Hoofdstuk 10

7.8K 321 107
                                    

P.O.V Calla

In de deuropening stond een oude vrouw. Haar haar was wit en haar ogen stonden vriendelijk.

"Reece.." Zei de oude vrouw met een warme stem. En Reece nam haar in een omhelzing.

"Hey oma."

O mijn god. Dat was zijn oma, had hij dat niet eerder kunnen vertellen. Ik begon helemaal te panikeren.

"Wie is die mooie dame achter je?"

"Oma, dit is Calla, mijn mate." Zei Reece trots

Ik glimlachte en stak mijn hand uit.

Ze negeerde het, maar omhelsde me stevig.

"Wat een eer. Mijn kleine jongen zijn mate!" Zei ze blij. "Ik moet dit aan de club vertellen." En ze opende de deur verder en gebaarde ons naar binnen.

"Wat is de club?" Fluisterde ik zachtjes naar Reece terwijl zijn oma voor ons aan liep.

"Haar breiclub!" Mompelde hij en hij werd rood.

Ik kon nog net mijn lach binnen houden.

Ik pakte zijn hand terwijl we verder liepen naar een kamer die waarschijnlijk de woonkamer was .

Reece keek me glimlachend aan en drukte een kus op mijn lippen .

"Ga zitten." En zijn oma wees naar een paar rode, leren stoelen die in de woonkamer stonden.

"Willen jullie thee?"

We knikten allebei.

Ze liep weg.

Ik keek Reece aan.

"Waarom heb je niet gezegd dat we naar je oma gingen?" Siste ik richting hem

"Vergeten." Maar hij ontweek mijn blik.

"Je bent het niet vergeten, hé," en ik keek hem zuchtend aan

"Nee, ik dacht dat je zou gaan panikeren. En dat moet natuurlijk niet, want dan ga je weer stomme dingen doen."

"Ten eerste, ik panikeer nooit en ten tweede, ik doe nooit stomme dingen!"

Reece rolde met zijn ogen en ons gekibbel werd onderbroken door Reece zijn oma, die ons thee aangaf.

Ze ging zitten op de grote stoel voor ons. Hij was spuuglelijk, groen met paarse strepen.

"Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?" Vroeg ze nieuwsgierig en ze sloeg haar benen over elkaar heen.

Reece was de eerste die antwoord gaf " Ik ging op Packbezoek in haar pack. Ik ging het huis van de Alpha binnen en toen zat ze daar."

"Wat romantisch!" Zuchtte zijn oma verliefd "En toen...."

"Toen markte ik haar..."

"Je hebt haar gelijk gemarkt!" Zijn oma werd van het ene op het andere moment wild, bijna agressief.

"Je weet toch dat als je haar verkeerd markt het helemaal verkeerd af kon lopen."

"Wat zei u!" Vroeg ik luid, ik zat op het puntje van mijn stoel. Klaar om er vanaf te springen. " Wat gebeurd er dan?"

"Je kan in een langdurende heat belanden of zelfs dood gaan!"

Reece werd steeds bleker en leek steeds meer in een te krimpen, ik werd daar in tegen juist steeds roder en maakte me steeds groter.

"Ik kon doodgaan?" Vroeg ik totaal overdonderd

"Ja"

"Oma..." Reece fluisterde het bijna

"Nee Reece, ze moest het weten!" Antwoordde zijn oma

Er heerste en ongemakkelijke stilte.

"Mevrouw, vindt u het goed als Reece en ik naar huis gaan, we moeten even praten." En ik keek boos naar Reece.

"Natuurlijk, liefje." En ze keek me vriendelijk aan

Ik pakte Reece bij zijn arm en trok hem de bank af richting de voordeur, ik gooide hem open en riep een 'doei' over mijn schouder. Ik trok Reece achter me aan richting het packhuis en toen we daar eenmaal waren aanbeland duwde ik hem op de bank die in de woonkamer stond.

"Waarom heb je me gelijk gemarkt?" Ik wilde het weten

"Mijn wolf nam het over en hij wou je zo graag marken, vanaf het eerste moment wou hij dat al." Hij keek met met grote ogen aan

"Hoe weet ik zeker dat je de waarheid spreekt?"

"Ik zal nooit tegen mijn mate liegen en al helemaal niet als ik nooit een betere kon krijgen."

Volgens mij had ik nog nooit zoiets liefs in mijn hele leven gehoord.

----------------

Eindelijk weer een hoofdstuk. 😊😊

Vertel me wat jullie van dit hoofdstuk vonden.

Vergeet niet te stemmen😉
Als jullie spelfouten zien, graag laten horen.

Liefs, Erin

Alpha Reece- Alpha series 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu