"Hikari Siape Kau sebenarnye ?" Soal jun masih menunduk lantai. "A-aq—" blom smpat dia jwab raja suez sudh potong. "Anak beta. Knape ? " raja suez tersenyum sinis. Jun masih mendiamkn diri. Terasa seperti ade aura baru di jun.
Zass !
Sepantas, kilat jun mncengkam kolar bju hikari. Hikari terkjut. "BODO* XGUNA KAU ! KAU MENIPU AQ ! KAU SIMPAN RAHSIA INI DRI GROUP KITA ! KAU ! KAU !" tengking jun. Hikari menunduk ke lantai. Cengkaman jun makin kuat. "Jun ! Bukan salh dia ! Dia cuma takut nk beritahu shje !" Yumi backup hikari. Jun mmndg yumi. "J-jadi ? Yumi,kau tahu bnde ni dri awal la ? Dn...kau masih simpan rahsia ni ?" Air mata jun jatuh lagi. "Tak,a-aq.." Yumi tertunduk. Kirito diam membisu.
"APE JENIS KAWAN LA KORG NI !? MNYESAL AQ BERKAWAN DGN KORG !? TAHU TAK !?" mereka bertiga tersentak mndgar ayat jun. "Nak tahu bnde paling aq mnyesal tak ?...." Jun tersenyum sinis. "AQ MNYESAL PERCAYAKN KORG ! DN...AQ MNYESAL CINTA KAU ! SUKA DEKAT KAU !!BODO*!!" Hikari terkjut. Jdi selama ni. Dia buknla bertepuk sebelah tgan. Tetapi sebaliknye. Tpi,semua nye terlmbat. iye,sngat lmbat. "BAIK AQ PERCAYA CKP NEKO DGAN RIZE !!?" kalini bukan mereka bertiga. tetapi semua org tersentak. "R-rize !?" Raja suez terbgun. Jun menolak hikari kuat. Membuat kn hikari jatuh terduduk. Yumi menolong hikari. Jun ketawa.
"Kau..kau..kau..." Jun menunding jari telunjuk ke arah hikari,Yumi dan kirito. "tch,same je" jun memusing ke arah aunty meylie. Jun memandang raja suez,permaisuri nami dn permaisuri naomi dgan senyuman sinis. "Kita tunggu,peperangan 18 nnti" jun angkat tubuh kaku aunty meylie pergi dri situ. Hikari menunduk lntai. "Hikari.." Hikari menepis tgan permaisuri nami. "Siape kau !? Aq xknal pon kau !?"hikari tersenyum sinis. "Hikari !!" Tengking raja suez. Mereka bertiga pergi Dari situ.
..
Jun menanam mayat aunty meylie. Dia membuat tiga tanda. Satu utk okaasan. satu utk otousan satu lgi utk aunty meylie.Air mata diseka mnggunakn lngan bju. Dia berdoa utk org tersayang nye sentiasa bahagia di Sana.
..
"Sanggup kau simpan bnde ni huh ??!! Kau pon same shje yumi !?" Tengking akagi. Yumi dn hikari menunduk. "Yumi,klau jun kluar dri group ni. Aq salah kn kau !" Akagi menunding jari telunjuk ke arah yumi. Yumi tersentak. "heh ! Kau pikir aq takut dgan kau !" Noi terdiam. "aq pelik la. Knape ? Knape ?! Org seperti jun tu ramai yg syg akan dia ? Yg suka dgan dia !?" Ujar yumi. Semua org senyap. "Mmg patut pon dia kene kluar dri group ni. Org yg 'hebat' mcam dia mne boleh berada di kumpulan kita " kate Yumi sinis. "Yumi !" Marah Kirito.
"Heh !. Aq lgi mnyesal berkawan dgan org2 yg mcam korg ni."ucap jun sinis. Dimuka pintu. Semua tersentak. "Kau tahu ? Aq mnyesal knal korg,aq mnyesal masuk academy ni. Aq mnyesal satu group dgan korg" jun senyum sinis. "Klau mcam tu knape x kluar je !?" Yumi mnyilang tgnnye. Senyuman sinis diberi. jun tergelak. "Mmg nk pon,better aq pergi dri sini. Dri duduk dgan org2 seperti korg" jun menuju ke bilik nye. Bju dn barangnye dikemas.Akagi berlari ke atas. "J-jun. Jgn mcam ni jun !. Kau tahu kn ? Aq sayang kau. Aq dh anggap kau seperti kakak aq dh. Kita kn dh janji? Jgn tinggal kn group ini ?" Akagi memegang lngan jun. "Janji ? Pfft,mnyesal aq buat janji tu" jun mngangkat beg nye. satu beg digalas satu beg ditarik. "j-jun !" Akagi masih tidk mahu lepaskn tgan jun."akagi,klau kau sygkn aq. Lepskn aq" pinta jun tidk mmndg wajah akagi. Dgan tidk rela akagi melapaskn tgannye.
"Ouh,ye. Korg kan 'org2 baik' ? Tolong,pass kn pada sensei saka. Aq kluar dri group ni." Perli jun kemudian kluar dri rumah ni. Akagi berlari mndapat kn jun. "Korg ! halang la !!" Marah akagi. Air mata nye sudh menitis. "Jun ! Jun !" Jun berhenti. Dipndg wajah akagi. "K-kau akan balik sini k-kan ?" jun tersenyum. "Aq akan dtg. Aq akan selalu tgok kau" jun mngusap kepala akagi kemudian pergi dgan iro. Laju shje dia hilg dri Pandangan. Akagi terduduk. Diseka air mata yg x henti2 turun.
..
Jun menuju ke rumah aunty meylie. Iro diikat di batang pokok. Dia x buat lgi rancangan utk pergi dri negara verellyn. Tmpat lahir dia. Jdi,dia xnk tinggal kn. Sayang,semua kenangan ade di sini.
....
"Huh !? Jun kluar dri academy ni !?" ujar aoyama-sama tidk berpuas hati. Top verellyian hnye menunduk. "Iye,aoyama-sama" sensei saka menunduk. "Tpi,dia blom hbiskn pljaran dia ?!" Aoyama-sama mnghntak meja dia. "Arghh,peningla mcam ni !" Katori-sama bgun dri duduknye. Senyuman sudh hilg di wajahnye. "Sensei,lepasni sye nk jumpa kamu" sensei saka mengangguk. Kemudian meminta izin utk kluar. Sensei saka jugak stress. "Ape yg berlaku dgan mereka ni ?" Sensei saka mengusutkn rambutnye. Kemudian, berjumpa dgan katori-sama. "Iye,katori-sama nk jumpa dgan sye ?" Katori-sama mmndg serious. "Kamu tahu ? Sape2 saudara-mara jun ?" Soalnye. "Ade,aunty dia. Tpi dikhabarkn dia baru meninggal dunia semalam. Sye pon,xtahulah. Kusut sngat" jwab sensei saka. "Nnti,inform pada sye location tmpat aunty dia. "Sensei saka mengangguk kemudian meminta izin utk pergi.
Sensei saka menuju ke bilik kesihatan. "Knape ? Mcam kusut je ?" Kedengaran suara seorg perempuan dri kerusi empuk. Dia sdg menulis sesuatu tpi tidk dipndg wajah sensei saka. "Peganti keturunan Sasaki,dia kluar dri academy" jwab sensei saka, kusut. Dia duduk di atas katil pesakit. Perempuan tu,meletakkn pen. Kemudian bgun membancuh kopi panas. "Nah" dihulurkn kopi panas tdi. "Thanks,masaki" sensei saka tersenyum. "Hmm" dia kembali duduk. "Eii,org senyum kt dia. Senyum la balik" Bebel sensei saka perlahan. "Aq still boleh dgar" terus sensei saka buat2 tak tahu.
..
"Beta tidk sabar utk peperangan 18 yg akan tercetus. Hey, naomi. pastikn kamu sedia dgan haiwan kegelapan kamu" permaisuri naomi mengangguk. "Mestilah,jgn bimbng ttg itu. Dn,naga kegelapan jugak aq sudh sediakn" mereka berdua mengangguk. "aq tidk sabar mahu membunuh dia ! JUN NARASE ! Tunggu la kau !" Mereka berdua gelak kuat.
To be continue !
How guys ? I'm sad because jun leave the group😰😥😂😂 by the way, keep vote ! And, aishiteru🙈💕😂
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...