P.O.V. Calla
Dagen waren verstreken, nadat we de gewonden van de oorlog hadden bezocht. In de daarop volgende bezoeken, had ik gelukkig gezien, dat veel van de gewonden al uit het ziekenhuis waren ontslagen. Maar er waren ook genoeg die het niet hadden overleeft. Mijn hart was gebroken net zoals alle families die nooit meer hetzelfde zouden zijn.
De Alpha van de vijandige roedel zat in de kerker en iedereen had zijn leven weer een beetje opgepakt.
Reece had het drukker dan ooit, omdat er een hele hoop mensen waren die zich wouden aansluiten bij onze roedel, zelf nog na de aanval.
"Hey, kitten!" Reece kwam glimlachend naast me zitten op de bank.
"Hey," Wat deed hij hier? Normaal zat hij bijna de hele dag in zijn kantoor.
"Wat is er?"
"Ik heb eens zitten nadenken....." O nee, als een zin daarmee begon, was het slecht nieuws. "Ik wil je graag aan de roedel voorstellen en introduceren, als Luna."
Ik stond daar met mijn mond vol tanden.
"Wat? Waar? Wanneer?" Ik was stom verbaasd.
"Introduceren als Luna. Hier in de roedel. Waarschijnlijk deze week nog." Reece was de rust zelfde en beantwoorde mijn vragen snel achter elkaar.
"En je ouders kunnen dan ook komen." Zei hij erachteraan
Was ik er wel klaar voor om Luna te worden? Ik hield van Reece, maar om aan zijn zijde te kunnen staan moest ik Luna worden. Kon ik wel een goeie Luna zijn?
"Je zult de beste Luna ooit worden." Zei hij vol zelfvertrouwen.
Alsof hij mijn gedachtes kon lezen. Hij toverde altijd een glimlach op mijn gezicht. Ik hield van hem en hij had zo vaak laten zien dat hij ook van mij hield. Als ik Luna werd, kon ik hem dat laten zien.
"Oké, ik geef het een kans." Kwam er toch redelijk vastberaden uit mijn mond.
Reece keek me tevreden aan.
•••
Nadat ik had ingestemd, hielp Reece me met het voorbereiden van de ceremonie, die alle vrouwen die Luna worden hebben.
Ik moest een jurk hebben, een sneeuwwitte jurk. Dus Reece regelde dat ik samen met zijn oma, een mooie jurk kon uitzoeken.
Het liefst wou hij mee, maar volgens de regels, mocht de Alpha de jurk niet zien voor de ceremonie. Zodoende waren ik en Reece zijn oma, de volgende ochtend naar de stad gegaan
Inmiddels was ik geweten gekomen dat zijn oma Misha heette.
Misha trok me een duur uitziende winkel in.
"Nou honingdropje, wat voor een jurk zoek je?" Ze keek me vrolijk aan.
"Het liefst een klassieke jurk."
"Wat dacht je van deze." Ze hield een witte jurk met een diepe V-hals in haar handen.
Ik keek haar met grote ogen aan.
"Echt niet!"
Ze kreeg een glimlach op haar gezicht.
"Jij bent echt gemaakt voor mijn kleinzoon."
Reece verscheen in mijn gedachten een ik kreeg gelijk vlinders in mijn buik.
"Wat ben ik blij, dat mijn kleinzoon geen trut als mate heeft."
"En ik ben blij dat mijn mate zo'n leuke oma heeft."
Misha sloeg spontaan haar armen om me heen.
"En nu shoppen!" En ze juichte enthousiast.
"Wat dacht u van deze?" En ik wees naar een witte, jurk met zeemeerminnen model.
Misha schudde vastbesloten met haar hoofd, nee.
"Die dan..." En ik wees naar een prachtige, maar toch simpele jurk.
"Passen!" Zei ze onmiddellijk
Ik draaide me om en nam de jurk mee terwijl ik naar de paskamer liep. Toen ik hem eenmaal aanhad en ik in de spiegel keek, wist ik meteen dat dit de jurk was. Hij was beeldschoon!
Toen ik het gordijn van de paskamer open deed en de jurk aan Misha liet zien, wist ik dat de jurk ook het hart van Misha had gestolen.
"Hij staat je echt prachtig," Zei ze ontroerd, tranen blonken in haar ogen van blijdschap.
"We nemen hem!" Kwam er tegelijkertijd uit onze monden.
Misschien was Luna worden toch niet eens zo slecht.
-------------
Zodat jullie ongeveer een beeld bij Calla haar jurk hebben.
Dit is hem dan!
Dit is misschien een beter moment om jullie een fijn Pasen te wensen.
Liefs, Erin
P.S Vertel het me als jullie spellingfoutjes zien of vragen hebben.
JE LEEST
Alpha Reece- Alpha series 1
Manusia Serigala"Van mij!" Hoorde ik een grommende stem zeggen. Ik draaide me langzaam om en zag de man die iedereen vreesde, Alpha Reece. Hij was verschrikkelijk knap, maar ook harteloos en gemeen. Binnen enkele seconden voelde ik een arm om mijn middel heen en...