45🍗

1.9K 121 8
                                    

Hampir 2 bulan,jun tidak sedarkan diri nya. Pasukan dari verellyn Teruk. Ramai yang mati. Dan di sini,tinggal la rize yang masih setia menunggu jun untuk sedar. "K-kau setia tunggu dia ?" Soal neko perlahan. Rize memandang tubuh kaku jun. "Mestilah, dia sahaja yang aq Ada. Mcam kau ? Tanpa dia aq mati.  Tanpa dia kau mati" jawab rize lambat. Neko tersentak. Betul apa yg dikatakan oleh rize. "Tapi,Itu apa yg dikatakan dalam scroll tu. Jadi,kita x tahu lagi ape akan jdi ?" Bantah neko. Rize tersenyum. "Aq harap ape yg kau cakap betul" jawabnya perlahan.

Peperangan masih tidak berhenti. Yumi tersandar di batang pokok besar. Dia terpecah dgan kumpulan nya sendiri. Lagi-lagi, dia Sekarang cedera Teruk di lengan nya. Digunakn kuasa airnya. Dia meletakkn tapak tgan nye di atas lengan yg kulitnya terkoyak. Darah tak berhenti-henti keluar. Kemudian air keluar dri tapk tgnnye. "Arghh..." Dikawal suara supaya pihak lawan tidk dgar suara nya. Air matanya habis keluar laju.

..

"Konbawa ! " jun tersedar. Siape tu ? Suara seorang lelaki. Hmm,agak mnyeram disitu. "ya ! Baka ! Hormat la sikit org yang lebih tua ni " seseorg mengetuk kepala jun. "Ah,ittai !" Jun muncung. "ahhhh,gomen2 " Laju Dia kalut apabila melihat jun menahan kesakitan. "Nah,xkesahla. Tapi,Siape kau ?" Soal jun hairan. Tempat pon ? Ape ni ? Kt hutan ? Siap ade sungai ni. "Ehhhhhh ?? Kau tak kenal aq ? Yang kacak mcam ni ? Yang sehotzzz ni ???" Dia terkejut Terus buat ala-ala mahu pengsan. Euw, gedik giler. Kalah diva ni,HAHAHAHA. " okay-okay, aq dragon Crystal. Call me baby💕" ujarnya sambil memberi flying kiss. Laju jun lari. "Euw,baby ke bab—" jun tersenyum senget. "Woi2, okay-okay. Aq gurau je. Aq Carl." Dia menghulur kan tgan. Jun mnyambut. "Jun, Jun Narase " jun mnyambut huluran tgan itu.

"Apa2 pon. Aq kt mne ni ?" Jun mmndg sekeliling. Xde orang pon ? Setahu dia Skrg tgah perang kan ? " Sekarang kita di Minda kau. Semua ni hanya ilusi yang bermain di minda kau " jawabnya. Hhhhuuuuuhhh ? "Soka" jun jawab lambat. "Knape aq kt sini ?"  Carl tersenyum. "Sbb nk sedarkan kau la" jun blur. Huh ? Sedarkan ?  "Kau...dan pengsan hampir 2 bulan" terkejut jun mendengar. "U...so. Uso(tipu) " jun mahu ketawa. "Haih,aq x tipu Kaula. Kau pengsan sbb kuasa kau baru nk stabil. Tetapi, kau banyak hilg darah" terang carl. "H-huh ?"

"Jun..bangun la. Semua orang tgah tunggu kau" katanya lembut. "Heh,Siape tunggu aku ?" Soal jun sinis. Tiba-tiba satu video keluar. "Kau tgok ? Semua risau kan kaula. Kau je yg tak tahu" katanya lagi. Video2 itu diberhentikan. "Jun,Ganbate !"

Jun tersedar dari pengsan 2 bulan nya. Rize dan neko terkjut. "J-jun ? Kau dh sedar !?" Rize memeluk jun. "Hihihi,sorry sbb risau kan korg" ujar jun tersengih. "apa2 pun. Kita kene lawan bukan ? Ikko !" Jun bersemangat. "kau pasti Dia pengsan bukan tidur ?" Soal rize tak paham dgan jun ni. "ntahla" jawab neko.

..

"Hiyargh !!" Hikari meniup kemudian semua tentera2 permaisuri naomi terbang terpelanting jauh. "Cepat ! Kirito !" Laju Kirito membakar mereka semua. "Api,ni takkan bertahan lama. Jadi cepat ! Sembuh kan diri korg secepat mungkin !" Jerit noi. Semua mengangguk faham. Tiba-tiba, Ada akar pokok membuat benteng utk mereka. "Mungkin,dgan ini ia akn bertahan lama sikit" kata Mimi tersengih. Shin tersenyum. Dia kepenatan. "Apa2 pun. Tahu tak Yumi team mana ?" Soal hikari kepada mereka. Dia mencari nafas. "dia team A. Mungkin diorg bergerak ke sini. Sbb belah sana kita mng" jawab hikari kemudian minum air. "jun !! Mne kau !!!" Jerit Mimi secara tiba-tiba. Semua mmndg nya pelik. Kemudian tersenyum. Sorang demi sorg ikut melaungkan nama jun.

"Jun !! Ganbate !!"
"Jun !! Baliklah !!"
"Jun !! Kami rindukan kau !!"

Swushhh !! Sesuatu melintasi mereka di langit. Mereka terkejut. Mata mereka semua terbuntang luas. kemudian satu figura jatuh dri langit dan landing Dengan baik. Muncul seorang lagi. "hai" dia tersenyum. "j-jun ..." Diorang terkedu. "xpyah menangis la. Skrg tgah berperang. nk menangis pulak" celah seorg perempuan berambut oren. "Cepat,kitorg tolong korg !" Mereka mengangguk kemudian benteng2 tadi dijatuhkan. Haiwan kegelapan mula mnyerang. Semua mula bersemngat. "Woi,jun" jun menoleh. "Ape ?" Eii,waktu berperang la nk tanye. "Aq kene berehat. Kau panggil la Carl". kata rize. "Ha ? Gitu pulak ?" Aq tak pahamla haiwan bernama naga ni ? Terus rize hilang.

Jun mngendah kan lalu berlawan dgan mereka. Setiap Kali dia guna kan kuasa darah nya pasti lengan nye bercahaya. 3AV yang perasan agak terkjut. "aq serang naomi !" Semua mengangguk faham. Jun berlari laju menuju ke arah permaisuri naomi yg sedang mngawal tentera2 nya. Seorang lelaki agak tua di sebelah nya. I-itu ! Lelaki yang tukarkan manusia kepada happy clown ! Tiba2,jun seperti ditarik. "Arghh !!" Seseorg mncekam bahu nya kuat. Jun mnyiku perut orang tu kemudian dilibas pedang nya. Zass !! Kepala nya terputus. Mata jun berubah mnjdi biru jernih. Happy clown ?? Manusia ?? Ahhh,matta.. Dia bunuh orang. Kaki jun seperti simen. Tidak bergerak.

Shrekkk !! kcing !!

"Ya ! Baka !! Sedarlah !! Jun !!" Jun tersedar. Dipndg belakang. "C-carl.." Jun terkejut . lengan Carl berdarah. "G-gomen !" Jun mnggeleng Laju kemudian mmndg ke hadapan. Dia menarik nafas panjang. Dia berdiri tegak kemudian tgan dibuka sampai paras pinggang. Darah2 mula keluar di setiap jari2 nya. "All kill !!" Tentera2 jahat yg mnghampiri nya mati dicucuk dgan darah2 tu. Carl terkjut kemudian tersenyum. "dah pndai eh ?" Jun tersengih.


"Heh ! Lembik ! Sama sje dgan Mak kau tu !!!" Kutuk permaisuri naomi kuat2. Jun mmndg dgan tajam. "Kau tak berhak nk kutuk Mak aq !" Jun melibas pedang nye. Pcanngg !!!  Ada sesuatu halang. Jun terkedu. n-naga kegelapan ??? Permaisuri naomi tersenyum sinis. "Hiyargh !!" Tiba2 keluar sesuatu dri tgah permaisuri naomi. "Hati2 jun !!" Carl menarik jun dri situ. "Ape bnde tu !!??" Soal jun terkejut. "Itu,black poison. Bahaya kene pada kau. Kau boleh mati kt situ jugak" serious ah ? Giler ah. "Macam rize ckp. Bunuh tuan dia bukan naga tu" gumam jun perlahan.


"Hiyargh !" Jun membuat serangan. Pedang nye dilibaskan. Permaisuri naomi mengelak dgan mudah. Shrekkk !! "Arhh ! Terlepas !" Kuasa jun terkena pada tepi perut permaisuri naomi. Permaisuri naomi terduduk. Menahan kesakitan. Tiba-tiba, beberapa crystal tercucuk pada bdan permaisuri naomi. Permaisuri naomi muntah darah. "Arghhh !! Ape bnde ni !!!???" Jerit nya kesakitan. Jun mmndg hairan. Aik ? "Aq letak racun dalam tu. So kau akn mati dgan cepat" ujar carl dgan sinis nya. "Carl !!" Jerit jun. Laju carl mencucuk badan laxus yang dtg dari belakang. Dia terjatuh duduk.


"PERGI MAMPUS SANA LA KAU SASAKI!!!" jerit permaisuri naomi tidk puas hati. "SEBAB KAU !! ABANG AQ MATI !! MATI !!! MATI !!" jeritnya dgan air mata turun. Jun mncengkam baju permaisuri naomi. "Salah kau,keluarga kau yg Jadi kan kau mcam ni" bisik jun. "BODOH !! PERGI MAMPUSLA !! AQ BERHARAP SANGAT MAK KAU TAK MATI MACM TU !! KLAU BOLEH AQ YG BUNUH DIA !! HAHAHAHA !! MATI-MATI !! AQ MAKAN SEMUA ORGAN DIA !!! MATI-MATI !!!" jeritnya sudah hilang waras.

SHREKK !!

(18+ mungkin 😂 Xdelah sjeje)

Darah keluar pancut dri dadanya. Darah membasahi wajah jun. "Sebelum, kau makan organ dia. Baik aq makan organ kau" jun mngoyak dada permaisuri naomi. Organ2 dalam bdannye diputuskan. Kemudian jun makan semua organ2 nya. "Ya ! Jun !! Berhenti !!!" Carl menarik bahu jun. Tetapi jun lawan semula. Matanya berubah mnjdi warna merah darah. Mata putihnya mnjdi hitam. "Mati-mati !! Kau !!" Jun mngoyak2 kan bhgian badan permaisuri naomi. Kemudian dilapah seperti binatang buas yang tgah lapar. "JUN!!!!" Dia ditolak oleh seseorg. "Rize..."sebut nya perlahan. Kemudian dipandang tgannye. Jun terketar-ketar. "A-aq bukan m-manusia...A-aq raksasa..." Ujar jun terketar-ketar. Suara nya bergetar. " tak ! Kau manusia ! Kau hanya bertindak diluar jangka kau. sbb tu kau jdi mcam ni !!" Terang rize. Mata jun mula berubah kpada biru jernih. Mata hitam nya bertukar seperti asal.

"Kau tgok tu" rize menunjuk ke arah sesuatu. jun Pandang. Semua tentera2 kegelapan hilang. Naga kegelapan juga sudah terjatuh lemah.

"Kita..menang !"


To be continue !

Huhuhu,sorry for the latteeeee update😢. Yela,PAT lagi 3 minggu je💔 huhu. Tapi, arigatou kepada readers-san yang masih Setia menunggu ! Vote mehh!!
⭐⭐⭐



© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now