Felicia:
Ik en Mona zeiden tegelijk
"Je kent hem!!"
"Ja, ik ken hem en hij is niet zo'n tof persoon als ik dat mag zeggen."
"Maar hoe dan?" vroeg ik.
"Gewoon toen ik net op school zat, zat ik bij hun groepje. We deden alles bijna samen. Ik, Jacob en Will waren beste vrienden. Maar doordat ze meer en meer met weerwolven begonnen op te trekken. Begonnen ze met te haten omdat ik een 'bloedzuiger' ben. Daarna heb ik hen ook niet meer gesproken."
"Oei sorry."
"Kan geen kwaad hoor ik heb me er al lang vanaf gezet."
"Maar waarom willen ze Mona dan?"
"Weet ik niet? Het enigste wat ik wist is dat Will met een watermeisje verbonden moest zijn. Maar toen kenden we geen enkel meisje dat water kon sturen."
"Dus hij is verbonden met Mona. Maar hoe dan?"
"Dat weet ik niet. Lees nog eens dat boek. Iedereen moet trouwens nog eens iets opzoeken."
Diep vanbinnen wist ik wat Dylan bedoelde. Hij bedoelde natuurlijk van het ritueel. Maar ik zet het van me af. Ik moest nog maar 3 jaar naar school en dan mocht ik naar mijn roedel. Want dan ben ik pas echt afgestudeerd. Maar dat ben ik al in de 'mensenwereld'. Ik ben afgestudeerd met een diploma voor Humane Wetenschappen. Maar verder niets.
Ik liep weg van alles. Ik ging op zoek naar dat boek. Iemand moest het toch hebben. Ik liep naar mijn kamer. Ik zocht door alle spullen die ik had en vond buiteindelijk een raar klein boekje. Er stond niets opgeschreven. Dus ik negeerde het. Daarna vond ik een boek in mijn wasmand. Ik nam alles eruit en ging terug naar mijn vrienden.
"Jongens, jongens ik heb een boek gevonden over ons!"
"Ok is goed lees maar voor schat." zei Jason.
"Wat eerst?"
"Lees maar het eerst wat er staat."
"Oke dan is het water."
Het waterelement is zeer sterk maar ook kan het je kwetsbaar maken. Niet overal is er water. Dus je moet altijd wat water hebben. Maar het is ook een sterk element. Als je partner het vuurelement is dan kan je ook grote verantwoordelijkheden krijgen.
Je bent namelijk verbonden met nog een persoon die je het leven zuur kan maken of misschien ook niet. Het hangt af van hoe hij/zij is. Maar 1 ding is een weerwolf. Als je de band wilt verbreken moet deze persoon dood gaan of zo ver weg gaan als het maar kan. Zodat hij/zij je nooit meer kan lastigvallen. Dus als je een vampier bent moet je oppassen. Maar je vuurelement vriend/ vriendin gaat je hierbij helpen. Je gaat hem/haar zeer hard nodig hebben in tijden van nood.
Maar naast het watersturen heb je ook een andere kracht die iedere vampier of weerwolf ook kan krijgen. Bijv. gedachten lezen, iemand verleiden met een oogknipper, levitatie, de tijd stil zetten, visioenen krijgen, de kracht overnemen van iemand anders voor een tijdje enz.
Het laatste kan jij dus langer doen dan normale vampieren. Maar pas op als je iemands kracht overneemt wilt nog niet zeggen dat je het kunt beheersen! Dus wees er op voorbereid.
Daarnaast ga je ook ontdekken dat je van water ijs kunt maken door lucht ernaar te blazen. En je gaat ook onderwater kunnen ademen en zwemmen. Maar als je iemand volledig bevriesd dan kan je die heel lang bewaren. Zelfs 100 jaar zonder dat hij of zij ouder word. Hij/ zij komt dan in een winterslaap.
Dus pas op!! Met wat je bevriesd. Als je je controle verliesd van je bewustzijn dan ga je over op levaritatie. Daarin ga je al je medestuurders beschermen met al wat je hebt. Je kunt deze in controle houden door een goed ademhaling en je te consentreren op het veilig zijn.
Het vuurelement kan alles vernietigen. Dus moet deze persoon de kalmte kunnen bewaren met zichzelf en anderen. Het is ook een opvliegerend type. Het vuurelement is verbonden met het waterelement. Ze zijn ook elkaars tegenpolen. Water gaat het opvliegerend type van het vuurelement kalmeren wanneer het vuurelement de avontuur met zich meebrengd. Zodat altijd alles in hun leven een avontuur is. Daarnaast ga je net zoals het waterelement een extra kracht bezitten de rest van de elementen krijgen die ook. Ze zullen zich pas voor je openen wanneer je kracht denkt dat je er klaar voor bent. Je zult ook je mate moeten helpen in de donkere tijden. Hij/ zij zal heel veel leed hebben. Doordat ze verbonden is aan iemand. Jij moet haar helpen en steunen door alles. Bewijs hoe veel je van haar/ hem houd. Dit zal het waterelement heel erg helpen.
Het luchtelement is kalm en altijd vrolijk. Hij/zij is een kalm element maar het kan ook erge schade aanbrengen aan iedereen. Normaal kan iedereen wel tegen een beetje wind maar bij hem/ haar is alles anders. Het kan mensen, vampieren en weerwolven doden. Het gaat ook een soort van vleugels ontwikkelen wanneer je aan het sturen bent. Hiervan moet je niet schrikken. Het is normaal maar je vleugels hebben geen veren. Maar het zijn een soort van libellenvleugels. Eenmaal als je ze gekregen hebt dan kan je ze laten verschijnen wanneer en waar je maar bent. Je hoeft niet meer te sturen daarna. Maar dit vergt veel consentratie en veel oefenen. Dit element houd het simpel met de extra krachten de kracht die hij/ zij kan krijgen zijn: illusies, schokken geven en dingen, mensen laten zweven door middel van luchtsturen of genezen.
Het aarde-element is rotsvast bij zijn/ haar mening. Het geeft trotsheid en zelfzekerheid. Soms is het wel een beetje te zelfzeker. Maar het aarde element is zeker een weerwolf omdat die in verbinding staan met het bos. Doordat hun verandering een wolf is. Het kan dingen laten groeien maar ook vernietigen. De wolf van dit element zal vaak van kleur veranderen. Naarmate de omgeving. Het zal ook een grote wolf zijn. Maar het enigste wat je kunt zijn dat hij/zij het is dat komt door de tatoe. Het veranderd mee van kleur maar zodat het altijd zichtbaar is. Dit element heeft zijn eigen typische kant eraan. Het hangt er vanaf hoe je het gebruikt. Je leert ook om in mensenvorm te kunnen sturen. Zodat je niet altijd moet veranderen.
Net zoals het waterelement ga je ook een andere kracht krijgen die typerend is voor een weerwolf zoals gevoelens voelen, de natuur aanvoelen maar je kan ook een kracht ontwikkelen die voor vampieren ook typerend zijn.
Wanneer ze een ritueel doen van vampier of weerwolf dan gaan hun krachten versterken en hun normale zintuigen worden ook versterkt. Maar pas op niet alles kan op een rolletjes lopen. Je moet dit pas doen wanneer je in balans ben met je element anders ga je nooit een evenwicht vinden tussen je element en jezelf.
Zo stopte ik het boek. Het was veel om te kunnen verdragen maar alles wat we nu te weten waren gekomen was zalig. Ik ga kunnen vliegen. Met een soort van elfenvleugels. Ook al bestaan die niet ik heb er wel boeken van gelezen. Ooh dit gaat super worden. Iedereen moet nog zijn speciale kracht ontdekken en ik moet nog leren vliegen als ik mijn vleugels krijg.
"Wel wel ze hebben een nieuw boekje gevonden over hun krachten bravo." zei iemand sarcastisch
JE LEEST
Wolvamp academic
مصاص دماءMijn overgrootmoeder heeft deze school opgezet om weerwolven en vampieren leren samen te leven. Ik en Felicia zijn een voorbeeld tegenover de anderen. Maar wat is er toch met die school. Ze krijgen alleen maar problemen met andere leerlingen en som...