12🍗

2.5K 136 0
                                    

"Mio!,cepat tolong dia! " jerit lelaki berambut hijau muda,saito. "Haik!" Mio berlari sngat pantas lalu mnyelamatkn seorg pengawal. "Daijobe?" Blom smpat lelaki tu mnjwab mio telah menarik nye sebelum terkena bom.

"Xpe,mereka dh pergi!" Ujar seorg pengawal dlm umur 40 yg sdg menahan kesakitan. Semua sudh berhenti bergerak dn duduk di bwah pokok. Letih,dgan serangan yg kuat dri kumpulan 'Happy Clown'.

3AV smpai tepat pade waktu serangan tamat. "Knape nih?" Soal mereka pelik dgn keadaan ramai yg sakit. "Happy Clown bru serang kami" jwab saito. "Happy clown?" Soal jun tidk paham. "Happy clown adelah kumpulan yg dtg Dari hutan. Dn mereka serang kami dgan senjata buatan sendiri." Jwab mio. "Dtg dri hutan? Mcam mne tu?" Soal Kirito. "Tu,kami x tahu. Btw, aq saito dn tu mio adik aq" saito kenalkn dirinye. "Tpi,korg ni Siape?" Soal mio. "Ah,kami 3AV dri verellyn. Kami dtg surat utk bantu korg punya pasukan" hikari turun dri kuda nye. "Ah,selamat datang ke skyland" mio dan saito menunduk hormat. Mereka jugak. Sensei saka menuju ke pengawal yg cedera. lalu membantu mereka. Mereka semua turun dri kuda masing2 dn ikat pada batang pokok. "Aq hikari futaba. " tutur hikari lalu pergi dri situ. Mereka berdua pndg sesama sendiri dgan hairan. "Gomen,dia mmg camtu. Aq noi dn ni Kirito" tutur noi dgan senyuman nye. "Hye,aq Yumi ni jun dn ni Akagi" Yumi pulak perkenalkn dirinye. "By the way, ape maksud Kau happy clown tu? Aq masih x paham" soal Yumi smbil melihat keadaan sekeliling. "happy clown ni, kami x tahu adentiti mereka. Ttpi diorg ni pakai mask happy clown dan gelarkn mereka sndiri happy clown." Jwab saito membawa mereka ke tmpat pengawal sdg diubat. "Korg pasti ianye org? Atau haiwan?" Soalan jun membuat kn mereka pikir sejenak. "aq pasti ianye manusia sbb mereka ade tgan,kaki dn jalan mcam kita" mio mmndg jun lalu mmndg abngnye pulak.

"Selalu, diorg serang waktu bila?" Soal Akagi pulak. "Xpasti,sbb diorg main serang. Even kitorg tgah tidur pon" jwab saito. "Xpe,jgn pikirkn sngat. Cepat,tolong cg bantu yg lain" ujar sensei saka. Mereka hnye mengangguk.

Ptg tu,mereka ber6 hnye mmndg hutan tebal tnpa sebab. "Haish,bosanla. Kn sng klau masuk je pastu Cari mne puncanye" rungut Kirito. "Itu,ke otak Kau boleh pikir?" Sampuk hikari bersndar pada btg pokok. "Bising la Kau ni" Kirito hnye mnjeling shje. Hikari tidk kisah malh mmndg ke arah hutan semula. "Kjap,aq nk pergi ambik air" Akagi berjalan menuju ke sensei saka yg sdg berbual dgan seorg lelaki. "Kau rse ape sbb mereka nk serang sini?" Soal jun yg berdiri tidk jauh dri hikari. Jun tidk dpat tafsirkn ape yg hikari sdg memikirkn. Dgan poker face nye mmg susah utk teka ape yg dia pikirkn "mungkin,sbb tuan mereka suruh? Atau, xde sbb💁" jwab hikari. Mungkin,dia jugak x tahu knape diorg serang.

Hari semakin gelap, pengawal mula memasang api utk mereka. Ade jugak yg sdg mnyiapkn makan malam mereka. Noi berjalan2 dihdpan smbil membawa obor utk cahaya. Tiba2,dia terdgar ranting patah mnyebabkn dia berhenti lalu mnyuluh ke arah hutan yg gelap gelita. "Siape??!" Jerit noi membuat kn yg lain mmndg noi. Hikari berlari anak ke arah noi. "Knape?" Soal hikari. "Shhh" noi meletakkn jari telunjuk nye dibibirnye. Beberapa minit kemudian, tiada tnda2 sesuatu bergerak. Noi kembali tenang. "Xde pape kot. Tikus mungkin" teka noi utk mnyedapkn hatinye.


Bru shje noi dan hikari berpusing. "Noi, hikari!!" Jerit jun membuatkn mereka berpusing. Seseorg Cuba menerkam hikari tetapi gagal apabila jun mnggunakn kuasa anginnye. "Tq,jun!" Jerit noi. Keadaan mula jdi bising. "Ianye happy clown!!" Jerit saito memberi amaran kpada yg lain supaya berhati2. "Err,ia mngerikn apebila diorg pakai mask tu pada waktu malam" ujar Yumi mnelan air liur. Sensei saka berlari mndpatkn noi dan hikari. "Hati2!" Jeritnye. Tiba2, muncul 2 org dri arah selatan Cuba tarik yumi. Yumi melawan. Zushhh!! Air panas kluar dri tapak tgannye. lelaki tu jatuh terduduk. Hbis tgannye melecur dek kuasa Yumi sbntar tdi. Yumi mnggunakn teknik pertahanan dirinye.


Satu bom asap dibaling ke arah mereka. "Uhukk uhukk!!" Mereka kurang nmpak. Lgi2 waktu malam ni. Swushh!!! Tiupan angin yg kuat membuat kn semua asap2 tu hilg. Happy Clown tdi semua sudh pergi. "Semua okay?" Saito melihat sekeliling. Semua org mengangguk tnda okay.

Hikari berjalan ke blkg khemah. Tiada sesiape pon di situ. Lengannye ditekan kuat. Percikn darah mula kluar. Hikari hnye menahan tidk mahu memberi tahu Siape2. "Wehh,Kau berda-" terus hikari menutup mulut jun. "Ehmm ehmm" jun mngangkat tgan lagak seperti penjenayah angkat Kain putih. "Kau,jgn bgitahu sesiape" hikari memberi amaran. "nande?, dgan darah yg bnyak tu kot" peluh sejuk mula turun dri dahi hikari. "just diam" dunia seakan2 berpusing. Kepalanye terasa sakit. "Hi-hikari?" Hikari pengsan dihdapan jun.

Tbc
Vote
⭐⭐⭐
Thank you so much guys! for reading my fantasy story😍 and tq for who vote my story. My story ranked at 51 last week! Tq guys!💕 but,today er-. Hahaha, it's okay. By the way,have a nice day and happy fasting to all Muslim!🌸

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now