25🍗

1.8K 132 4
                                    

"Hmpp,lepasla !" Jerit akagi. "Diamlah !" Lelaki tu memukul akagi. Akagi diam. Dia hnye menurut. Dia tidk boleh melawan dgan kesakitan masih belum sembuh. Takkn dia nk melawan lgi ? Kang, xpasal2 brtambah sakit dibuatnye.

"Heh ! Aq dh agak. Kita pasti berjumpa lgi" kaito memegang dagu akagi kemudian diangkat utk melihat wajah nye. Tampak wajah Akagi sungguh benci akan dia. Tetapi dihiraukn. Ape aq kesah ? "Mestilah jumpa ! Dh konco2 Kau bodoh sngat tinggal kn jejak" jwab akagi sinis. Riak wajah nye bertukar. Dri tersenyum senget ke marah. Berani perempuan ni melawan aq !? "Heh ! Xpernh nk berubah ! Ttp same ! Bukakla topeng Kau ni !" Kaito mncabut topeng di wajah akagi. Akagi masih merenung nye tajam. "Ikat dia !" Arah kaito. Konco2 nye hnye akur. "Ei ! Lepas lah ! " pinta akagi meronta2. "Heh ! Lain kli jgn bgi diri tu tertgkap ! Pastu nk lepas pulak !?" Akagi terdiam. Bibir diketap. Haishh ! Kene tgkap lgi. Salh dirinye jugak tidk membawa teman. "Kau tak ingat ke ape kuasa aq ?" Soal Akagi sinis. Mereka mnjdi cuak. Takut Akagi membocor rahsia mereka. "Klau berani buatla ! Aq kerja kan kau nnti !" Kaito memberi amaran.

"Mcamla aq takut ! Sekli aq hilg. Terus korg kene tgkap ? Sbb ape ? Sbb aq yg bgitahu semua bnde ni !" Tengking akagi. "Heh !? kitorg nk kene tgkap sbb ape pulak ?" Akagi mmndg sinis. "Tu,permata yg kau curi" akagi memuncung kn bibirnye ke arah meja kayu. Terdapat satu permata berwarna merah. Terus kaito mngambil dn masuk kn ke dlm poket. Diorg terdiam. "Klau kau bgitahu diorg. Kau ade bukti ?" Kalini akagi kehilngan kate2. Betul tu !? Ape aq nk bgi bukti ? Argh ! Knape aq tidk mngajak Yumi shje tdi ! Akagi menunduk ke lantai. "Heh ! Dasar bodoh. " mereka ketawa kn akagi. Sedihnye diri Ku ini ? Senang diketawakn oleh orang lain ? Sdgkn aq ni verellyian ? betulla, aq ni mmg lemah ! Xnk cari jalan lain !? Pasti! Pasti ! Ade sesuatu yg boleh jdi bukti !

"Noi ! Kau nmpak akagi tak ?!" Jerit Yumi kerisauan. "Huh? Xnmpak. Setahu aq dia dgan korg kn ?" riak wajahnye bertukar. "Yela,Tpi aq x kasi dia gerak bnyak. Sbb luka dia blom sembuh. "Yumi kusut. Kirito mnghampiri mereka. "Asal ni ?" Sooalnye blur. "Akagi,hilg lgi" jwab Yumi lemah. "Huh ??" Klini jun dan Kirito terlopong. "Korg !" Panggil hikari. Semua menuju ke arah dia. "Tgok,ade kesan kekotoran la pada tingkap ni " ujarnye. Kemudian mmndg Yumi. "Yumi, last kau nmpak akagi kt mne ?" Yumi memikir. "Ah,Kat kerusi tu !" Kerusi tu betul2 berhdapn tingkap ni. "Dh agak ! Pasti akagi sudh jumpa ttg ni. Dn pergi tanpa pengetahuan kita !" Teka hikari. "Kirito panggil sensei. Kita suruh sensei ikut " kalini jun memberi arahan.

Mereka mngikut jejak2 itu. "Shh" sensei saka berhenti. Jari telunjuk diltak di bibir. "Sensei,nmpak mcam ade rumah lame la" Kirito mngintai dri batang pokok besar. "Sensei gerak dulu. Kemudian korg " Mereka mengangguk. Semua membontoti lngkah sensei saka.





"Oi ! Asal diam ? Knape ? Takut nk tgkap kitorg sbb xde bukti ?"ujar seorg lelaki. Ketawa dilepaskn. Akagi hnye mampu mengtap Gigi. Tunggulah korg ! "Aq tgok kau ni. Lawa jugak. Ape Kate kita main jom ?" Ajak lelaki tdi. Akagi terkjut. Baru shje dia mahu mnyentuh pipi Akagi. Seseorg memecahkn pintu tu. "AQ TAKKAN BENARKN SESIAPE SENTUH AKAGI !!" Jritnye. "woi,belasah dia !" Kaito memberi arahan.  Kalini hikari, jun,Yumi,Kirito dn sensei saka pulak muncul. "Korg !" Omg,terharu nye aq sbb dpat kawan mcam ni ! Huhu,syg korg babe ! Yumi membuka ikatan akagi. Kaito dn konco2 nye diikat. Dn dihntar ke balai polis. Permata itu selamat dn diberikn semula kpada Raja Yuo. "Tuanku,boleh patik tahu ? knape tuanku syg sngat akan permata itu ? Sdgkn permata itu tidk la senilai dgan permata2 yg lain ?" Dgan berani sensei saka mnyoal. "Ia disbbkn, ibuanda beta yg berikan sebelum dia pergi. "Jwabnye kemudian mnyimpan permata tu dgan sebaik baiknye. "Klau bgitu,knape kaito mahu curi pulak ?" Soalnye lgi. "Sbb,kaito adelah abag angkat aq. Dn dia cemburu melihat ibuanda memberi kn permata ini kpada beta" mereka mengangguk faham. "Beta, mngucpkn ribuan terima kasih. Tnpa korg,permata beta xkn jumpa semula." Diorg tersenyum manis. Seronok melihat org lain jugak tersenyum.

Noi mmndg tajam ke arah Akagi. Akagi buat2 x nmpak. "Dh2 la tu noi. Bukan dia sngaja pon" hikari mnjdi org tgah. Kalini diorg betul2 akan pulg ke verellyn. Jun mngeluh. Lepasni kenela bersemuka dgan Ellen sama. Xsyuka,Ellen syama kejam ! Tpi nk buat mcam mne ? Dia shje la yg jdi peganti kpada keturunan nye. Dia prlulah belajar bersungguh2.

..



Jun ?, kau dgar aq ? Jun terkjut. Siape tu ? Siape yg berckp ? Diorg x dgar ke suara tu ? Jun mmndg kawan2 nye. Semua Sebok buat kerja sendiri. "a-aq dgar" jwab jun dalam hati. Kau nk tahu ? Siape aq ?  Jun mnjwab di dlm hati. "Siape kau ?" aq rize la. Jun terdiam seketika. "Woi,Jun !" Panggil Yumi. Jun tersentak. "H-huh ? Ape dia ?" Yumi dn Akagi mmndg hairan. "Kau knape? Asyik angguk geleng ?" Jun memikir. "X-xde pape" Yumi dn akagi mnyambung kerja msing2. Yumi masih dgan laporan club president. Akagi pulak membce buku. Setelah di check, Akagi kene berehat secukupnye. Xleh bergrak sngat takut jahitan dia terbukak lgi. "Aq...kluar kjap" diorg berdua mengangguk serentak.



Jun duduk di bawah pokok yg rendang. Agak jauh dri kawasan rumah nye. Dia termenung memikirkn suara yg menyinggah di minda nye. Permainan ? Atau realiti ? Dia buntu. "Oii" jun mngangkat muka. Terus hati nye berdebar2. Hikari. Hikari duduk bersila dihdapannye . wajah jun di scan. "K-kau dh knape ?" Jun beranikn diri utk bertanye. "Xdelah,dh kau duk termenung. Dri jauh aq nmpak. Kau ade masalah ke ?" Soal hikari. Uish ! Dia bce fikiran aq ke ? "Mne ade pape" jwab jun. "Dh tu kau termenung ? Pikirkn Siape ?" Jun mngetap bibir. "Xde sape2 la" hikari mmndg jun. Dia menarik bahu jun supaya dekat dgan dia. "Dh,tu knape bila aq dtg je ? Muka kau mula merah ? Tgok,sampai kn jntung kau berdegup kencang ?" Jun menolak kasar. "M-mmgla ! Sebelum ni ! Mne ade org pernh buat camtu ! Kau je giler !" Jun bgun dn pergi dri situ. "Ye,aq mmg giler ! giler akan kau !" Ujarnye perlahan.

To be continue !

Wuuu,another part of Jun and Hikari. HAHAHAHA, well. My school still killing me ! And guess what ? My school do Jamuan Hari Raya ! Its Thursday (20/7) you know what the teacher said "perempuan pakai bju kurung !" What !? No ! Jubah for me ! Pfft,HAHAHAHA. Sorry teacher, bju kurung dh lame x pakai kecuali bju kurung sek😹 anyway,keep vote ! Love you readers !💞
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now