27🍗

1.7K 122 6
                                    

"Nah ! Makanan kau !" Roti diberi kpada aunty meylie. Segelas air masak diberi. Aunty meylie tidk bertenaga. Dn,sngat lemah. "Kau tahu x ? Hidup kau akn seperti biase jika kau beritahu ape yg raja suez mahukn" ujar seorg pengawal. "Ini,amanah aq dri ibu dia sendiri. Utk mnjaga dia. Jdi,janji ttp janji. Janji tidk boleh dimungkiri" jwab aunty meylie. Pengawal tu hnye mngeluh. Nk tolong,tpi dia yg xnk. "Suka hati kau la. Aq dh bgitahu. Jgn sampai satu masa kau mnyesal. Kau kene tahu,ape shje raja suez nk dia pasti akan dpat" aunty meylie mmndg lntai sejuk itu. Dia perlu bertahan. "Mati hidup balik pon aq xkn bgitahu dia !" Tegas aunty meylie. Pengawal itu malas mahu lyan aunty meylie lalu kluar dri situ.

Wajah nye yg sudh tidk bermaya,bdannye yg dulu agak chubby tetapi Skrg kurus menampakkn tulang2 di wajahnye. Skrg ni,mereka seksa aunty meylie dgan tnpa memberi makanan mngikut waktu. "Ergh,sakit" aduhnye saat mahu gerakkn pergelangan tgannye. Tganne berbekas merah2 akibat digari dan ditarik dgan kuat. Keadaan aunty meylie tidk terurus. Dia berasa sedih. Rindu mahu melihat jun. "Jun..."

...

"Jii san !" Panggil permaisuri naomi. "Ye,tuanku ?" Dia menunduk hormat. "Mcam mne ? Dgan pedang crystal tu ?" Soal permaisuri naomi smbil minun teh panas. "hmpir siap tuanku. Selepas ini,tuanku pasti sungguh hebat apebila memegang pedang itu tuanku" lelaki tua itu menunduk. Permaisuri naomi tersenyum sinis. Dia memikirkn mcam mne ? Kakak nye mahu membawa naga crystal tu ? Sdgkn naga crystal itu naga lagenda dn jarang utk dijumpai ?. Sungguh dia tidk sabar. "Jii san,minggu dpan beta mahu ke marsyal. Sediakn kuda " jii san mengangguk kemudian meminta diri utk keluar.

...

"Abang, mcam mne ni ? Sayang,xnk. Memalukn sungguh jika adik sayang tahu yg syg tidk mampu" rayu nye smbil tgan suaminye dipaut. "Xpe,nnti abang suruh diorg cari" permaisuri nami mmndg risau. "Tpi,bang. Naga crystal tu naga lagenda same seperti naga Narase" raja suez terdiam. "Mcam mne Abang nk Cari ?" Raja suez memikirkn sesuatu. "Pengawal ! Esok kita berangkat ke Crystal Land ! " raja suez berdiri. "Baik,tuanku !" Jwab mereka serentak.

..

"Sayang,ingat ye ? Jgn seksa perempuan tu sampai mati ? Nnti,kita xkn dpat tahu ttg peganti Narase" isterinye, permaisuri nami mengangguk. Raja suez menunggang kuda coklatnye. Ramai pengawal mngikut di blkgnye. Penuh lngkap dgan senjata. "Mari !" Terus kuda mereka berlari laju. Permaisuri nami melihat kelibat suaminye yg pergi dri situ.

Laju,kuda mereka berlari di dlm hutan itu. Mereka tidk berhenti utk berehat. "Beta,mahu kita smpai cepat di Crystal Land ! " ujar raja suez. Pengawal2 itu jwab dgan serentak.
Bnyak pengawal2 yg ikut. Blkg Sekali ade dua kereta kuda. Kereta kuda itu terisi dgan senjata2 dn makanan utk mereka. Sesampai je mereka di Crystal Crystal Land. "Argh ! Ramai nye org !" Ujar raja suez. Mereka bru shje masuk ke pekan di negara Crystal Land. "Tepi ! Tepi !" Jerit raja suez smbil tali dilibas ke kudanye. Terus,kuda coklatnye berlari dgan pntas. org di pekan Itu terkjut lalu memberi laluan. Mereka menuju ke Gunung Crystal.

..

"Heh ! beta kesianla dgan kakak beta? Knape mereka tidk cari peganti Narase di verellyn ? " permaisuri naomi ketawa. Verellyn mmg negara yg kecil,tetapi negara itu terknal disbbkn peperangan sebelum ini. Dri peperangan-10 hingga la ke-17. Semuanye gara2, keturunan Sasaki. "Jii san !Bawakkn makanan beta !" Lelaki tua itu menurut kemudian dibawa makanan itu.

..

"Tuanku ! Kita dh sampai !" Ujar salh seorg pengawal. Hmpir 3-4 jam mereka menaiki kuda ke sini. Skrg ,mereka perlu mndaki mngikut jalan yg sudh disediakn. "Kita lmbat !,sudh ade yg naik !" Mereka memerhati kn beberapa org sdg naik dgan kereta kuda. Mungkin ade yg berkelah ? Menunggu kedatangan naga crystal ? Mungkin. "Mari !!" Laju mereka mndaki.

..

"Hikari,tolong aq. Hntar kertas ni kt bilik guru" hikari mengangguk lalu mngambil kertas2 tersebut. Bilik guru dituju. Sebelah bilik guru adelah bilik kesihatan. "Ouh,Kirito-" blom smpat ape2 hikari ckp Kirito mngendahknnye. "Err...." Hikari pndg pelik.

Kirito duduk di bawah pokok. Melihat padang academy nye. Beberapa pljar sdg bermain bola. Tiba2,matanye berhenti pada satu susuk tubuh. "Yumi..." Ujarnye perlahan. Rse sakit hati muncul. Yumi sdg berlari anak menuju ke sesuatu tmpat ? Tukk tukk. Sebuah bola mnghampiri nye. "Kirito senpai ! Tolong baling kn!" Kirito mngambil bola tersebut. "Nk join ?" mereka mengangguk. "Jom !" Kirito mnyepak bola tersebut.

"Ahh,yumi san. Maaf ye ? " cg tdi meminta maaf. "Eh ?xpe2" Yumi memberi senyuman. "Baiklah, kamu boleh balik" ujar cg tu. Yumi pon balik tnpa pandang Kiri kanan. "Haishh, mungkin aq terkasar sngat kot dgan dia ? Alah,dia buknnye terasa pon" yumi mnyedapkn hatinye ttg Kirito. Mcamla xknal Kirito. Kirito buknnye kesah pon.

..

Sementara itu,jun sdg membawa dulang. Semangkuk bubur dn segls air masak. "Nah,makanla" jun meletakkn dulang di atas meja. akagi mngambil kemudian disuap kedalam mulut. "Jun,mcam mne ? Dgan latihan kau ?" Soal akagi masih mnyuap ke dlm mulut. Lapar sngat kot,hihi. "Okay je. Lgipon aq kene hbis kn cepat semua ltihan2 ni. Sbb aq takut plajran aq xdpat tgkap". jwab jun. Air masak diteguk. "Tgan kau...masih tak berfungsi ?" Soal akagi. mangkuk kosong di ltak tepi. Gelas dicapai. Jun mmndg lngan kanannye. Kemudian, tersenyum kecil. Dn mnggeleng perlahan. "Tak,masih tak bernyala even aq guna kuasa aq" jwab jun. "Dhla,aq nk turun. Kjap lgi aq nk pergi jumpa Ellen sama" jun menukar topik. Akagi hnye mengangguk shje.

....

"Ade ape2 tanda ? Yg naga tu muncul ?" Soal raja suez. "Xde tuan !" Jwabnye tegas. "Boleh pakcik tahu ? Ape yg kamu semua tunggu ?" Soal seorg lelaki tua. Mungkin dia berniaga ? Dn memerlukn crystal ni utk duit. " kami Cari naga crystal" lelaki tua itu terdiam. Kemudian tergelak. Mereka semua mmndg hairan. "Jgn,risau. esok,pasti dia muncul" mereka mmndg hairan lagi. Raja suez hnye diam. Betul ke ? Boleh percaya ?

To be continue !

Guys !!!!! Sorry, for late update !😥 keep vote guys !
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now