"Yeah ! Xsbar seyy ! Minggu dpan !!" Ujar Yumi melompat keriangan. Kirito pndg dgan pandangan kosong. Dia berlalu dri situ. Buku2,diambil. Hrini terajin pulak nk ke kelas awal. Dia berjalan ke kelas. Dan duduk di blkg Sekali seorg diri. Seseorg menegurnye. "Oi,Kirito. Aq tgok kau ni lain la" ujar lelaki tu. Kening kanan dijongket. "Ape pulak ? Same je la" jwabnye smbil jari bermain dgan pen. "Yeke ? Hmm,xpelah" lelaki tu berlalu pergi. Masih tidk ramai di dlm kelas. Kelas mula lgi satu jam lebih. Bnyak masa,Tpi dia buang masa dgan termenung keluar tingkap.
Uniform hitam emas itu dibetul2 kn. Tah,knape pndg shje uniform ni terasa bangga dri pndg dia heh ! Kirito menongkat dagu. Tidk tahu nk buat ape. Jdi dia tidur. Tidk lame kemudian kedengaran suara2 pljar. Kirito terjaga "ah,lgi 15 minit kelas nk mula. Lame betul aq tidur ?" Soalnye sendiri. Yumi dan jun masuk ke kelas. Sakit mata pulak pndg dia ni. Mata dialih mmndg pokok diluar. Lagi cantik dri dia ! Tenang pulak tu ! "Woi ! Termenung ape tu huh ?" Tegur jun lalu duduk dihdapannye. Yumi duduk di sebelah jun. "Mne ade la"jwab Kirito acuh tak acuh.
"Kau knape ? Aq tgok kau ni dh lain la ?" Kirito mngeluh perlahan. "Lain ape pulak kau ni. Aq mcam biase je la" kedengaran suaranye agak tinggi. "Xpyahla marah2, jun tanye elok2 kn" Yumi mula bersuara. "Kau Sebok apehal ?! Dia yg tanye aq kn ! Kau nk marah !?" Tengking Kirito membuat bahu mereka berdua terangkat disbbkn terkjut. Mata2,pljar lain semua mmndg mereka. "Kau knape ?" Soal jun menahan marah. "Haishh!" Meja dihentak kemudian keluar kelas.
Kirito berjalan tnpa mmndg Kiri dn kanan. Tidk tahu nk ke mne. "Wehh,Kirito" lngkah nye dihalang. Hikari menepuk bahu Kirito. Terus Kirito tolak hikari. "Woi ! Kau knape !?" Marah hikari. Gigi diketap geram. Kirito berjalan meninggalkn hikari yg terduduk dgan buku2 yg jatuh. Ingatkn,mahu Kirito tolong dia tetapi lain yg jdi. "Wehh,kau okay ?" Yumi menolong hikari mngambil buku2 yg jatuh. kirito menoleh saat mndengar suara itu. Yumi mmndg Kirito dgan marah. Jelingan di bgi. "Knape, dgan Kirito ?" Soal hikari. "tahla dia, klau marah ye pon asal nk lepas kn geram sampai tolak2 ?" Yumi menolong hikari bgun. "aduhh" hikari mngerang kesakitan. "knape ?" Soal yumi kalut. "Kaki aq,terseliuh kot. Mase Kirito tolak aq" yumi memegang lngan hikari. "Jom,pergi bilik kesihatan" Ajak yumi smbil lngan hikari diletakkn di bahu nye.
Saat kejadian itu, seseorg sdg memerhati kn kelakuan mereka berdua. "Aq pasti,dia hnye menolong..."ujarnye perlahan.
Kirito mngorak lngkah ke rooftop. Rambut dikusut. arrgg ! Ape yg aq buat tdi !? Kirito memeluk lututnye. Stress betulla.
..
"Knape seyy,Kirito marah2 ? Sebelum ni xpernh2 dia marah " ujar jun menongkat dagu. Cg tgah mngajar pon diorg boleh berckp. Yumi melepaskn keluhan. Mungkin, dia marah kn aq ? "Xpelik pon dia Marah2 ni. Dulu,dia baik sngat sampai org pijak kepala dia. Tpi,Skrg dia dh kawal marah Dia. Tpi,aq xtahu la ape yg dia marah kn...." Jwab Yumi. "Sokay—" blom smpat jun mnjwab. "Jun san,Yumi san. Awak berdua nk gantikn sye di hdapan ke ?" Terkjut mereka. Semua pljar mmndg mereka berdua. "Gomenasait, sensei" jwab mereka berdua serentak dn menunduk menahan malu. Pljaran pon bermula semula.
..
"Wehh ! Kau knape do ?" Yumi memegang lngan Kirito. Kirito mnepis dgan kasar. "bisingla kau ! " bum !! Pintu bilik ditutup kasar. Noi pon terkjut melihat kelakuan Kirito."kau okay tak ?" Soal noi mmndg wajah Kirito, bengis. Kirito diam. Ditarik selimut smpai menutup semua bdan nye.
...
Esok, diorg akan bertolak ke Magic World. Yumi sngat teruja dlm mase yg same dia risau. Kirito sudh tidk seperti dulu,klini dia lebih diam,alone dn panas baran. "Woi ! Ha,berangan" Yumi memukul bdan hikari. "Aduhh,kau ni !" Tolak hikari pulak. "Oii,kasar ek ?" Yumi membalas. Jun yg nmpak,buat2 xnmpak. Jun menuju ke iro. Diusap2,bdan nye. sejak kebelakangan ini,dia xsdap hati. Aunty meylie pon dia dh lame x jenguk. Iyelah,busy mne boleh ponteng kelas camtu2 je. Tnpa,jun sedar dia termenung melihat bdan sasa iro. dh2 la tu termenung. Kau kene ke magic world bukan ? Jun terkjut lalu terpijak Batu membuat kn dia terjatuh. "Aduhh" erang jun. "Eh ? Kau okay ?" Laju hikari menuju ke arah jun meninggalkn Yumi. Yumi terdiam Melihat mereka berdua. "Ah,aq okay" jun bgun sendiri kemudian menepuk2 skirt nye yg sudh berpasir. "Ha,tulah. Jalan xpdg dpan" perli hikari. "Wah wah wah,bila mase pulak ? Aq terundur ek ? Pastu terpijak batu. halamak" jun memuncung. "Alalala,yela" hikari tersenyum.
Kau...suka dia ? Jun terdiam lgi Sekali. Hikari mmndg hairan. "Knape ?" Soal nye. "H-huh ? Xde pape" jwab jun gagap. Aq tahu kau suka dia. Tpi...kau lupa ? ape yg neko cakapkn sebelum ini ? Kalini jun betul2 tidk tahu mahu jwab ape. lidahnye kelu,otak sdg berfikir ttg ape yg neko sebut kn sebelum ini. "Salah ke ? Aq cintakan dia ? Aq suka dia ? Tpi,knape neko ckp mcam tu ? Aq tgok dia elok je. Baik" jwab jun semula. Suara itu hilg "Wehh,gerak dlm 30 minit lgi kan ?" Soal jun mmndg kiri kanan. "Aah,asal ?" Soal hikari. Jun terus pergi dri situ. Gua dituju.
"Neko ! Neko !" Panggil nye sekuat hati. "Woii,aq blom pekak lgi eh" jun tergelak. "Knape ?" Soal nye pulak. "aq xde utk beberapa hari. Jaga diri ek ?" Neko membuat muka meluat. "Hbistu ? Selama ni aq sorg2 oky je kn ?" Jun tersengih. Baru shje jun mahu pergi. "Jun...." Panggil neko. "Hmm ?" Jun menoleh. "Rize ade bgitahu kau ? Ape2?" Soal neko. "A-ape maksud n-neko ? R-rize ?" Jun gagap. "Xyah tipu,aq tahu. Dia xckp pape bukan ?" Soalnye lgi. Jun mengangguk. "Dia cuma ckp bnde yg tak penting shje" ujar jun perlahan.
..
"Pfft,HAHAHAHA !!!" Kirito ketawa besar apebila mndgar cerita Lawak dri seorg rakan nye. "Ia,betul ! Aq nmpak sendiri dia makan tahi hid—" semngat dia bercerita ttpi seseorg memberhentikn perbualn mereka. "Kirito. Dh nk gerak" ujar noi. "Okay 2" masih ketawa. "Aq Chao dulu !" Lelaki tu hnye mengangguk.
To be continue !
Sorry guys ! Lately, I got homeworks. And lazy to do it. So...the teacher mad😰😹. And then,I need to do it. Okay ! Keep vote. Your vote is so important to me. But its okay,I'm not gonna force you to do✌
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...