9🍗

2.8K 151 0
                                    

Jun masih termnung. Yg lain semua dah bersiap nk balik ke rumah masing2. "Jun,Kau x balik?" Soal noi yg bru kluar dri biliknye sambil mnggalas beg nye. "Kjap lgi,korg balikla dulu" jwab jun. "Ouh,okay" jun naik semula ke dlm biliknye lalu bersiap. "Eh? Junnie nk ke mne? X balik rumah ke?" Soal Akagi. " nnti ptg. Korg balik la dulu. Eh? Yumi mne?" Soal jun sambil mngambil jacket berwarna hitam. "Yumi dn Kirito dah pergi. Diorg gerak awal sbb diorg akan singgah ke kedai? Mungkin?" Akagi mngangkat bahu nye beberapa kli. "Huh? Asal Kirito ikut yumi pulak??" Soal jun berhenti dripada perbuatanye. "Ouh,yumirin kte Kirito kene ikut. Sbb okaasan yumirin suruh Kirito balik Sekali. Mungkin? "Akagi sambung mengemas bjunye. "Ouh,okay! See ya! Minggu dpan! Have a nice day with your family!" Jun berlri ke bawah. "Haik2" Akagi menutup beg nye lalu diturun bwak ke bawah. "Siap?" Soal noi yg sdang memakai kasut but nye. "Dh2, cepat! Nnti lmbat naik keretapi kuda!" Ujar Akagi teruja. (Keretapi kuda. Same ngan kereta kuda😹 but mcam keretapi lebih pnjg😹 dh x reti reka dh) "iye2" noi mnggalas beg nye. "Weh,futaba kun! Kitorg pergi dulu!" Ujar noi. Tetapi tiade balasan. "Xpelah,dh jom" Akagi hnye ikut dri blkg. "Eh? Awak masih formal dgan dia?" Soal Akagi. "Aah,dh dia diam jerr. aq ngan Kirito je yg bising" jwab noi.

...

Jun berlari ke arah air terjun. Dia terjah sahje ke dlm air terjun. Masuk2 shje. Bush!! "Bakamono!!!! Kau pekak ke!!? aq dh ckp en!?" Marah neko memukul kepala dgan sesuatu. "Ahhh,ittai2!" Jun menggosok kepalanye. Neko mmndg jun dgan marah. "Gomen2, aq lupa. Lgipon sepatutnye hrini aq kene balik rumah makcik aq" jelas jun. Neko hnye memberi jelingan. "Cepat! Aq nk tunjukkn Kau sesuatu. Kau kte kene balik rumah makcik Kau en? Ha,cepatla!" Neko berjalan dahulu. "Eleh, wekwekwek" jun membuat mulut itik mngutuk neko. Neko berjalan masuk ke suatu bilik. "Eh? X pernh nmpak pon bilik nih?" Soal jun. "Sbb tu aq nk tunjukkn sesuatu." lampu tiba2 terbuka. "Woah!!" Jun terkesima. Bilik tu penuh dgan senjata dn pakaian2 besi. " now!, selak bju Kau" ujar neko "hhhuuuhh?" Muka jun berona merah. " eii,bukn bju kt bdan Kau. Tpi kt lengan Kau" kte neko. "Ouh, hehe" jun tersengih. Jun menarik lengan bju. "Nk buat ape?" Soal jun. Neko mngambil sesuatu. "Torchlight? Nk buat ape?" Soal jun hairan. "Bisingla Kau nih" marah neko. Jun tersengih seperti kerang busuk lgi. Neko mnyuluh lampu ke lngannye. Neko terkjut. "Knape?" Soal jun. "X-xde pape. Dh2 Kau kte kene cepatkn? Ha,dh boleh pergi" tutur neko. "Errr,o-okay?" Jun berjlan. "ouh,ye Kau boleh lalu sini klau xnk basah" kte neko. "Whut!!? Asal x bgitahu!? Selama ni aq terjah masuk dgan basah2 nye" rungut jun. Neko hnye berdiam. Jun naik tangga dn kluar di bhgian semak2 berdekatan air terjun tersebut. "Ahhh,sejuk!" Jun memeluk tubuh apebila ade angin meniup dn mngena bdannye.

...

aoyama sama masih sebok bekerja di dlm biliknye. top4 verellyian ellen masuk ke dlm bilik aoyama sama. "knape???" soal aoyama sama masih membuat krjanye. "ini, surat dri magic world" ellen menghulurkn sehelai helaian kertas. surat bertukar tgan. " diorg nk kita hntar 1 pasukn utk tolong mereka. mereka kekurangan pasukan utk membuat benteng pertahanan." jelas ellen dgan sopan. "baiklah, aq akan hntarkn group sensei saka. Dan selepas cuti ni diorg dah boleh pergi." tutur aoyama sama. selesai sign surat tdi dihulurkn semula kpada ellen. ellen pon beredar dri situ.

...

Akagi dan noi menunngu keretapi kuda mereka. "nah!, roti manis atau roti daging??" soal noi " roti manis!" noi pon mnghulurkan roti manis kpada akagi. " aq dgar kau panggil jun dgan yumi ape?? junnie?? yumirin??" soal noi sambil duduk di sblah akagi. "eh?? mne tahu??" soal akagi mmndg noi. " diorgla yg bgitahu. tpi nmpak gaya mcam diorg x suka jerr" ujar noi tnpa rase serba salah. "hhuuhh~" akagi seakan2 mahu menangis. "eh2?? jgnla menangis. ini pndapat aq jerr. sebab cara diorg ckp mcam x suka. gomen2" noi mnggosok kepala akagi dgan lembut. "klau camtu agi panggil dgan nme diorg jela. lgipon agak susah jugak panggil diorg dgan nme tuh" akagi tersenyum "cehhhh-_-" noi pon bgun dn membuang plastik roti tersembut. " dah jom!" noi mnganggkat begnye apabila keretapi kuda sudh pon smpai.



...

Jun bersiap utk pulg ke rumah aunty meylie. jun berjaln ke rumah aunty meylie. Setibanye dia di sane, dia ternmpak beberapa lelaki sdg mngetuk pintu rumah aunty meylie dgan ganas. "Siape diorg tu?" monolog jun dgan ragu2. "Bukak! pintu ni! Sebelum aq hncurkn!" Jerit lelaki itu. Jun berlari anak kesitu. "Ape masalah nih?" Soal jun dahinye kerut. "Heh?! Kau Siape!? Sebok apahal!" Tengking lelaki tu. "Aq anak saudara kpada tuan rumah ni! Kau ade masalah?" Soal jun pulak. "Ouh, aq dtg sini sbb nk dia tnda tangan Surat nih" kawan lelaki tu mnghulur kn sehelai kertas. "Surat ape nih?" Soal jun. "Surat nk beli tanah. Kawasan ni kami akan jdikn kawasan keretapi" jwab lelaki itu. "huh!? No way!" Jun mncampakk helaian kertas tersebut. "Xguna,punya budak!" Seorg lelaki mahu mnampar jun. Jun smpat pegang tgan lelaki tu. "Arghhhh,panas2!" Jerit lelaki itu smbil mnarik2 tgannye semula. "blah wehh" lelaki2 tdi semua beredar.

"Aunty?" jun mngetuk pintu. Tetapi tiade sahutan. jun memulas tombol pintu tetapi berkunci. Jun mngambil keputusan utk masuk ikut tingkap. "Aik? Aunty meylie kluar ke?" Soal jun melihat sekeliling sunyi. "xpelah,baik aq masak. Lapaq!" Jun memegang perutnye yg sudh berkeroncong. Hari sudh semakin gelap. Kelibat aunty meylie masih tidk muncul. "Ergh,bosannyer. Klau aq tahu baik aq duduk bilik group jer" rungut jun sambil berguling2 di atas katil. Tnpa jun sdar dia sudh terlelap di atas katil.

Tbc
Vote
⭐⭐⭐
Happy fasting guys! For all Muslim !

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now