Dua hari,diorg just tidur di dalam semak. Yela,taknak membazir. "Jdi,aq tak tahu lagi nama kau" jun terdiam. "Kau tak tahu ? Aik ?" Mimi blur. "Jun, Jun Narase" terbeliak mata shin. "J-jun Narase ?" Shin mahu kepastian. Dipndg wajah mimi. "Yela,takkan kau tak tahu ?" Shin mnggeleng laju. "Wehh!!,kau ni ! Kau tahu kan aq mmg nk sngat2 jumpa dia!" Jun dn mimi menutup telinga. "Kau cakap mcam nk bgitahu satu dunia" ujar mimi. Shin tersengih. "Ouh,that's why kau pakai gas mask ni ?" Jun angguk. Mimi memegang gaunnye. "Nnti,temankn aq pergi kedai baju. Aq tak selesa la pakai gaun ni" diraba-raba gaunnye. Bahagian bawah,ade terkoyak sikit. Yela,lnggar semak samun ape semua. Hari sudh gelap,tinggal mahu tidur je. Iro dipndg. "Ouh,ye. Asal korang bawak kuda lebih ?" Soal shin bermain dgan pasir. "Ouh,tu dri kandang mimi la. Takkan aq nk tinggal kan aje ? Aq bawakla" shin mengangguk. Okay,dh takde bnde nk dibualkn. Baik tidur.
..
"Argh ! Lenguh nye badan aq !" Yumi mnggeliat. Pagi2 dah buat bising. Akagi pon boleh terbgun. Bulan yang paling diorg suka. Bulan last sek. And then ? Masuk 17 tahun !. Tpi,sebelum merdeka diorg ada final exam. "Jom,turun. aq nk masak" akagi mengangguk lemah sambil tgan masih menggosok matanye. Dapur sunyi je. Dh beberapa bulan,Tapi tak tahu knape. Still,rasa sunyi. "Sunyi kan ?" Noi datang dgan mngejut. akagi mengangguk sambil memerhati Yumi yg sedang memotong sayur-sayuran. "Tpi,dia dh janji. Dia akan balik sini utk jumpa aq" akagi tersenyum sorang2. "Aq Harap ape yg dia cakap betulla" bisik hati noi. Kemudian naik ke bilik nye semula.
"Woi !" Belakang Kepala hikari Di pukul. "Aduhh ! Sakit la !" Dipegang belakang kepala nye. "Wooo,kau termenung ape huh ?" Yumi ambil tempat di sebelah hikari. "Mneade" bantah hikari. Dipndg langit biru. Berkepul-kepul, awan di langit. Cantiknya.. "Kau...aq tengok Skrg dh mcam senyap je ? Apasal ?" Soal Yumi. "H-huh ? yeke ? Mana ade" bantah hikari. Senyuman yang tak beberapa ikhlas diberikan. Ye,mungkin apa yang Yumi cakap betul ?. "Aq tahula. Kau....rindu jun kan ? Kau...cintakan dia ?" Soal Yumi. Ntah knape dia rasa sedih pulak. "H-huh ?" Hikari mengelamun. "Kau dgar tak ?" Hikari angguk. So,betulla ? Ahhh,knape rasa sakit sngat ? Mcam...berkecai je hati ni. "Ah,aq pergi dulu la. Semalam sensei saka nk jumpa aq" Yumi mengangguk dn melihat hikari yang pergi.
..
Jun dan mimi membeli baju. Alang-alang dh masuk kedai beli Sekali la. Jun hnya memakai kemeja t warna putih dan seluar slat hitam. sama jugak dgan mimi. Murah la jugak. takpyah bazir sngat. "So,balik verellyn ?" soal shin. Lama jun berfikir sebelum dia angguk. Diorg gerak waktu malam selepas makan malam. Gelap je dalam hutan tu. "Aq rse en. Better lepas ni kita bljar cara nk guna portal" ujar mimi memecahkan kesunyian. "Hmm,mungkin" jwab shin. Jun mngeluarkn scroll. Dikaji semula mcam mne utk mnggunakn teknik transfer. "nak bljar portal dri Siape ?" Soal jun. Mimi dn shin mula mmndg Langit,berfikir. "Ish,korang ni. Bgi cadangan biarla siap dh ade guru"meletus ketawa mereka bertiga. tiba-tiba shin keluar kan pedang nye. "Aq tahula,pedang kau mahal. Xyah tunjuk-tunjuk" kata mimi pada shin. Shin tersengih.
"Xde la mahal mnepon. Ni,pon aq guna duit yang aku kumpul dri kecil" jun dn mimi hnye mengangguk dgar shin bercerita. "Aq nk tanye. Ape pandangan kau...terhadap okaasan aq ?" Soal jun. Shin termenung skjap. "Dia,hebat. Sngat cool. Cantik dan lemah lembut... Beza dgan kau" jun memberi jelingan. Mimi hnye ketawa. "Eii,lelaki tua ni" bisik jun. Tetapi didengari oleh mimi dn shin. Lgi kuat mimi ketawa. "Wow wow,sedap mulut kau eh ? Aq baru 20 tahun okay. Kau tu muda hormat sikit. Baru 16 tahun kot" jun membuat mulut itik kemudian ikut ape yang shin cakap. Mimi ketawa besar sambil seka air mata yang kluar.Lawak sngat la tu.
Ppak !
Kepala jun diketuk dgan sarung pedangnya. "aduh !" Kepala digosok. "Benjol kepala aq. Aq benjolkan muka kau" shin hnye mnjelir lidah. Tanda 'ade aku kesah ?' . jun hnye memberi jelingan. "Dah-dah, ni kita akan smpai verellyn bila ?" Soal mimi masih Seka air mata dgan lngan baju nya. "Klau diikutkan,maybe esok tgah hari ?" Teka shin. Mimi hnye mengangguk. "Kita akan berhenti rehat pada pukul 3 pagi nnti. "Jun dn mimi hnye mengangguk. Jun mngeluh. "Asal ?" Soal mimi. jun hnye mnggeleng. Tah knape,rse mcam seronok atau geram ? Dia sendiri tak pasti.
Dupp Dapp !!
Jun berhenti secara tiba-tiba membuat kan shin dan mimi mmndg hairan. "Knape ?" soal shin risau. Jun memegang dadanya. Erghh,sakit. Sebelum ni,berlaku tak pernah rasa sakit pon. Mimi turun dri kudanya terus ke jun. Jun tiba-tiba shje batuk-batuk. Membuat kan mimi lebih risau. "Shin,kita berhenti" arah mimi. Shin mengangguk terus dia turun dri kuda. Diikat keempat-empat kuda tu di batang pokok. Mimi menyala kan unggun api. Jun terus batuk. Tidak lama kemudian, batuknya hilang. "Hahh ! Hahh! " jun mencari nafas. air mineral terus dicapai. "kau okay ?" Riak wajah mimi sudah risau. "Aq...okay" jwab jun. Dia bernafas seperti baru lepas lari marathon.shin hnye pndg mereka berdua. Tak tahu nk buat apa.
Tepat 2 pagi,semua terlena. shin kata rehat lama sikit apabila tgok jun mcam sngat letih. Jdi,diorg buat keputusan gerak pukul 3. Jun berpeluh-peluh. Dia mula bergerak-gerak.
Dupp Dapp !!
"Uhukk ! Uhukk ! Uhukk !" Jun terbatuk. kalini lebih teruk. mcam nk terkluar je anak tekak nya. Mimi terjaga. "J-jun ?" Mimi menggeletar apabila ternampak cecair merah keluar dari mulutnya. Shin terjaga. "D-darah !?" Shin terkaku. Jun mngelap darah yang keluar. "Aq...okay. Korang jangan risau" jun mencari nafas. "K-kau biar betul ?" Mimi terketar-ketar. Jun angguk. Dia seakan-akan orang mabuk. Dia terhuyung-hayang. Dan,dunia nya mnjdi gelap.
..
"aq nk jumpa jun" ujar Akagi secara tiba-tiba ketika mereka ada mesyuarat. Diorg akan ke skyland. Utk bantu-bantu ttg tembok besar dulu. Semua mata mmndg akagi. Akagi mngeluh. Air matanya sudah bertakung. "Please,Akagi. Stop saying that's name" Yumi memberi amaran. Akagi mmndg Yumi tnpa perasaan. "Jun" dia ttp sebut jugak. Yumi naik berang. "Dah-dah, ape ni ? Esok korang kene ke skyland kan ! Jgn nak gaduh-gaduh boleh tak ?" Sensei saka berhenti kan pergaduhan mereka. "Mesyuarat dh hbis. Bersurai" sensei saka ujar dgan dingin kemudian berlalu pergi. Kirito mngeluh. "Yumi,biarkan boleh tak ? " celah Kirito. Yumi hnye mnyilg kan tgan.
...
"Darah ??....darah ?? Ape ni ? Knape bnyak darah ??" Jun bangun dari baringnya. Tangan nye penuh dgan cecair merah. Tpi,tempat ni putih. Dan,ade air yang sngat cetek. Paras buku lali sahaja. Jun berdiri. dia berjalan Tanpa arah tuju. Darah yang mngalir dri tgannya diendahkan. "A-aq Kat mne ni ?" Soalnya. Air cetek tu masih berwarna biru. Jun berhenti kemudian dipndg air cetek tu. Rambut silver,mata j-jun ?? M-merah ?? Jun terkjut lalu terus jatuh ke dalam air tu. "Ini,dunia baru kau" bisik sesuatu. Jun menggagah kan diri utk bgun. Baru shje dia mahu angkat wajahnye. Terpampang wajah Seekor naga merah. Jun terkjut. Dia berundur dn jatuhh...ke dalam tasik yang dalam.
"Hahh! Hahh! Hahh! "Jun tersedar dari mimpinya. Aik ? Dah pagi. "Morning" mimi mncampak bungkusan plastik. Ditgkap. "Maksud kau,evening " mimi ketawa. "Dah,pukul berapa ni ?" Soal jun tergesa-gesa. "Chill,dh pukul 3 la" jwab shin. Jun mngelap peluhnya. "A-ape tdi tu ?" Bisik hatinya.
To be continue !
Jjang !? Tadaa !? How ? Okay ? punca jun kene bnde tu ? Erm ermm. By the way,vote !! Ouh,thank you so much!!🔥💕 my ranking🔥. Aishiteru💕
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...