5🍗

3.4K 200 3
                                    

Jun menunggu top2 verellyian di blkg bgunan sek. Muncul aoyama sama di sebalik dinding. Jun menunduk hormat. Aoyama mmndg jun dgan serious "err,so. What are we gonna do?"soal jun. " I will teach you about fire"jwab aoyama. "Eh? Ah,okay" jun hnye akur. "Ikut aq pergi ke air terjun blkg bangunan tu"ujar aoyama sama. "Eh? Ahh okay. Tpi aoyama sama knape setiap kli top verellyian ajar sye mesti ade kene mngena dgan air terjun tu?"soal jun yg dri tdi hnye mgikut lngkah aoyama sama. "Xperlu jawab. Nnti kau sendiri akan tahu"ujar aoyama sama. Jun masih tidk faham.

Smpai shje di air terjun. Aoyama sama berdiri di tepi manakala jun pula berdiri di hdapan air terjun. "Senang shje. Kau hnye perlu pikir pasal api. Skrg kau cuba" jun masih blur. Camtu jer? "(Api api api api api api api,hiyarghh)" jun hnye memikirkn ttg api. Jun menolak tgan kanannye ke hdpan. Tetpi tidk ade ape2 pon yg berlaku. "Walaupun api ni selalu dikategerikn marah. Tetapi dlm latihan nih kau kene bertenang. Jgn terlalu memaksa."ujar aoyama sama sambil memetik jarinye. Lalu api kluar dri jarinye. Tapak tgan dibuka. Api yg kecik mnjdi besar. Kemudian api tersebut bergerak ke lngan aoyama sama lalu berpusing di lgan(?) Nye. Jun kagum dgan ape yg bru dia lihat.

Jun cuba lgi, diri ditenangkn. Fikiran hnye memikirkn ttg api. Bukn marah tetapi perlu pikir tenang. Dgan sekali libasan dri tgan jun berjaya mngawal api. Jun gembira. "Skrg,mision kau adelh. Serang dgan guna api, smpai masuk ke dlm air terjun tu"ujar aoyama sama dgan wajah serious nye. "Huh?? Aoyama sama tu air la?. Mne boleh api tembus masuk ke dlm"tutur jun dgan hairan. "Xcuba,x tahu"jwab aoyama sama ringkas.

Sdg jun berlatih. Aoyama sama berasa curiga. "(Knape nih? Aq rse pelik shje)"monolog hati aoyama sama. Dilihat langit. "(Mesti sesuatu akan berlaku)" monolog hati aoyama sama lgi. "Aoyama sama,xbolehla"rungut jun. Tiba2 seekor burung gagak terbang di atas kepala mereka. Aoyama sama terkjut. Jun pula hairan dgan riak wajh aoyama sama. "Aoyama sama?"panggil jun. Aoyama sama menoleh mmndg jun dgan riak wajh agak terkjut "berlatih lagi. Dn jumpa esok. Aq kene pergi" blom smpat jun berkata ape2. Aoyama sama sudh hilg. "Err,knape ek?"jun hnye mnggaru kepala nye yg tidk gatal.

...

"Jii san,betulla ape yg kau ckp. Dia mmg anak narase."ujar seorg perempuan yg berpakaian gaun hitam. "Mcam sye ckp tuanku, dia adelah penggati bgi keturunan narase"tutur seorg lelaki tua di sebelah queen naomi, queen kpada kerajaan zyberl. "Kita x boleh bgi dia hidup. Yg paling kuat di dunia hnye la aq!"marah queen naomi. "Betultu tuanku. Kita perlu bunuh dia"ujar jii san pulak.

...

Aoyama sama berlari menuju ke bilik verellyian. Dia hnye terjah shje. "Knape nih aoyama sama?"soal ellen top 4 verellyian. "Masalah!, puak zyberl tgah intip kita. Mesti dia sudh tahu yg kita ade seseorg dri keturunan narase sama"ujar aoyama sama dgan peluh masih berbaki di wajah nye. Yg lain semua sudh terkjut "ape maksud aoyama sama?" Katori, top 5 verellyian yg selalu tenang jugak trkjut. "Tdi semasa aq tgah mngjar jun aq nmpak seekor burng gagak terbg di atas kami"jelas aoyama sama. Mereka semua berdiam diri. "Xkn dia nk serg puak kita lgi? Peperangan bru shje tamat"ujar alice top 3 verellyian mula berbicara. "Askar2 dia mesti masih tidk cukup. Dn dia xkn berani nk serang"sambung alice lgi. "Ape2 pon, kita kene ttp brjaga2."ujar aoyama sama pulak.

"Pengawal!"panggil aoyama sama. "Ye,tuan" dua org lelaki tegap masuk ke dlm bilik tersebut. "Suruh pengawal2 yg lain berjaga2 x kira ape2 pon"ujar aoyama sama. "Baik,tuan!"jwab mereka ber2 serentak. Lalu kluar dri bilik tersebut.

..

Jun berehat sebentar. Eh bukan tetapi tidur sebentar. Kebetulan pulak yumi sdg lalu di kawasan situ. "Oi,jun. Ape pasal kau tidur kt sini?"yumi mncucuk2 bahu jun. "Eh? "Jun masih blur. "Bgunla"kjut yumi. "Alah,lekla aq tgah tidur kjap en"jun mnggosok matanye. "Nih,bukn tidur skjap. Tetapi tidur mati. Kau tgok dh pukul berapa?. Dh pukul 4 ptg tau."ujar yumi. "Eh? Lame giler aq tidur, patutla lapar"jun tidk percaya yg dia sudh terljak tidur patutla dimimpi pasal makanan. "Dh,jom aq temankn kau gi kantin"ujar yumi. "Yey" jun bersorak gembira.

Sdg diorg berdua makan dgan aman. Jeritan pljar2 perempuan,bukn sorakan pljar2 perempuan mula kedengaran. "Knape tuh?"soal jun. "Alah,biarkn je. Tu mesti sbb futaba hikari"teka yumi. "Futaba hikari?"jun masih x dpat. "Alah,lelaki yg terlnggar kau. Tpi dia marah kau tuh"yumi mnyuapkn makanan kedlm mulutnye. "Ouh"jun sambung makanan. Lelaki bernme hikari futaba tu pon berjalan diseblah meja mereka. Smpat jun terpndg dia. Dn lelaki tu jugak. Lelaki tu hnye mnghiraukn shje. Jun jugak turut mnghirau lalu mnyambung makan. "So,ape yg kau berlatih?"soal yumi. "Err,cam biaselah. Eh dh jomla. Dh nk gelap nih"sngaja jun mngelak. Sdgkn hari masih cerah. "Erk? Okay"yumi ikut shje. Malas jun mahu bgitahu perkara yg sebnarnye. Sdg mereka berjalan. Dup dap!! Jun terduduk. "Eh? Knape nih jun?"soal yumi risau sambil menolong jun bgun. "Ah,xde pape"ujar jun tipu. Yumi hnye diam sahje.

..

Jun berlatih di tmpat yg same. Aoyama sama masih tidk muncul lgi. Jun mngeluh keletihan. "Apsal aq xleh buat do"jun duduk bersila di atas batu besar. "Apelah aoyama same tuh. Mne boleh kuasa api nih tmbus masuk ke dalam air terjun. Air kot! Ntah2 aoyama sama nih sje je kenekan aq"smpat jun mngata aoyama sama. "Mne ade aq tipu kau."ujar aoyama sama muncul di blkg jun. Jun terkjut terus berdiri tegak seprti askar. "Kami nih hnye ajar kau gunakn kuasa kau. Klau skill kau kene la pikirkn sndiri. Setiap verellyian ade skill masing. Guru2 di sini hnye mngjar cara nk guna. Kau kene paham tuh"jelas aoyama sama pnjg lebar. "Haik"jwab jun semangat. "Sambung balik"ujar aoyama sama sambil tgannye diltakkn di blkg. "Ehhh?"jun mngeluh. "Cepat!,xde tapi2"ujar aoyama sama tegas. Setelah beberapa minit berlalu. Jun berhenti. "Aoyama sama"panggil jun "ape?"aoyama sama sdg menikmati teh panas yg tah dtg dri mne. "Knape bila sye gunakn kuasa sye tetapi corak ditgan sye x berfungsi?"soal jun. Aoyama mmgambil beberapa saat utk jwab. "Iyenye sbb tu hnye kuasa kecil kau. Tpi klau kau guna kuasa utama kau. Bru cahaya tu kluar dri tgan kau"jwab aoyama sama. "Jdi ajarla sye kuasa utama sye"jun merapatkn tgannye. "X. Aq xboleh ajar kn"jwab aoyama sama. "Nande?"jun hairan. "Sbb kuasa kau tu lain dri kami semua. Hnye keturunan kau shje yg ade kuasa nih"jwab aoyama sama lgi. Jun mngeluh.

Tbc
Sorry klau x best
☆☆☆

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now