6🍗

3.1K 172 0
                                    

Jun curi mase berlatihnye dgan tidur tgah hari. Jun tidur dgan lena dibwah pokok yg rendang bersebelahan air terjun. Bunyi bising air terjun tidk mngnggu tidur tgah harinye. Lgi tenang lagi best. Tiba2 pokok yg rendang tersebut bergoyang dgan kuat2. "Bgun!! Berani kau curi2 tidur ye semasa latihan!!??" Marah aoyama sama sambil mngetuk2 tongkatnye di pokok tersebut. Jun tersedar dri lenanye terus berdiri tegak. "Kau tahu ape salah kau?"ujar aoyama sama sambil mnyilgkn tgannye. "Maaf,aoyama sama."tutur jun dgan sedih. "Denda kau, kau balik lmbat"aoyama sama mnyilangkn tgannye xde rse kasihan. "Ehh???"ternganga mulut jun. Esok dhla ade latihan dgan sensei saka pulak. "Tiada tapi2,denda ttp denda!"aoyama sama hilg dri pndangan setelah pergi dri situ.

Jun duduk di atas batu besar sebelah air terjun. Tgan kanannye mngusap2 dagu nye ala2 detektif sdg mnyiasatkn sesuatu. "Arghhh! Kusut! Mcam mne nk buatkn kuasa api nih tembus masuk ke dlm air terjun tuh!"jerit jun sepuas hati. Lalu baring di atas batu tersebut. "Arghhh!, gambate jun! Nk rehat cepat!"jun mngagah kn dirinye utk bgun. Beberapa kli tumbukn yg mngeluarkn api ttp tidk berhasil. "Okeh2,kita tenangkn fikiran dulu. Tarik nafas lepas" kli ni jun membuat pusingan lalu dgan sedaya upaya mnghayunkn penumbuknye. Akhirnye dia berjaya. Jun melompat kegembiraan! "Uyeah! Walah! 2 hari bru aq dpat buat"jun menari keseronokkan. Dn tiba2 sesuatu terlintas pada fikiranye. "Klau api tu tembus ke dalam air terjun. Ke mne api tu pergi? Terus hilg kot"jun cuba mmgiyakn shje ape yg dia ckp. Tpi sikap ingin tahu nye terlalu kuat. Terus dia membuka kasut dn stocking pnjgnye. Jun terjah masuk ke dlm air terjun tersebut. "Ah,sejuk"jun bergerak mndekati air terjun tersebut. "Ahh,basahla aq nmpak gaya nye"jun terjah air terjun tersebut dgan mata tertutup. "Eh? "Jun membuka matenye. "Like seriuosly? Ade bilik eh bukn gua eh bukn ape2 jelah yg aq tau bnde nih mesti dirahsiakn dn aq paling istimewa"jun mula berasa curiga. Dia mula meneroka bilik atau gua rahsia tersebut. "Eh? Ade tulisan la" jun membce tulisn tersebut.

Bilik rahsia bgi keluarga Sasaki. Hnye kluarga sasaki shje yg boleh masuk ke dlm bilik rahsia ini. Dari dlm bilik ni kau akan bljar,memahami semua ttg keturunan Sasaki.Setiap ruang di dalam bilik ade semuanye sejarah ttg keturunan Sasaki. Termasuk jugak Akame Sasaki pernh masuk ke dalam bilik ni. Dan Akame Sasaki yg mncipta ruang bilik ini
-Akame Sasaki-

"Uwaahh, sungguh misteri. " jun bertambah curiga dgan ruang bilik tersebut. Jun menuju satu lubang yg agak besar. "Gelap ny-"tiba2 shje lampu terbuka sendiri. "Err,tiba2 rse seram pulak😓"jun mnggosok lengan tgan kanannye. "Wahh,ade lukisan lah. Tpi apasal semua lukisan kt dinding? Pikir org purba kah?"smpat jun mngutuk. "nmpak mcam gaya org sdg berlawan? Ape bnde nih?"jun mnggaru kepalanye. "Ini adalah gerakan bgi keturunan Sasaki"jwab seseorg. "Arghh!!"jun jerit terkjut. "Eh? Kucing jer. Hbis siape yg berckp tdi?"bulu roma jun mula naik.

"Aqla yg ckp tdi. Aq dh hidup sjak zaman Akame Sasaki lgi"ujar kucing berbulu putih. "😓"jun seakan2 tidk percaya. "Cara kau jdi blur same dgan dia"kucing tersebut mnjilat2 kakinye. "Eh? Siape?"soal jun. "Narase sasaki"jwab kucing tu. "Uwah,kau pon knal okaasan aq?"jun mnjdi teruja. "Kau kn dh bce tulisan kt dpan tuh? mestilah okaasan kau pernh masuk sini jugak😒" jwab kucing tdi. "By the way,ape nme kau eh?"soal jun "neko. Panggil je aq neko"kucing tu berjalan berseblahan jun. "Knape tmpat ni dicipta eh neko san?"soal jun meneroka bilik tersebut dgan lukisan2 org sdg berlawan. "akame sama ckp tmpat nih dicipta utk cucu dia yg akan mngantikn tmpat dia. Dn dia ckp dia tahu yg anak atau cucu dia xkn smpat dia ajar disbbkn usia akan meningkat."jwab neko sambil memandang jun. "Ouh, Akame sama la moyang pertama aq?"soal jun lgi sekali. "Iye,tpi setakat ni xde lgi dri keturunan kau dpat kuasa Akame sama"tutur neko. "Maksud neko?"jun tidk paham. "Akame sama ade kuasa blood yg sngat kuat sampai blood dia sendiri boleh kawal dia. Tpi tu sngat bahaya. Lgi2 bila rize dh marah sngat2"jwab neko. "Rize? Rize? Rize? Rize! Neko! Siape rize sbnarnye!?"jun berlari ke arah neko apabila neko mnyebut nme rize.


"Rize,ialah naga bgi keturunan Sasaki. Akame sama sendiri yg nme kn dia rize. Jdi rize jugak sudh hdup lama seprti aq"jwab neko. "Jdi dimane rize tu?"tanye jun. Jun mnjdi sngat kegembira bila soalan yg ditanye dijwab oleh seseorg. Mungkin seseorg atau seseekor? "Rize dimne? Dia berada di dalam bdan kau lah"jwab neko smbil menunjuk ke arah jun. "Eh?"jun blur. "Rize hidup dlm diri kau.Hnye kau shje yg boleh hidupkn dia dn memberi arahan pada dia"sambung neko lgi. Jun terdiam seketika. "baik kau balik skrg. Sbb hr dh nk gelap"ujar neko tdi. "Ah,okay"jun berlalu pergi "ingat,esok dtg sini lgi"smpat neko beritahu sesuatu. "Haik"jun menuju ke pintu yg dia masuk tdi. "Err,basah lgi la nmpakknye"jun mngeluh lalu terjah air terjun tdi. Dia pon naik ke darat. "A- acchoo"jun bersin kesejukn. "Ah,sejuk. Dh lewat nih. Baik aq cepat sebelum dorm perempuan akan tutup"jun mngambil kasut dn stocking pnjg nye.

..

Sampai shje dia dihdpan dorm perempuan "tidk. Dorm perempuan dh dikunci"jun tidk boleh masuk. "A achoo!"jun bersin. Jun mnggosok2 hidung nye. "Ahh,jacket nih buat aq lgi sejuk jer. "Jun membuka jacket nye dn membuat keputusan utk ke kantin sek. "ahh,kesejukn lapar pulak tuh"jun berjaln seperti org mabuk.

Srekk srekk

Jun menoleh ke blkg. "(Aik? Aq rse ade org kt blkg tdi. xde pape kot)" jun sambung berjlan dgan bju basahnye. "Hey,young lady. Sungguh seksila kau nih. Ape kte malam nih main dgan aq?"lelaki dlm umur 30 an tu mndekati jun. "Hey,mcam mne encik boleh masuk ke dlm kawasan acedemy verellyn nih? "soal jun dgan muka merah nye. "Hey,come on. Marilah kita main same2" bru shje lelaki tu mahu mnyentuh jun. Seseorg mnyepak tgan lelaki tdi. "Baik kau pergi sebelum aq panggil pengawal atau aq sendiri blasah kau"lelaki yg mnyelamatkn jun memberi amaran. Lelaki dlm umur 30 an tdi smpat meludah lalu pergi dri situ.

"Uwah,suggoi!"jun sudh tersandar di dinding. "Ape maksud pnjahat tu bila dia nmpak kau seksi huh?"lelaki tdi memandg jun. Muka dia berona merah. "Cotto,pakai nih"lelaki tdi memberi jacket nye. "Haleh? Arigato-"jun terduduk dn lelaki tu smpat pegang jun.Lelaki tu mndukung jun lalu membawa jun ke bilik kesihatan.

Tbc
Sorry klau x best
☆☆☆

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now