8🍗

3.1K 173 4
                                    

"Jun,ni cuti seminggu kau nk balik rumah makcik Kau ke?"soal yumi sambil meneguk air "tah,tgoklah"jwab jun. "Erm,mungkin aq balik kot. Tpi kjap je la"jwab jun apebila sudh pikir masak2. "Ouh,aq pon balik jugak. Aq dh lame x jumpa okaasan aq. Lgipon,aq rindu giler dgan okaasan. Dn otousan"ujar yumi mndatar. Jun mmndg yumi simpati. "Bersabarla, yumi. "Jun menepuk bahu yumi. "Otousan, aq mati semua nye sbb si queen naomi!"marah yumi. "Yumi,bertenang. Bnde dh berlaku kita xboleh nk ulg balik"tutur jun mmndg yumi. Yumi mngeluh lalu tunduk. "Kau sngat hebat jun. Walaupon, dh xde makayah tpi kau ttp kuat"ujar yumi tersenyum. "Tpi aq masih ade org yg aq syg. Aunty aq ade lgi. Dripada kirito,dia dh xde sape2 dh wehh"tutur jun pula. Yumi terdiam "Mak ayah dia terkorban semasa peperangan 17. Mak dia adelah seorg jururawat verellyn yg sngat hebat. Ramai org hormat dia. Ayah kirito pulak satria verellyian" ujar jun mmndg kirito yg sdg bermain bola sepak dgan ceria. "Bgi aq,kirito lgi hebat. Dia dh hilg semua org yg dia sayang. Tpi dia ttp ceria,masih tersenyum menahan kesedihan yg dah lame dia pendam" sambung jun lgi.

Yumi juga turut mmndg kirito. "Dh,jomla balik dorm. Lepasni ade kelas"ajak jun. Yumi akur.

Sabtu ahad sudh lepas. hrini hri yg sngat penting semua pljar2 atau satria verellyn akan dibhgikn kumpulan2. Jun dn yumi sdg berbual menunggu majlis bermula. Aoyama sama berjaln di atas pntas. Semua mula diam. "Sye aoyama top 2 verellyian akan merasmikn ttg pemilihan kumpulan kesatria verellyn. Disbbkn Narase sama sudh meninggalkn kita pada peperangan ke 17. Baik lah,sye nk bgitau bhawa kami buat kamu semua dalam kumpulan ini bukn sje2. Malah lebih mnyenangkn bagi kamu semua utk membuat aktiviti atau latihan. Atau juga peperangan. Ingat,jika kamu dipilih masuk ke kumpulan yg kamu x suka. Kamu kene jugak masuk! Tidk ade yg boleh tukar2! Sye rse ini shje. sye top2 verellyian aoyama sama" semua pljar2 di situ menepuk tgan.

"Ahh,aq harap2 dapat satu kumpulan dgan Kau la"jun memegang tgan yumi. "Aq harap2 begitulah" yumi menggenggam erat tgan jun. "Yumi,jun Mari ikut sensei" panggil sensei saka yg muncul diblkg mereka. Mereka hnye akur. Mereka bertiga menuju ke taman bunga. "Eh? Jgn ckp kita dlm kumpulan same!?" Bisik jun. "Shhh" yumi meletakkn jari telunjuknye di bibir nye. Jun tersengih.

Mereka pon sampai di taman bunga tersebut. "Eh? Kirito? Kau pon ade? Ke Kau sje dtg sini sbb ade yumi kn?"sakat jun. "M mane ade! Aq mmg di panggil oleh sensei saka lah!"kirito mndengus marah. Jun tergelak "leklek,aq gurau jer"jun masih ketawa. "Dh2 la tu jun. Okay Mari kita mulkn. Mulai skrg kamu berenam adelah dlm kumpulan 3AV. sensei bagi kamu mase utk berkenal" sensei saka pergi dri situ. Suasana mnjdi awkward. "Eto.. Hajimemashite jun Sasaki des! Panggil jun shje😄" Ujar jun. " Yumi Atsuki des. Yumi" ujar yumi pulak. "Ha,aq pulak! Hajimemashite! Orewa Kirito Suzito desss~! Panggil je Kirito!" tutur Kirito ceria. "Hikari Futaba" semua mmndg kearah suara tersebut. "Kau! Futaba san! Apesal Kau ade dlm kumpulan ini pulak!"soal Kirito. "Itu bukn masalah Kau" hikari masih dgan cool nye. "Ano.... Watashiwa Akagi Matoko boleh panggil Akagi" ujar seorg gadis comel berambut hijau pnjg sambil bermain2 dgan jarinye. Semua mata mmndg Akagi. Akagi malu lalu lari ke blkg seorg lelaki. "Ahaha, orewa Noi Albert. aq separuh jepun separuh France. Aq dgan Akagi dri skyland" ujar lelaki berambut blonde tersebut. "Eh? Skyland? Means korg berdua ade kuasa lain dri kamilah?"soal yumi. "err,Akagi jer. Sbb aq ikut Mak aq ade verellyn ayah aq ade skyland" jwab noi. mereka mengangguk. Sensei saka menuju ke arah mereka. "Yosh! Semua dh siap. kamu semua boleh kemas bju dn duduk sebilik" ujar sensei saka. "Ehh???!! Sebilik!!!" Kirito seakn2 x percaya. Yumi mngetuk kepala Kirito. "Mestilah asing! Baka!" Kirito menggosok kepalanye.

...

Mereka semua pon berpindh ke bilik Tpi lebih kepada rumah yg mempunyai 2 bilik yg besar. 3 bilik air. Satu ruang dapur dn satu ruang tamu. "Perempuan de atas. Lelaki kt bawah" ujar yumi. "Haik2" jwab Kirito lemah sbb keletihan. Jun,yumi dan Akagi masuk ke bilik atas. "Akagi chan, jgnla malu2 dgan kami berdua" ujar jun tersenyum. "Haik,...jun san, yumi san" jwab Akagi malu. "panggil je kami ape2 yg awak nk panggil" ujar yumi pulak."saahh, korg boleh panggil Akagi dga agi chan" ujar agi. "Hmm,okay" jwab mereka serentak. "Then, boleh agi panggil jun san junnie? Yumi san yumirin?" Soal agi bersungguh. "Err,okay" mereka hnye mengiyakn shje. "neh,agi chan. Ape hubungan kau dgan noi kun eh?"soal yumi sambil mereka bertiga turun ke bwah. "Childhood friend. " jwab agi. "Ouh" mereka hnye mengangguk. Sensei saka masuk ke dlm rumah tersebut. "Yumi,panggil yg lain" ujar sensei saka sambil duduk di sofa ruang tamu. Yumi mengangguk lalu menuju ke bilik lelaki.

Tukkk tukkk

"Korg! Sensei panggil suruh kluar!"ujar yumi lalu pergi dri situ. mereka pon bulan pintu dn mula ke ruang tamu. "Knape sensei?" Soal noi. "xde pape,cuma sensei nk ckp mulai skrg korg adelah family. Dn jaga baik2 ye rumah ni. Dn selamat bercuti. Minggu dpan kamu semua cuti seminggu kn? Pihak kami bagi kamu semua balik rumah masing2" ujar sensei saka. setelah itu mereka makan bersama2.

Malam Itu semua dpat tidur kecuali jun. Jun masih tidk boleh melelapkn matenye. "arghh,baik aq tidur. Dripada pikir pasal cuti" jun menutup matenye.

Dushh! Dushh!

"Bukak rantai2 nih! Bukak pintu nih!" ujar Seekor naga yg sdang marah. "Aq x boleh tahan dah! Aq perlu bunuh naomi si x guna tu!!!" Ujar nye lagi mahu melepaskn diri. "Xguna!! " Seekor naga itu berhenti lalu duduk diam semula. Hatinye sungguh marah akan Queen Naomi. Tunggu la, aq akan balas semula.

..

Matahari,sudh naik. Sorg persorg mula bgun. Jun masih lena di buai mimpi. "Junnie,bgun!" Kjut agi. "Eh,bgunlah. Kami semua dah nk pergi nih" ujar agi. "Huh? Nk gi mne?" Soal jun masih mamai. " nak ke kelas la." jwab yumi yg sdg memakai jacket nye. Jun bgun dgan malasnye. "Cepat jun! Lgi 15 minit class mula do!" Ujar yumi memakai stocking pnjg nye. "Yumirin, pergi la dulu. Biar agi yg temankn junnie" ujar agi ceria. "Betul eh?" Soal yumi beri kepastian. "Iye" agi mengangguk Sekali. Yumi mncampai beg galasnye lalu berlari k bawah. "Gomen! Breakfast xde!" smpat dijerit sebelum kluar rumah nye. "Junnie kita kene cepat 11 minit kelas dh nk mula nih😅" ujar agi melihat jun masih terkebil2 mnyikat rambutnye. "Haik2" jun mncampai beg galasnye. "Junnie!"agi memegang bahu jun. "Hmm?" Jun mmndg hairan. Zzub! Mereka hilg. "Uwaahh!!"hmpir2 jun mahu jatuh kerana terkjut. "Eh2,hihi gomen2!" Agi menunjukkn giginye. "Agi chan!! My shoes!" kte jun mmndg agi. "Eh? Ahaha kjap!" Zzub! Agi hilg lagi. Dlm beberapa saat muncul semula. "hang ni flash ke ape?"soal jun memakai kasutnye. "Hihi,mne ade. Agi kn telepathy" jwab agi malu2.

TBC'
Vote please
⭐⭐⭐
Sorry for who follow me😢 my wattpad doing something annoyed to me! I can't follow back guys! Gomenasaik!

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now