasmine met Alladin, when the prince climbed to a tower to save Rapunzel and where Princess Bell was able to tame a beast, it all happened because of their so called love.

Sadly, I am not Cinderella.

Nor Rapunzel.

Nor Jasmine.

Neither one of them.

Because fairytales don't exist in reality.

My life is far different from their so called fairytales I used to believe.

I stared to a woman standing in front of me. Her long black her swayed as her brush runs through it. Her eyes are unreadable as she stared back at me. The light coming from outside reached her fair skin. Her cheekbones was perfectly shaped with her nose. Her face is delicate yet there's something strange I can see through her eyes.

I smiled at the girl infront of the mirror but her smile didn't reach her eyes. Bumuntong hininga ako bago muling pinagmasdan ang sarili ko sa harap ng salamin.  'Come on, Hershey. You can do it.' Inayos ko ang dress na suot ko.

"Mom?" Nabaling ang atensyon ko sa may pintuan. Kunot-noo syang nakatingin sa akin habang nakadungaw doon. "Are you done?" Muli nyang tanong habang nakakunot pa rin ang noo.

Inilapag ko ang suklay bago sya hinarap saka ako ngumiti. "Yes. Tapos na ako." Sagot ko nang nakangiti. Ngumuso sya at tuluyang binuksan ang pinto at pumasok. Lumapit sya sa akin at tumigil sa harap ko.

"I've been waiting for fifteen minutes, mom. Tss." Nakanguso nyang sabi at saka nagcross arms.

Mas lumawak ang ngiti ko habang pinagmamasdan syang nagsusuplado sa akin.

"Oh come on Precian, it's just fifteen minutes."

"Whatever." He said and rolled his eyes.

Bahagya akong napatawa saka sya hinila papalapit sa akin. Inayos ko ang kulay puting polo shirt na suot nya na tinernohan ng itim na pantalon. Hindi maalis ang ngiti sa labi ko habang itinatali ng maayos ang sintas ng sapatos nya.

"Ang cute talaga ng baby ko." Sambit ko at pinisil ko ang pisngi nya. Lalong kumunot ang noo nya at ngumuso.

"I'm not a baby, mom. Tss." Supladong nyang sabi.

"Oh come on Precian! You're only five years old." Natatawang sabi ko pero muli nya lang akong inirapan. Hinalikan ko ang pisngi nya bago siya hinila palabas ng kwarto. "Let's go. Nasaan na ba si tito Flaire mo?" Tanong ko.

"He's waiting outside, mom."

Dumiretso kami sa parking lot at nakita si Flaire na nakasandal sa kotse habang naghihintay. Umaliwalas ang mukha nya nang matanaw nya kami na papalabas na ng bahay. He smiled at me.

"Let's go?" Aniya. Marahan akong tumango at saka ngumiti. Bumaba ang tingin nya sa katabi ko at ngumiti. Yumuko sya at ipinatong ang dalawang kamay sa magkabilang tuhod para mailevel ang sarili kay Precian.

Damn That FEELING-PERFECT GuyTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon