Academie

2.3K 109 6
                                    

AANGEPAST
Mona

Eenmaal aan de academie aangekomen werd ik al snel omarmd door mijn tante en ik denk ook haar beste vriendin. De tante van het meisje waarmee ik een kamer zou gaan delen.

"Een gemakkelijke reis gehad Mona?"

"Ja zeker tante. De weg was bijna helemaal leeg dus het was best wel saai."

"Maar kindje toch. We zijn op dit moment alleen aan het wachten op Felicia zodat we jullie de kamer tezamen kunnen laten zien. Dan moeten we het niet 2 keer doen."

"Ja is goed tante."

Al niet veel later zagen we een meisje naar ons toestappen met veel zakken rondom haar. Wat verstaanbaar is want ik heb denk ik ook zo veel zakken mee.

"Hi Felicia." zei mijn tante. Na een lange pauze vertelde ze verder.

"Dit is Mona, jullie gaan samen een kamer delen."

"Hi." Zei ik akward. Ik had het meisje nog nooit gezien wat moet ik anders doen? Haar knuffelen en helemaal onderduwen met geluk? Nee dank u zo ben ik niet.

We volgden onze tantes naar onze kamer.

"Zo hier is jullie kamer. En natuurlijk ook de sleutel er voor. Jullie krijgen ook jullie lessenrooster. Jullie beginnen maandag al met al jullie lessen.
We hebben er voor gezorgd dat jullie de meeste lessen samen hebbben zodat jullie al iemand kennen in de lessen. Dit jaar is ook nog maar een algemeen jaar buiten de apparte vakken voor de rassen. Maar voor de rest is alles zoals gewoonlijk. "

Ik zag dat ik camouflage en jagen had. Dat leek het enigste wat verschilde van mijn rooster van dat van Felicia.

POV Felicia

Ik kwam al snel aan bij de academie. Ik nam snel afscheid van mijn moeder en liep waar ik mijn tante zag staan. Ik zag nog een dame en een meisje mijn leeftijd erbij staan. Dat zal waarschijnlijk haar nichtje zijn waarmee ik een kamer deel.

"Hi Felicia." zei de tante van het meisje. Na een lange pauze vertelde ze verder.

"Dit is Mona, jullie gaan samen een kamer delen."

"Hi." Zei ze akward.
Ik zei niets anders. Ik wist niet hoe ik moest antwoorde. Ik voelde me nogal ongemakkelijk dus mijn tante ging al snel terug wandelen.

"Zo hier is jullie kamer. En natuurlijk ook de sleutel er voor. Jullie krijgen ook jullie lessenrooster. Jullie beginnen maandag al met al jullie lessen.
We hebben er voor gezorgd dat jullie de meeste lessen samen hebbben zodat jullie al iemand kennen in de lessen. Dit jaar is ook nog maar een algemeen jaar buiten de apparte vakken voor de rassen. Maar voor de rest is alles zoals gewoonlijk. " zei mijn tante als we aankwamen aan onze kamer.
Ik wandelde al snel binnen en zag dat we een soort van klein appartementje hadden. We hadden een kleine keuken en living. 2 slaapkamers en 1 badkamer.
Het was het enigste wat we nodig hadden ik was er blij mee. Ik zag Mona al snel naar een kamer lopen.

"Deze neem ik!" hoor ik haar roepen door het appartement.

Ik lachte naar haar en liep al snel naar de andere kamer en zette mijn zakken daar.

*De volgende dag *

Mijn wekker had me uit een goede droom gehaald. Ik ging douchen, en deed kleren daarna aan.

Wolvamp academicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu