1🍗

12.4K 332 22
                                    


(6 tahun)
"Eii,jauh2 raksasa!!"semua budk2 ketawakn jun. Jun hnye duduk sambil menunduk ke lntai. "Euw,pergi sanelah raksasa. Dhla pelik"ujar seorg budk lelaki. "Shisuke kun! Semua duduk!"marah guru kelas mereka. Mereka semua berlari dudk di tmpat masng2 "jun chan,daijobe?"soal guru tersebut. Jun hnye mngangguk tanda dia okay. Pelajaran pon bermula seperti biase.

Tukk tukk

"Hait,boleh msuk"pljaran mereka terganggu. "Hait, watashiwa meylie aunty kepada jun. Maafkn sye sensei sye terpaksa bawak jun pulang"ujar aunty meylie tegas. "Ah,okay jun chan kemas barang kamu"ujar guru kelsnye. Jun hnye akur lalu terus kluar. "Jun, we need to be faster"aunty meylie menarik jun supaya "nande? Kita nk ke mne aunty meylie?"soal jun "nnti aunty jwab. Skrg kita kene naik kereta"mereka pon menaiki kereta.

"Aunty bgitau la jun"ujar jun. "Okay,first jun bukn dri dunia. Second kita kene cepat sbb verellyn diserang oleh org jahat. Third, okaasan jun dlm bhaya"ujar aunty meylie. "Eh? Maksud aunty jun ade okaasan?"soal jun "ye, skrg turn kita kene cepat" aunty meylie turun dri kereta. Jun hnye akur. Mereka masuk ke dlm rumah. "Portal bukak!" Sebuah portal pon terbukak. Mereka masuk ke dlm. Masuk shje.

Gedebush!!! Bush!!

Bunyi tembakan,bom,gesekan pedang. Semuala,membuatkn jun berasa takut. "Jun,tutup telinga kamu. Kita kene cepat"aunty meylie mendukung jun. Lalu membawa ke sebuah rumah. Smpai di rumah tersebut. "Narase,bertahan anak kau kjap lgi akan smpai"ujar seorg wanita dlm 60 an memegang tgan okaasan jun,narase.

"Narase!"panggil aunty meylie lalu meletakkn jun ke bawah. Mereka merapati narase. "Narase,aq bawak anak kau. Tolong kuat"ujar aunty meylie sedih. "Oneechan,gomen. Obaachan please. Narase nk pindh kn kuasa narase kepda jun"ujar narase nyawa2 ikan. Wanita 60an tdi hnye mmgangguk. "Jun,come here"panggil aunty meylie. Jun masih x paham ape yg berlaku. "Okaasan? Ni okaasan jun ker?"soal jun mahu mnangis. Narase mnangguk smbil tersenyum melihat anak perempuan nye. "Jun"narase menarik jun di dlm pelukn. Jun membalas pelukn. "Jun,tahan ye. Mungkin ia sedikit sakit"ujar aunty meylie. Lalu mmndg wanita 60 an tdi.

Wanita 60 an tdi meletakkn tgan kirinye di blkg bdan narase. Tgan kanan nye pulak diltakkn di blkg bdan jun. Lalu dia membaca sesuatu. "Ergh,arghhh!!"jun mngerang kesakitan. "Gomen, gomenasait"ujar narase. Sesuatu masuk ke dlm bdan jun. Jun pengsan. "Gomen gomenasait jun. Jun,okaasan syg jun"ujar narase peluk anaknye. Yg lain sudh menitiskn air matanye. Narase pon melepaskn nafas terakhirnye di situ. Semua menunduk ke lntai.

(16 tahun)

"Jun,syukur bukn peperangan sudh tamat"ujar aunty meylie "hmm"jun mmndg ke luar tingkap. "Aunty, knape jun perlu ke acedemy verellyn?"soal jun mmndg aunty nye. "Jun perlulla kene bljar pertahanan diri. Kt situ jugak dia ajar mcam mne nk kawal kuasa kamu"jwab aunty. "Hmm"jun berdiri lalu kluar. Peperangan yg ke 17 bru shje tamat 4buln yg lalu. Peperangan tersebut mngambil mse 10 tahun utk tamat. Hbis rumah2 perkampungan di sini hancur terbakar.

Keesokan hrnye jun bersiap nk ke acedemy verelly. Mereka akan buat pendaftaran utk pljar bru. "Aunty,jun pergi dulu" jun cuba tersenyum lalu berjalan membawa beg bju nye dn beg galas nye. Jun mmndg sekeliling lalu sambung berjalan.

Jun sampai tepat pada waktunye. Nmpak nye ade jugk budk lelaki dn perempuan lain. Ade yg sdg beratur ade yg sdg bergurau. Jun menuju ke papan kenyataan kayu tersebut. Nme nye di 3B. Jun mncari sign board 3B lalu beratur di blkg seorg gadis berambut skyblue, dn bertocang memakai skirt labuh dgan tshirt kosong. Perempuan tdi perasan kehadiran jun. "Hajimemashite,watashiwa yumi atsuki des"ujar perempuan tdi. Lalu mnghulurkn tgan. Jun teragak2 lalu mnyalam tgan gadis tdi. "Jun sasaki"ujar jun.

Tiba2,ade sesuatu mnghmpiri jun. "Api!"jerit seseorg. Yumi yg sdg tersenyum mmndg jun tersedar ade api menuju ke jun. "Hati2" zasss!! Yumi mngeluarkn kuasa lalu api2 tersebut terpdam. "Okay?"soal yumi. "Hmm,aq okay"jwab jun. "Hey2,ape yg terjdi nih!! First day dh buat perangai!!"marah seorg lelaki dlm umur 20 an. Semua org beratur ikut klas masing2. 2 org lelaki berpakaian perisai lengkap berdiri tegak mmndg mereka. Seorg lelaki berpakaian seperti biase muncul di seblah 2 org lelaki tdi. Seorg wanita berpakaian agak ketat muncul di seblah lelaki tdi. Jun mncucuk bahu yumi "siape diorg tu?" Soal jun. "Eh? Kau x knal? Diorg ni la top verellyian. Tpi sbnarnye ade sorg lagi. Tpi malangnye dia dh mati semasa perang ke 17"jwab yumi. Jun hnye terdiam.

..

Mereka pon menuju ke dorm mereka dahulu selepas itu brulah kelas. "Actually,tempat ni bru je diorg bina. Diorg bina sbb kekurangan askar verellyn. So thats why kita ade kt sini"ujar yumi lgi. Nasib baik yumi sebilik dgan jun. "Jom masuk kelas"yumi menarik tgan jun lalu berlari. Mereka smpai ke kelas nasib tiada guru lgi. Mereka pon duduk di barisan ke3 seblah tingkap. Seorg lelaki pon masuk. Tiba2 muka dia jdi ketat lalu mmndg jun. Lelaki tdi mmndg wajah2 pljar nye. Di cam aura dn kuasa2 mereka. "Okay, sye sakamoto. Boleh panggil sensei saka"ujar lelaki berambut hitam dn bercermin Mata. Mukaye yg agak tampan membuatkn para pljar perempuan atau cg perempuan tergila2kn sensei saka"Mulai hrini sye cg kamu. Dn sye akan ajar semua ttg kuasa2 kamu ,mcam mne nk guna. Dn semua la. Semua org ade bukn dekat tgan?"semua pljar mngngguk. Ianye corak yg semua penduduk verellyn mesti ade. "Bnde tu utk mnganktifkn kuasa kamu semua. Jdi klau nk aktifkn pastikn tenaga kamu cukup. Klau x bnde yg korg sasarkn akan lari." Ujar sensei saka. Merka semua mnganggguk paham. "Okay,now ke padang. Kita berlatih"jun sudh kecut. Selama dia disini dia x tahu dia ade kuasa atau tidk. Dn klau ade pon dia tidk tahu kuasa dia.

Mereka menuju ke padang. Ade jugak kelas lain di situ. "Semua tahukn ape bnde nih?"soal sensei saka. "Ianye pemanah"jwab seorg pljar. "Okay,sorg akan pgg bnde ni lalu sasarkn ke arah situ. Sensei nk tgok tenaga kamu kestabilan kamu."mereka semua sudh beratur. Yumi dn jun yg paling last.

Tbc guys!
Keep vote!
Follow me and read my other story><

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now