14🍗

2.4K 146 5
                                    

"Tolong? Maksud Kau? Kau bukn ke mmg hamba lelaki tdi?" Soal jun,pelik. "Mestilh,tidk! Lelaki tu menculik kami dn suruh jdi hamba dia dlm eksperimen dia" jwab lelaki bju hijau tdi. "Eksperimen?" Jun masih tidk faham. "Iye, aq dgar yg dia dri zyberl. Dn dia gunakan sesuatu cecair dn cucuk leher kami" terangnye lgi. Lelaki bju hitam pulak tersedar. "Kau okay?" Soal lelaki bju hijau kepada lelaki bju hitam. "Ah,aq okay" dia memicit2 leher nye.

"Terima kasih, sbb bgitahu. Skrg aq kene selamat kn kawan aq" jun berlari anak ke gua kecil tdi. "Honto ni arigatou gozaimas" 2 org lelaki tu menunduk 90°. "Sokay" jun berlari pergi dri situ. "Haishh!,aq kene cepat sebelum yumi jdi target" jun mnyorok di batu yg besar. Dgan berani jun berlari lalu memukul lelaki tdi. Lelaki tdi terjatuh lalu mngerang kesakitan. "Jun!?" Yumi mmndg jun. Jun smpat tersengih lalu buat peace. "Haishh,xguna. Mesti 2 ekor tu kalah!" Maki lelaki tu. "Ah,kau... Ke anak keturunan Sasaki? Atau lebih tepat anak Narase?" Lelaki tu tersenyum sinis. "Itu bukn masalah kau" jun mmndg lelaki tu. "sorry,ini bukn mase aq utk kalahkn kau. Kita akan jumpa lgi!" Lelaki tu hilg dri pndangan dgan org2 nye. "Woi!!" Jun bru shje mahu belasah. "Xpe,jun! Skrg tolong aq bukak ikatan ni" jun berlari anak ke Yumi. "Jun,Kau kemne? Kau tau x kita org risaukn Kau?" Soal Yumi smbil memegang bahu jun. Jun tidk mmndg Yumi. "Gomen,ape2 pon. Kita kene Cari khemah kita semula" jun mnukar topik. Yumi hnye mengangguk. "Kau ingat jalan balik?" Soal jun tersengih. "Aq, rse ikut sini kot. Sbb aq perasan yg diorg just straight jerr,kotla" Yumi tersengih jugakk. Yumi hnye ikut jun di seblahnye. Jun memegang iro.

...

"Wehh,xkn nk duduk diam je? Jomla kita Cari diorg!" Kirito memberi idea. "Kau!,jgn nk buat perkara bodoh!. Sensei saka,xberi arahan. Jdi kita kene duduk sini shje!" Tutur hikari dgan amarahnye. "Tpi,masalahye. Jun dgan Yumi hilg! Yumi pulak dlm bahaya! Kau nk suruh aq duduk diam?! Huh! Giler! Ouh,ye. Aq bru tau. Kau kn xde Kawan. Sbb,tu kau x ambil kesah sngat kn dgan KAWAN!" Sngaja Kirito menekn kn perkataan kawan kemudian, dia tolak2 bdan hikari dgan ibu jarinye beberapa kali. "xguna!" Hikari mngeluarkn tanah lalu terkena kirito. Kirito jatuh terduduk. "Woi!,berhenti! X malu ke dgan diorg ni huh?" Noi cuba hentikn pergaduhan mereka. "Futaba!, sudh2 la tu!" Saito menarik hikari pergi. "Kau!" Kirito Cuba membalasnye tetapi noi terlebih dahulu menarik nye. "Cubala,malu sikit!. kau kene tahu kita ni kt tmpat org tahu x!" ujar noi. Sensei saka pon pulang. Dahi dikerut. Ape yg sudh terjdi?. Sensei saka menanye kn kepada Akagi.

Riak wajh sensei saka bertukar marah. "Korg,berdua. Ikut sensei" ujarnye masih tenang. Mereka ber2 pon ikut sensei. "Ape yg berlaku nih? Hikari knape kamu serang kirito!?" Soal nye dgn pandangan tajam. "dia kurang ajar" jwab hikari. "Ape betul kirito?" Soal nye pulak kepda kirito. "Mne ade sensei!" Bntak kirito. "Tpi,sensei. Dia tu yg x rti duduk diam. Xhbis2, nk lakukan tindakan tnpa arahan" ujar hikari. Kirito terdiam. Sensei saka mngeluh. Dahi diurut2. "nnti di verellyn, sensei akan bgi denda pada kamu berdua" sensei saka berlalu pergi.

...

"Kau,pasti ke?" Jun mnggaru2 tgannye akibat digigit nyamuk. "Kn aq ckp. kot" jun hnye mmndg Yumi dgan muka derp. "xpe,kita teruskn jalan. Mne tahu,ape yg aq ckp betul" Yumi juga mnggaru tgan nye. "Yelatu" jun membuat mimik mulut itik. "Eei,kau ni" Yumi menarik mulut jun. "Ahh,ittai2!!" Jun menggosok bibirnye apebila Yumi sudh melepaskn nye. Yumi hnye ketawakn shje. "Jun! Tu mcam khemah kita je! Nmpak x asap2 tu?" Soal Yumi smbil memukul2 lngan jun. "Akk,ya! Ittai!" Jerit jun. "Opss,gomen" Yumi ketawakn jun. Jun hny mnjeling shje.

Jun dn Yumi ke tmpat khemah mereka. "Jun! Yumi!" Akagi terkjut dgan kehadiran mereka. "Korg pergi mne wehh!?" Akagi berlari mndpat mereka berdua. "Kitorg pergi shopping mall tdi(¬_¬)ノ" jwab jun dn Yumi serentak. Akagi tergelak. "Xpelah,janji korg xape2" mereka berpelukn. "Ni,ape yg berlaku?  Snyap jer?" Soal Yumi mmndg yg lain. Akagi pon ceritakn dri A hingga Z. "hbis sensei kt mne?" Soal jun "tah,tdi ade je" jwab Akagi. "Ouh,yg lain?" Soal jun lgi. "Dalam khemah,mungkin." Akagi mngangkat bahunye.

....

"Maaf,tuanku! Hamba,masih tidk jumpa anak tuanku!" Rayu nye smbil sujud di hdpan pasangan raja tersebut. "Ape!, bnde yg senang pon kau x reti buat! Baik lah! Beta bgi lgi satu peluang! Klau tidk pancung kepala!" Tutur ratu tu. Raja yg duduk sebelahnye hnye mngerutkn dahi shje. "Terima kasih,tuanku! Izinkn hamba pergi dahulu" dgan kalut dia kluar dri bilik tersebut. "Sabarla,syg. Pastu mereka akan jumpa hikari" ujar suaminye. " mcam mne sye sye tenang, sudh 3 Tahun hikari tidk pulang" ujar ratu dgan nafas naik turun. Raja hnye diam shje. Mmg betul anaknye sudh lari dri istana tu 3 Tahun yg lepas itu pon kerana terpaksa kahwin dgan puteri negara seblah. Mungkin,itu yg membuat kn nye mahu lari.

Tbc
Vote
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now