32🍗

1.7K 110 13
                                    

"Pergi ! Pergi tgkap Jun Narase Skrg jugak !!" Arah Raja Suez. Permaisuri nami tersenyum riang. Permaisuri naomi ade di sebelah permaisuri Nami. "Beta nak ! 30 minit dia sudh ade dihadapan beta ! Klau tidk pancung !!" Pengawal2 itu ketakutan kemudian menurut arahan. Beberapa pengawal menaiki kuda lalu mnggunakn portal utk ke verellyn.

...

Diorg sudh pon smpai di verellyn. "Yumi,aq tahu knape kau suka sngat dgan academy tu " teka jun. Yumi mmndg pelik. "Ape ?" Jun tersenyum senget. "Sebab,kt academy tu bnyk lelaki HENSEM EN !!? HAHAHAHA" jun ketawa. Lngan jun mnjdi mangsa cubitan ketam. "Aduhh aduhh sakitla !!" Marah jun kemudian menggosok2 lngan dia. "Padan muka ! Tula,ckp bnde pelik2 lgi" jun muncung sedepa. "Bukan betul ke ?" Yumi memberi jelingn. "Mmg x betul la !" Akagi ketawa. "Dh2,la tu. Jun. Jgn sakat Yumi lgi. Last2 kau masuk ICU nnti" jun mengangguk setuju. "Ye,takye jugak kn ?" Mereka berdua ketawa. "Ha,suka la tu ?" Yumi mnyilangkn tgan tanda protes. Mereka ketawa lgi.

"Okayla,aq kluar kjap. Nk tgok iro. Alang2 bgi dia makan" jun bgun dri duduk nye. Yumi jugak. "Eh ? Yumi kau nk ke mne ? Xkn same kot ?" Yumi tersengih. "Xla,aq nk Cari hikari kjap" akagi tersenyum nakal. "Amboii~ ade pape ke ni ?" Yumi tersengih. Jun hnye diam. Dia pergi dri situ. Yumi jugak. Tinggal la akagi sorg2 di ruang tamu.

"Mne la budk senget ni ?" hikari mncari jun. Noi mmndg pelik. "budk senget ? Sape do ?" Nk tergelak noi dibuatnye. "Hahaha, jun." Noi tersenyum nakal. "Wahhh,ade pape ke ni ?" Hikari tersengih. "Shhh" jari telunjuk di ltak di bibir. Tanda simpan rahsia. Noi hnye mnggeleng shje. Tgkap cintan dgan jun la ni ? HAHAHAHA,suka hati kau la hikari. Janji kau bahagia.

Sedang jun,memberi makan kpada iro. "Diam !" Seseorg menutup mulut jun. "Hmmmpp !! Lepaskmmpp !!" Jerit jun. Kemudian meronta2. Tetapi mereka lebih kuat. Ramai pulak tu. Jun ditarik ke semak. Dn pergi dri situ.

"Eh ? Tu kn JUN !?" Hikari cepat2 menuju ke arah tu. Tetapi dia agak jauh membuat kn yg lain x dgar. Hikari terus berlari.

"Mne hikari ni ? Eh ? Pnjg umur ! Aik ? Mne dia nk pergi tu ?" Yumi mmndg hairan bila hikari masuk ke semak. Yumi mngikut hikari dri blkg. Kirito yg nmpak turut ikut.

Jun dibawa masuk ke sebuah portal. Jun masih melawan tpi,gagal. "Lepas kn la !! Hmmmpp !!" Mereka menarik jun. Beberapa dri mereka menarik kuda lalu masuk ke dlm portal tersebut. "Eh ? Aq kene masuk jgak !" Hikari berlari sebelum portal tu tutup. Yumi dn Kirito jugak.

"Aduhh !" Erang Kirito dn Yumi. "Woi ! Kau ikut aq ke ?" Soal hikari yg berdiri dihdapan mereka. Kirito pndg tmpat lain. "Yela,aq tgok kau masuk portal. Ni,kita kt mne ?" Soal yumi melihat sekeliling. Gaya seperti ruang blkg bgunan. Hikari menelan air liut kelat. "Marsyal" jwabnye sepatah. Yumi tersentak. Tmpat tinggal hikari ? Marsyal,bukan ? Kemudian diorg mngikut hikari.

..

"Arghh !!" Mereka menolak jun. Lalu jun jatuh dn termelutut di hdapan mereka. "Bgus ! Pujian utk kamu semua ! Dalam masa 23 minit kamu semua boleh tgkap dia ! Beta puji kamu. Sebgai ganjaran beta kecuali kn kamu semua utk byar cukai selama seminggu !" Pengawal2 yg lain bersorak gmbira.

"Aq kt mne Ni !??" Tengking jun. "Heh ! Kau tidk tahu ?! Inilah,marsyal !! Negara beta ! Beta yg takhluk negara ini !" Jun tersentak. M-marsyal ? Bukankah negara itu pernh di sebut oleh neko ? Negara di mne otousan dia mati,b-bukan ? "Bawak dia kluar " arah Permaisuri Nami. 2 pengawal itu mengangguk kemudian pergi dri situ. Jun mmndg tajam ke arah 3 org dihdapan nye. "Ape salah aq ?! Smpaikn korg tgkap aq !? Huh !??" Soal jun. Gelak ketawa mereka bertiga terburai. "HAHAHAHA " Jun mmndg pelik.

"Jun !" Aunty meylie ditolak kemudian dia jatuh terbaring. "Aunty !!" Jun menangis melihat aunty meylie yg sudh berubah. Kurus kering,dgan luka penuh di tubuhnye. jun mahu berlari ke arah aunty meylie tetapi dia ditarik. "Lepas la ! Aq kate lpasla !!" Jun masih melwan tetapi gagal. Mata dia tidk lepas mmndg aunty meylie. "Kau tahu knape beta tgkap kau ? Sebab ! Kau ni peganti keturunan Sasaki !" Jun tersentak. Mcam mne dia tahu !? "Terkjut ? Huh ! Skrg,pilih antara perempuan tu atau kau yg beta mahu pancung !??" Jun terdiam. Mata nye dikalih mmndg aunty meylie. "Pancung aq !" Jerit aunty meylie. "Baiklah "raja suez bgun dri kerusi empuknye.

"TAK ! TAK ! TAK ! PANCUNG AQ ! BUKN DIA ! TAK ! TIDK ! SINILAH !" jerit jun apebila sebilah pedang diltak Di leher aunty meylie. "Ade kate2 terakhir ? Sebelum pergi ?" Raja suez tersenyum sinis. "Jun ! Aunty xpernh marahkn jun ! Maafkn aunty sbb xdpt jaga okaasan jun dn otousan jun" ujarnye mndatar. Air mata sudh membanjiri pipinye. Jun menangis teresak2. "Tak...TAK ! TAK ! TAK ! BUNUH AQ ! BUNUH AQ !! " jerit jun.

CHREEKK !!

percikan darah hbis terkena carpet dn semua kawasan tu. Jun terkaku melihat aunty nye. bdan dia berhenti dri bergerak. "AUNTY !!" pengawal tu terlepas memegang jun. Terus jun peluk aunty meylie. "A-aunty ? Aunty kene kuat ! Jun dh xde sape2 lgi lepas ni ?" Tgan jun terketar2. Aunty meylie tersenyum kemudian mnghembus nafas terakhir di situ. "A-AUNTY ? A-AUNTY !!?" jun mmndg tubuh aunty meylie terkulai di atas lntai.

"Jun !!!" Semua mata mmndg suara tu. "H-hikari kun !!!??" Permaisuri nami berlari ke arah hikari. Jun tersentak. Dia terduduk,diam. Hikari melihat ape yg berlaku. Dia memungkiri janji nye. J-jun ? Dia,menangis. Bodoh nye aq ! Buat org tersayang menangis. Permaisuri nami memeluk hikari. "Lepaskn..." Ujar hikari. Yumi mmndg jun sedih. Kirito masih xfaham ape yg berlaku ? Hikari ? Siape dia sebenarnye ? "Okaasan, lepaskn hikari."permaisuri nami meleraikn pelukan nye. "nande ?" Soal permaisuri nami. "Sebab,buat org yg hikari sayang menangis" hikari mmndg dgan pandangan tajam. Permaisuri nami tersentak. "DIA !? KAMU SUKA DIA !? TCH ! TIADA ORG LAIN KAH !? " permaisuri nami ketawa terbahak2. Yumi tersentak mndgar ape yg hikari katekn. Kirito mmndg yumi kemudian ditunduk.

To be continue !

Sorry,guys !👅 need patient,MUAHAHAHAHA ! By the way,keep vote. Aishiteru💕
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now